Connect with us

اینتل پردازنده دسکتاپ نسل سیزدهم را معرفی کرد

منتشر شده

در

پردازنده های دسکتاپ نسل سیزدهم اینتل

اینتل با عرضه پردازنده های Core نسل سیزدهم در بازار CPU های دسکتاپ در حال پیشرفت است. شرکت اینتل به طور رسمی در یک رویداد نوآوری که در سن خوزه آمریکا برگزار شد از پردازنده های خود رونمایی کرد و قرار است در 28 مهر پردازنده های نسل سیزدهم به دست مشتریان برسد.

پردازنده نسل سیزدهم اینتل

امروز اینتل نسل سیزدهم (Raptor Lake) Core خود را با شش پردازنده جدید آغاز کرد که مدیران این شرکت ادعا می کنند بهترین تجربه بازی در جهان را برای علاقه مندان ارائه می دهد و تا 24 درصد بهبود عملکرد در مقایسه با نسل دوازدهم خود را ارائه می کند. بخش بزرگی از این افزایش قدرت به علت آن است که اینتل هسته ها و رشته های بیشتر و همچنین Clock Speed بالاتری را نسبت به قبل ارائه می دهد به عنوان مثال Core i9-13900K هشت هسته بیشتر به علاوه هشت رشته بیشتر نسبت به مدل هسته دوازدهم با 600 مگاهرتز سرعت توربو اضافی را ائه می دهد. Core i9-13900K آنلاک شده با سرعت بوست 5.8 گیگاهرتز بالا می رود اگرچه سایر پردازنده ها با سرعت کمتری کار می کنند.

معاون اجرایی اینتل گفته ما یک بار دیگر استانداردهای عملکرد رایانه های شخصی را با آخرین نسل از پردازنده های نسل سیزدهم اینتل افزایش می دهیم. نسل سیزدهم خانواده intel Core آخرین نسل از نوع خود می باشد که نشان می دهد چگونه اینتل تجربه های شگفت انگیزی را در کامپیوترهای شخصی امکان پذیر می سازد.

معرفی پردازنده نسل سیزدهم اینتل
معرفی پردازنده نسل سیزدهم اینتل

افرادی که قبلاً یک سیستم نسل دوازدهم اینتل داشته اند و در حال بررسی پردازنده های جدید جهت ارتقاء سیستم خود هستند، شانس استفاده از سی پی یو نسل سیزدهم اینتل را دارند زیرا این نسل سی پی یو از همان سوکت، چیپست Z690، چیپست Z790 جدید، DDR4-3200 و همچنین DDR5-5600 پشتیبانی می کند. نسل سیزدهم پردازنده های اینتل براساس یک نسخه ارتقاء یافته از فرآیند اینتل 7 ساخته شده است که قبلاً در نسل دوازدهم استفاده می شد اما همچنین با بهره وری انرژی بهتر با عملکردی مشابه با نسل دوازدهم، دارای مصرف انرژی بسیار کمتر می باشد. تعداد هسته ها در مقایسه با نسل دوازدهم نیز افزایش یافته و در مجموع 24 هسته دارد و رشته ها از 20 در Core i5 تا 32 در Core i9 متغییر است. نسل سیزدهم همچنین شاهد دو برابر شدن کش L2 و افزایش کش L3 نسبت به نسل دوازدهم است.

افزایش کش L3 در پردازنده نسل سوم اینتل
افزایش کش L3 در پردازنده نسل سوم اینتل

چیپست سری 700 اینتل با قابلیت Backward Compatibility

اینتل در کنار پردازنده های دسکتاپ، چیپست جدید سری 700 را با ویژگی های پیشرفته برای افزایش قابلیت اطمینان و کارایی عرضه می کند. هشت خط اضافی PCIe Gen 4.0 همراه با PCIe Gen 3.0 مجموعاً 28 مسیر خارج از چیپست را فراهم می کند. افزایش پورت USB 3.2 سرعت اتصال را بهبود می بخشد و DNI Gen 4.0 توان پردازش چیپست به CPU را برای دسترسی سریع به پردازنده افزایش می دهد همچنین با مادربردهای مبتنی بر چیپست اینتل 600 از بهبود عملکر پردازنده Core نسل اینتل بهره ببرید.

چیپست سری 700 اینتل با قابلیت Backward Compatibility
چیپست سری 700 اینتل با قابلیت Backward Compatibility

پردازنده های نسل سیزدهم دسکتاپ K و چیپست intel Z790 از 28 مهر ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت همچنین جزئیات بیشتر در مورد دیگر پردازنده های نسل سیزدهم اینتل Core در روزهای آینده به اشتراک گذاشته خواهد شد.

ا دیدگاه

  1. فرزاد

    اکتبر 12, 2022 در 2:12 ق.ظ

    خدارو شکر cpu نسل سیزده رو میتونیم با سوکت 1700 نسل دوازده مچ کنیم این ی اتفاق خیلی عالیه. بیصبرانه منتظریم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار