مقالات آی تی

آموزش کار با ChatGPT

دنیای آموزش که به سرعت در حال تحول است، فناوری به نیروی محرکه آن تبدیل شده است. در میان بسیاری از فناوری های پیشرفته که در چشم انداز آموزشی موج می زنند، ChatGPT به عنوان ابزاری قدرتمند برای تغییر یادگیری ظاهر شده است. ChatGPT در نوامبر سال 2022 توسط شرکت OpenAI توسعه یافت. چت جی پی تی به دلیل محبوبیت و توانایی برای پاسخ های شبیه به انسان، در حال تبدیل شدن به یک همراه قابل اعتماد برای بسیاری از کاربران است.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می شود و به شما امکان می دهد مکالماتی شبیه به انسان را داشته باشید. این مدل زبان می تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کدهای برنامه نویسی به شما کمک کند. در حال حاضر استفاده از چت جی پی تی به صورت رایگان محدود است و با خرید اشتراک Plus آن می توانید از ویژگی های بیشتر آن استفاده کنید. همچنین در مقاله «ChatGPT چیست و چگونه کار می کند؟» با این ابزار هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با ChatGPT

چگونه در ChatGPT ثبت نام کنیم؟

برای دسترسی به ChatGPT می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. با نصب نسخه اندروید و iOS چت جی پی تی اقدام به ثبت نام کنید یا با استفاده نسخه تحت وب این کار را انجام دهید. با ورود به آدرس chat.openai.com به صفحه ثبت نام وارد خواهید شد. در صفحه باز شده گزینه Sign Up را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری در ChatGPT
ایجاد حساب کاربری در ChatGPT

در این مرحله ایمیل خود را وارد کنید و سپس بر روی Continue ضربه بزنید. همچنین در قسمت پایین صفحه می توانید با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت، گوگل و اپل نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

ثبت ایمیل در ChatGPT
ثبت ایمیل در ChatGPT

در ادامه با وارد کردن رمز عبور «حداقل 12 کاراکتر» ثبت نام خود را نهایی کنید. برای شما ایمیل فعال سازی ارسال می شود و با کلیک بر روی آن حساب کاربری شما فعال خواهد شد.

انتخاب رمز عبور
انتخاب رمز عبور

چگونه در ChatGPT به بهترین پاسخ ها دست پیدا کنیم؟

برای استفاده حداکثری از مکالمه خود با ChatGPT طریقه بیان کردن درخواستتان بسیار مهم است. تا جایی که امکان دارد سوالات و درخواست خود را به صورت ساده و روان بپرسید. هرچه درخواست شما دقیق تر باشد، ChatGPT بهتر می تواند پاسخ دهد. همچنین با گنجاندن کلمات کلیدی خاص در درخواست شما می تواند به چت جی پی تی در درک نیازهایتان کمک کند.

بهترین روش سوال پرسیدن از ChatGPT
بهترین روش سوال پرسیدن از ChatGPT

چگونه از ChatGPT سوال بپرسیم؟

از ویژگی های مهم ChatGPT می توانیم به پشتیبانی آن از زبان فارسی اشاره کنیم. شما می توانید سوالات خود را به زبان فارسی از آن بپرسید. برای شروع کار با چت جی پی تی باید سوالات خود را تایپ کنید. برای شروع کار از ChatGPT این سوال را با دو زبان انگلیسی و فارسی پرسیدیم: «How to travel to Mars» و او این چنین پاسخ ما را داد:

سوال پرسیدن از ChatGPT
سوال پرسیدن از ChatGPT

پاسخ سؤال «چگونه به مریخ سفر کنیم؟» به زبان فارسی:

پاسخ فارسی ChatGPT
پاسخ فارسی ChatGPT

چگونه از ChatGPT کسب درآمد کنیم؟

ChatGPT برای افرادی که در نوشتن مقاله مهارت دارند و می خواهند پول خوبی کسب کنند مناسب است. تیم های بازاریابی همیشه به دنبال نویسندگانی هستند که بتوانند محتوای کیفیت بالا را به سرعت ارائه کنند و ChatGPT می تواند در انجام این کار به شما کمک بزرگی کند. راه دیگری برای کسب درآمد با ChatGPT ایجاد پست های وبلاگ است. از چت جی پی تی برای ایجاد ایده برای تهیه پست های وبلاگ و حتی بهینه سازی آن ها برای موتورهای جستجو استفاده کنید. همچنین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید از ChatGPT این سوال را بپرسید «How to make money» و در نهایت پیشنهادهای مختلفی را می دهد که می تواند به شما کمک کند:

کسب درآمد با کمک ChatGPT
کسب درآمد با کمک ChatGPT

پاسخ سؤال «چگونه کسب درآمد کنیم؟» به زبان فارسی:

پاسخ ChatGPT به زبان فارسی
پاسخ ChatGPT به زبان فارسی

چگونه از ChatGPT در برنامه نویسی استفاده کنیم؟

ChatGPT به طور خاص برای نوشتن کد طراحی نشده است، اما می تواند در این فرایند کمک کند. با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین، چت جی پی تی می تواند تکه های کد را تحلیل و درک کند و براساس ورودی هایی که دریافت می کند کد جدیدی تولید کند. استفاده از ChatGPT برای نوشتن کد بسیار ساده است. شما باید یک دستور یا توضیحی از کدی که می خواهید ایجاد کنید را ارائه دهید. سپس چت جی پی تی درخواست را تجزیه و تحلیل می کند و یک قطعه کد مطابق با توضیحات ایجاد می کند. می توانید سوال خود را بپرسید و پاسخ آن را مشاهده و در صورت نیاز آن را کپی کرده و در کدهای خود جایگزین کنید. به عنوان مثال از چت جی پی تی پرسیدیم که برای ما «کد سلام دنیا سی شارپ» را بنویسید و آن تمام توضیحات به همراه کد برنامه نویسی را نمایش داد:

برنامه نویسی با کمک ChatGPT
برنامه نویسی با کمک ChatGPT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا