گوناگون

افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش

زمانی که نیاز به گرفتن عکس از صفحه‌ نمایش در مروگر فایرفاکس داشته باشید، استفاده از دکمه Print Screen که در صفحه کلید وجود دارد، یا برخی دیگر از نرم افزارهای ویرایش تصویر، شاید چندان به کارتان نیاید. در این مطلب قصد داریم شما را با ابزارهایی بسیار مفید آشنا کنیم که مطمئنا در بسیاری از موارد نیازهای شما را به خوبی رفع خواهند کرد پسدر ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش

Nimbus Screen Capture

ویژگی‌های اختصاصی موجود در این افزونه فایرفاکس، آن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها مبدل ساخته است. برای گرفتن عکس از صفحه می‌توانید بخشی از صفحه که به آن احتیاج دارید را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک ناحیه خاص یا حتی کل صفحه را برای ثبت عکس انتخاب نمایید. امکان انتخاب یک صفحه خالی برای انجام ویرایش‌ نیز با این افزونه امکان‌پذیر است.

افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش

تنظیمات افزونه مورد بحث بسیار ساده هستند و نوع فرمت عکسی که تولید می‌شود را می‌توانید Jpeg یا PNG انتخاب کنید. با استفاده از اسلاید کیفیت تصویر نیز می‌توان کیفیت عکس تهیه شده را به دلخواه تعیین کرد. امکان انتخاب نام پیش‌فرض فایل‌ها و امکان فعال کردن ویژگی عکسب‌رداری آسان و نیز میان‌بری که قابلیت شخصی سازی هم دارد، از جمله بخش‌های دیگر در تنظیمات هستند.

ابزار ویرایش نیز شامل تعداد زیادی قابلیت بسیار خوب است. شما می‌توانید بزرگ‌نمایی کنید، بخشی از تصویر را برش بزنید و اندازه عکس را به دلخواه تعیین نمایید. ابزارهای نقاشی هم در این افزونه در نظر گرفته شده که شامل اشکال مختلف، خطوط، کمان‌ها، متن و یادداشت‌ها است. همچنین می‌توان تنظیمات مربوط به هر ابزار را هم پیکربندی کنید مثلا ضخامت خطوط، رنگ ها و غیره را به دلخواه تغییر دهید. همچنین می‌توانید از افکت‌های محوسازی (Blur)، سایه (Shadow)، و نیز موارد دیگر بهره ببرید یا شماره گذاری را به تصاویر خود بیفزاید.

اگر در این افزونه حساب کاربری داشته باشید، زمانی که عکس‌برداری و ویرایش تصویر را انجام دادید، عکس تولید شده را می‌توانید در Nimbus ذخیره کنید. همچنین امکان ذخیره سازی به صورت محلی و بر روی رایانه شما هم وجود دارد. قابلیت ذخیره سازی در فضای Google Drive, کلیپ‌برد و نیز چاپ تصویر، از دیگر انتخاب‌های شما با تصاویر تهیه شده است.

ویژگی‌ها و تنظیمات مختلف برای ثبت عکس، ویرایش و نیز ذخیره سازی آن، افزونه مورد اشاره را به یکی از برترین‌های موجود مبدل ساخته و علاوه بر این‌ها کار با آن بسیار آسان است. بنابراین اگر به دنبال افزونه‌ای ساده و قدرتمند هستید که امکانات ویرایش تصویر نیز داشته باشد، Nimbus می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای‌تان باشد.

Lightshot

این افزونه برای عکس‌برداری سریع بسیار مناسب است زیرا خیلی ساده طراحی شده. با کلیک بر روی آیکون آن در نوار ابزار مرورگر فایرفاکس، می‌توانید به سادگی با درگ/دراپ کردن، ناحیه دلخواه از صفحه را انتخاب کنید تا تصاویر از آن تهیه شود. البته افزونه یاد شده می‌تواند ویدئو و فلش نیز تهیه کند. زمانی که ناحیه مورد نظر را انتخاب کردید، پس از رها کردن کلیک ماوس، بخش انتخاب شده به صورت خودکار وارد ناحیه ویرایش خواهد شد.

افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش

ابزارهای ویرایش این افزونه شامل متن، خطوط، کمان، شکل مربع، مداد و بخش انتخاب رنگ است. پس از اعمال ویرایش‌های مورد نظر بر روی تصویر ثبت شده، می‌توانید عکس را در Lightshot آپلود کنید و لینک آنلاین تصویر که به صورت خودکار به شما نمایش داده می‌شود را کپی کرده و در هرجا که نیاز دارید به کار ببرید. همچنین امکان آپلود مستقیم تصویر به شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک یا پینترست وجود دارد که این قابلیت در افزونه‌های رایج مشابه، وجود ندارد. تعدادی دکمه دیگر هم برای جستجو تصاویر مشابه در گوگل، چاپ کردن عکس، کپی و یا ذخیره سازی محلی با فرمت‌های png، jpeg و bmp وجود دارد.
Lightshot یک افزونه بسیار ساده و قدرتمند برای عکسبرداری از صفحه ‌نمایش است. این افزونه دارای امکانات بسیار زیادی نیست ولی اکثر امکاناتی که در آن وجود ندارند، چندان هم مورد نیاز نیستند.

Awesome Screenshot Plus

افزونه Awesome Screenshot Plus یکی دیگر از ایده‌آل‌ترین افزونه‌ها برای عکس گرفتن از صفحه‌نمایش در فایرفاکس است. با کلیک بر روی دکمه این افزونه در نوار ابزار مرورگر، می‌توانید ناحیه مورد نظر را انتخاب کنید. امکان انتخاب ناحیه قابل مشاهده یا کل صفحه نیز وجود دارد و حتی از طریق آن قادر به جستجو وب‌سایت‌های مشابه هم هستید.

افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش

پس از اینکه عکس از صفحه تهیه شد، یک تب جدید به طور خودکار باز می‌شود که شامل برخی از ابزار‌های ساده برای ویرایش تصویر است. شما می‌توانید از ابزارهای برش، کشیدن اشکال‌ آماده، کمان‌ها و خطوط بهره ببرید. همچنین امکان افزودن افکت محو کردن وجود دارد و در نهایت می‌توانید متن مورد نظرتان را هم به عکس بیفزاید. رنگ تمامی این موارد را با استفاده از بخش انتخاب رنگ، می‌توان به دلخواه تعیین نمود. زمانی که کار ویرایش به اتمام رسید، کافیست بر روی دکمه Done کلیک کرده و سپس شما گزینه‌های مختلفی را برای ذخیره سازی آنلاین یا محلی عکس پیش رو خواهید داشت. امکان تعیین فرمت در نوع jpeg و png وجود دارد و نیز در بخش تنظیمات افزونه، می‌توانید میانبر عکس‌برداری سریع را هم تنظیم کنید.

افزونه Awesome Screenshot علاوه بر فایرفاکس، برای مرورگر کروم هم در دسترس است و به نظر می‌رسد گزینه‌های اضافی بیشتری برای کروم دارد. خوشبختانه نسخه فایرفاکس این افزونه بزودی به‌روز رسانی خواهد شد و تمامی ویژگی‌هایی که در کروم دارد، به این نسخه هم اضافه خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید،مرورگر فایر فاکس یکی از بهترین مرورگرها در ویندوز به شمار میرود،من به شخصه این مرورگر را ترجیح می دهم،حالا هم که افزونه‌ هایی در مرورگر فایرفاکس برای عکس از صفحه نمایش ارائه شده است،با این کار دیگر نیازی نیست برای عکس گرفتن از صفحه نمایش از دکمه Print Screen که در صفحه کلید وجود دارد استفاده کنیم ترفند جالبی بود مرسی از سایت آی تی بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا