نرم افزار

اولین تصاویر از ویندوز 11 منتشر شد

ساعاتی قبل اولین تصاویر از ویندوز 11 به بیرون درز پیدا کرد. در تصاویر منتشر شده جزئیاتی از بخش های مختلف رابط کاربری این سیستم عامل وجود دارد که می توان به اطلاعات مختصری از این ویندوز دست پیدا کرد. در کل می توان گفت رابط کاربری و منوی استارت ویندوز ۱۱ تا حد زیادی شبیه ویندوز 10X هستند. شرکت مایکروسافت در ابتدا قصد داشت این سیستم ‌عامل را برای گجت ‌های دو نمایشگره عرضه کند ولی در نهایت توسعه‌ ویندوز 10 ایکس را متوقف کرد. مایکروسافت پیش تر اعلا کرده بود که در تاریخ 24 ژوئن قرار است یک رویداد برای ویندوز برگزار کند هرچند اشاره ای به رونمایی ویندوز 11 نکرده بود. به نظر می رسد ویندوز 11 فقط از لحاظ بصری تفاوت هایی با ویندوز 10 داشته باشد ولی در اصل با همان ویندوز 10 روبرو خواهیم بود.

اولین اسکرین شات ها از ویندوز 11 و منوی استارت به بیرون درز کرد

لیست قیمت سیستم عامل ویندوز

چه تغییرات ظاهری در ویندوز 11 به وجود خواهد آمد؟

شاید از نظر ظاهری، بزرگ‌ ترین تغییرات بصری ویندوز ۱۱ را در تسک ‌بار بتوان مشاهده کرد. در این نسخه‌ جدید از سیستم عامل ویندوز آیکون ‌ها در بخش مرکزی تسک ‌بار قرار گرفته ‌اند.  همچنین شاهد طراحی جدید آیکون منوی استارت و خود منو می باشیم. منوی استارت نسبت به ویندوز ۱۰ ظاهر ساده ‌تری به خود گرفته و از قسمت های مختلف آن می ‌توان به اپلیکیشن ‌های پین شده و اپلیکیشن‌ های اخیرا استفاده شده اشاره کرد.

از دیگر تغییرات بصری ویندوز 11 می توان به گرد شدن گوشه  ‌های پنجره ها اشاره کرد. در این ورژن جدید منوی استارت هم از گوشه ‌های گرد بهره می‌ برد. هرچند قابل ذکر است که اسکرین ‌شات ‌های درز پیدا کرده از ویندوز 11 مربوط به نسخه‌ اولیه‌ ویندوز ۱۱ هستند و این یعنی شاید در نسخه‌ نهایی شاهد تغییراتی در رابط کاربری باشیم.

چه تغییرات ظاهری در ویندوز 11 به وجود خواهد آمد

قابلیت های افزوده شده به Windows 11

در ماه ‌های گذشته گزارش ‌های زیادی در مورد اپ استور جدید ویندوز منتشر شده است که گفته می ‌شود توسعه ‌دهندگان این امکان را خواهند داشت انواع و اقسام برنامه ‌ها مانند مرورگرها را در این محیط قرار دهند. به نظر می رسد مایکروسافت می‌ خواهد استفاده از پلتفرم‌ های پرداخت ثالث را نیز در این محیط امکان‌ پذیر کند تا اپلیکیشن ‌های مختلف برای پرداخت درون برنامه ‌ای نیازی به پرداخت کارمزد مایکروسافت نداشته باشند.

قابلیت های افزوده شده به Windows 11

یکی دیگر از قابلیت ‌های جدید در ویندوز ۱۱، تغییر یافتن امکان چیدمان پنجره‌ های مختلف است. در نسخه جدید ویندوز، کاربران برای تغییر چیدمان پنجره‌ های مربوط به برنامه ‌ها یا پوشه ‌های مختلف به امکانات بیشتری دسترسی دارند و راحت ‌تر می ‌توانند این کاری را انجام دهند. در هر صورت ویندوز 11 هم می تواند مانند نسل های قبلی خود کاربران زیادی را برای استفاده جذب کند و این نرم افزار همچنان پر کاربرد ترین سیستم عامل باقی بماند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اول عکسارو دیدم اصلا باور نکردم که ویندوز باشه، از لحاظ ظاهری خیلی تغغیر کرده و جالب شده، امیدوارم هرچه زودتر منشتر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا