Connect with us

چگونه امنیت Gmail را بالا ببریم

منتشر شده

در

چگونه امنیت Gmail را بالا ببریم

5

5 دقیقه

جیمیل قلب سرویس های رایگان گوگل است که توسط میلیاردها نفر در سطح جهان برای برقراری ارتباط شخصی و کاری از آن استفاده می شود. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی گوگل در سال 2019 حدود 1.5 میلیارد نفر در Gmail ثبت نام کرده اند. اما این سرویس محبوب و پرکاربرد مانند دیگر پلتفرم ها امکان دارد با حملات سایبری رو به رو شود و این امر باعث می شود اطلاعات شخصی و کاری افراد مورد سرقت قرار بگیرد. سوال اینجاست که چگونه می توانیم از این حملات جلوگیری کنیم؟ گوگل سعی کرده است تا امنیت Gmail را به بالاترین سطح برساند اما یک سری دستورالعمل وجود دارد که خود کاربران باید آن ها را انجام دهند تا امنیت حساب کاربری خود را بالاتر ببرند. در ادامه با 5 روش آشنا خواهید شد که باعث بالا رفتن امنیت جیمیل شما می شود.

ماده اولیه یا مصرفی

  • جیمیل

ابزار

  • ابزارهای امنیتی جیمیل

مرحله 1: استفاده از رمز عبور قوی

استفاده از رمز عبور قوی برای Gmail

استفاده از رمز عبور قوی برای Gmail

رمز عبور قوی برای امنیت هر حساب آنلاین حیاتی است و حساب جیمیل شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگام ایجاد رمز عبور برای جیمیل از ترکیب حروف، اعداد و نمادها استفاده کنید و از به کاربردن کلماتی که به راحتی حدس زده می شوند مانند نام و نام خانوادگی اجتناب کنید.

مرحله 2: احراز هویت دو مرحله ای

احراز هویت دو مرحله ای در Gmail

احراز هویت دو مرحله ای در Gmail

یکی از بهترین راه ها برای محافظت از حساب جیمیل، فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای است. این بدان معناست که برای ورود به حساب کاربری خود علاوه بر رمز عبور به فاکتور دومی مانند کد ارسال شده به گوشی نیز نیاز دارید. احراز هویت دو مرحله ای یک راه عالی برای محافظت از حساب شما در برابر هک شدن است، زیرا اگر شخصی موفق به سرقت رمز عبور شما شود باز هم برای دسترسی به حساب شما به عامل دوم نیاز دارد.

مرحله 3: به روز رسانی سیستم عامل، نرم افزار و مرورگر

به روز رسانی نرم افزار Gmail

به روز رسانی نرم افزار Gmail

تقریباً هر محصول فناوری دارای برخی آسیب پذیری ها هستند. توسعه دهندگان به صورت شبانه روز در تلاش هستند تا آن آسیب پذیری ها را پیدا و تایید کنند و در نهایت آن ها را اصلاح کنند. به همین دلیل است که برخی از اوقات به صورت هفتگی و ماهیانه نسخه جدیدی از به روز رسانی سیستم عامل، نرم افزار و مرورگر برای شما منتشر می شود. اعلان های به روز رسانی را بسیار جدی زیر نظر بگیرید و در اسرع وقت عملیات به روز رسانی را انجام دهید. این عمل می تواند سیستم دفاعی جیمیل و دیگر برنامه های شما را بالا ببرد و اگر این به روز رسانی را انجام ندهید سیستم شما می تواند در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر باشد.

مرحله 4: برای دسترسی به جیمیل از وای فای عمومی استفاده نکنید

عدم استفاده از شبکه های عمومی برای ورود به Gmail

عدم استفاده از شبکه های عمومی برای ورود به Gmail

اگر از یک شبکه Wi-Fi عمومی برای دسترسی به حساب جیمیل استفاده می کنید، مهم است که بدانید این شبکه ها اغلب ناامن و آسیب پذیر در برابر حملات هستند. هکرها در شبکه های وای فای عمومی می توانند داده هایی را که شما ارسال و دریافت می کنید از جمله رمز عبور Gmail را رهگیری کنند. برای محافظت از حساب خود فقط از شبکه های Wi-Fi خصوصی و امن برای دسترسی به حساب جیمیل استفاده کنید یا بهتر است به جای آن از داده های تلفن همراه خود استفاده کنید.

مرحله 5: کنترل مجوزهای برنامه

کنترل مجوزهای برنامه برای Gmail

کنترل مجوزهای برنامه برای Gmail

هنگامی که یک برنامه جدید را نصب می کنید اغلب برای دسترسی به حساب جیمیل شما اجازه می خواهند. قبل از دادن مجوز به هر برنامه ای برای دسترسی به حساب Gmail خود، مطمئن شوید که به برنامه اعتماد دارید و از شهرت خوبی برخوردار است. به یاد داشته باشید هر برنامه ای که به حساب جیمیل شما دسترسی داشته باشد می تواند پیام های شما را بخواند و حتی پیام ارسال و حذف کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار