قطعات کامپیوتر

معرفی پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake برای لپ تاپ

معرفیپردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylakeبرای لپ تاپ که همراه با  خانواده Core روی نوت بوک ها نصب می گردند انجام شد. پس از معرفی پردازنده های اسکای لیک اینتل مخصوص دسکتاپ، اکنون نوبت به نسخه های مخصوص نوت بوک رسیده و در اولین قدم دو پردازنده 14 نانومتری جدید توسط این شرکت معرفی شدند. پردازنده های نوت بوکی اسکای لیک نیز با پسوند U به نشانه فوق کم مصرف بودن روانه بازار می گردند و روال معرفی نسخه های قدرتمندتر بر اساس پسوند های مختلفی مانند HQ نیز در ادامه صورت خواهد گرفت. تمامی پردازنده های سری U همانند نسل گذشته به دو هسته پردازشی مجهزند و تفاوت آنها در تعداد رشته های پردازشی خواهد بود. پردازنده های جدید اینتل شامل مدل های Celeron، Pentium، Core i3، Core i5 و Core i7 می شود که هر سه خانواده Core همراه با پردازنده گرافیکی Intel HD 520 روی نوت بوک ها نصب می گردند.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

معرفی پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake برای لپ تاپ

پردازنده های سلرون و پنتیوم نیز بهپردازندهگرافیکی Intel HD 510 مجهز خواهند گردید که فرکانس پایه آن300 مگاهرتز و حداکثر فرکانس کاری آن 900 مگاهرتز می باشد. این مقادیر برای واحد گرافیکی مجتمع HD 520 به ترتیب 350 مگاهرتز و 1000 مگاهرتز می باشد که در برخی مدل ها با قابلیت GPU Boost به 1050 مگاهرتز نیز افزایش می یابد. در حال حاضر دو پردازنده Core i7-6600U و Core i7-6500U به عنوان اولین مرحله معرفی محصولات خانواده اسکای لیک در اختیار شرکت های تولید کننده نوت بوک قرار خواهد گرفت. هر دو پردازنده به دو هسته و چهار رشته پردازشی مجهز بوده و از موارد مشترک این دو می توان به چهار مگابایت حافظه نهان و واحد گرافیکی HD 520 با حداکثر فرکانس 1050 مگاهرتز اشاره کرد.

معرفی پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake برای لپ تاپ

پردازنده های Core i5 اسکای لیک به 3 مگابایت حافظه نهان سطح سوم مجهز خواهند بود که مقدار مشابهی با نسل های گذشته است. پردازنده های Core i3 با وجود سه مگابایت Cache سطح سوم و واحد گرافیکی با فرکانس 1000 مگاهرتز، فاقد فناوری توربو بوست هستند. از سوی دیگر محصولات سری Pentium با دو مگابایت حافظه نهان سطح سوم و واحد گرافیکی مجتمع با فرکانس 950 مگاهرتز، از فناوری Hyper Threading پشتیبانی می کنند که چنین موردی در پردازنده های سلرون مشاهده نمی شود. به این شکل خانواده پردازنده های سلرون اسکای لیک به هیچ وقت برای کاربرد های چند وظیفگی مناسب نبوده و نباید انتظار زیادی از قدرت پردازشی آنان داشته باشید. توان مصرفی پردازنده های دارای فناوری توربو بوست بین 7.5 تا 15 وات خواهد بود که این میزان برای سایر پردازنده ها بین 10 تا 15 می باشد. طبق اعلام اینتل، برخی از پردازنده ها در سه بخش تا پایان سال 2015 در اختیار شرکت های تولید کننده نوت بوک قرار گرفته و سایر مدل ها درلپ تاپهای سال 2016 مورد استفاده قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید و ضمن تشکر از اخبار جالب توجه شما . این پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake با وجود 4 هسته، پردازنده می‌تواند چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان اجرا کند و عملکرد کلی سیستم هم دچار افت نشود؛ در حالی که استفاده از 8 رشته باعث می‌شود پردازنده بتواند وظایف محوله را به‌صورت موازی پیش ببرد و به سرعت بالاتر سیستم کامپیوتری منجر شود

  2. با سلام
    معرفی پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake برای لپ تاپ که همراه با خانواده Core روی نوت بوک ها نصب می گردند انجام شد. پس از معرفی پردازنده های اسکای لیک اینتل مخصوص دسکتاپ، اکنون نوبت به نسخه های مخصوص نوت بوک رسیده و در اولین قدم دو پردازنده 14 نانومتری جدید توسط این شرکت معرفی شدند. پردازنده های نوت بوکی اسکای لیک نیز با پسوند U به نشانه فوق کم مصرف بودن روانه بازار می گردند و روال معرفی نسخه های قدرتمندتر بر اساس پسوند های مختلفی مانند HQ نیز در ادامه صورت خواهد گرفت. تمامی پردازنده های سری U همانند نسل گذشته به دو هسته پردازشی مجهزند و تفاوت آنها در تعداد رشته های پردازشی خواهد بود.

  3. پردازنده های کوچک و سریع اینتل Skylake یک حرکت عالی ای است که متاسفانه در حافظه کش همچنان درجا می زنند شاید بتوان گفت علاقه مندی این شرکت در مورد چند رشته ای کردن پردازنده بیشتر وقت گیر بوده او همچنین کار بر روی کار گرافیکی hd520 که به 1000 مگسرعت ارتقا می یابد از مزایای آن خواهد بود
    ممنون از ای تی بازار به خاطر اظلاععاتت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا