آموزش و ترفند

گوگل کروم خطرناک ترین مرورگر سال 2022

گوگل کروم با 2.65 میلیارد کاربر فعال در جهان محبوب ترین مرورگر وب شناخته شده است. این مرورگر در سال 2022 تا کنون 303 آسیب پذیری را جمع آوردی کرده است و طبق بررسی ها نشان می دهد که در میان تمام مرورگرها کمترین امنیت را دارد. تاکنون جزئیات آسیب پذیری به طور رسمی فاش نشده است اما Atlas VPN مدارکی را فاش کرد که کروم 2.5 برابر آسیب پذیری بیشتر نسبت به موزیلا دارد. در ادامه توصیه هایی در مورد نحوه افزایش امنیت این مرورگر محبوب را به شما خواهیم گفت.

مشکلات امنیتی گوگل کروم

در طول سال 2022 Atlas VPN به سختی مشغول جمع آوری داده ها در بهترین مرورگرهای وب بوده است. پس از بررسی داده های انبوه توسط پایگاه داده VlDB تأیید کردند که مرورگر کروم دارای بیشترین آسیب پذیری می باشد. محققان در سال جاری میلادی 303 آسیب پذیری را در موتور جستجوی کروم شناسایی کردند. آسیب پذیری هایی که تا کنون در کروم یافت شده اند عبارتند از CVE-2022-3318 – CVE-2022-3314 و CVE-2022-3311.

مشکلات امنیتی گوگل کروم
مشکلات امنیتی گوگل کروم

درصد آسیب پذیری در دیگر مرورگرها

مرورگر فایرفاکس با 117 آسیب پذیری در رتبه دوم قرار دارد. مایکروسافت اج تا 5 اکتبر 103 آسیب پذیری داشت که 61 درصد بیشتر از کل سال 2021 بود. در مجموع از زمان انتشار این مرورگر تاکنون 806 آسیب پذیری به ثبت رسیده است. در رتبه بعدی مرورگر Safari قرار دارد که دارای پایین ترین سطوح آسیب پذیری است که در سه ماه اول سال 2022 حدود 26 آسیب پذیری داشته و از زمان انتشار اولیه 1139 آسیب پذیری دریافت کرده است. در همین حال مرورگر اپرا در سال 2022 هیچ آسیب پذیری نداشته و مجموع آسیب پذیری این مرورگر تا قبل از سال 2022 به عدد 344 می رسد.

مقایسه مرورگرهای مختلف
مقایسه مرورگرهای مختلف

مایکروسافت اج، گوگل کروم و اپرا همگی موتور مرورگر Chromium را به اشتراک می گذارند و ممکن است آسیب پذیری های کرومیوم بر این سه مرورگر تأثیر بگزارد. پروژه منبع باز Chromium کد منبع مورد استفاده همه مرورگرهای مبتنی بر این پروژه منبع باز را تولید می کند و باید گفت همه ایرادات بر روی این سه مرورگر تأثیر نمی گذارد زیرا هر شرکتی مرورگرهای خود را به روش های مختلف تولید می کند. از May 2022 سافاری به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده است و اپل سخت تلاش کرده است تا مطمئن شود مرورگر خود برای استفاده ایمن باشد.

چگونه می توان گوگل کروم را ایمن نگه داشت؟

اگر جزء افرادی هستید که تنها از مرورگر کروم استفاده می کنید، نیازی نیست از دیگر مرورگرهای وب استفاده کنید زیرا راه هایی برای استفاده ایمن از مرورگر وجود دارد. برای ایمن نگه داشتن مرورگرتان، گوگل کروم را به آخرین نسخه آن یعنی 106.0.5249.61 ارتفاء دهید همچنین برای دانلود افزونه ها و برنامه های افزودنی از توسعه دهندگان رسمی استفاده کنید.

آپدیت جدید گوگل کروم
آپدیت جدید گوگل کروم

اکنون مهم نیست از کدام مرورگر وب استفاده می کنید با افزایش باگ ها در مرورگرها باید مراقب به روز رسانی ها در آینده باشید و آخرین نسخه از مرورگرها را نصب کنید تا از سوء استفاده عوامل مخرب جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا