موبایل

اولین تماس تلفنی با موبایل 50 ساله شد

کمتر کسی تصورش را می کرد روزی یک قطعه سخت افزاری بتواند بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شود. اکنون 50 سال از اولین تماس با گوشی موبایل می گذرد و صنعت این تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر می شود. با پیشرفت تکنولوژی  ظاهر تلفن های هوشمند تغییرات زیادی را تجربه کرده اند و  آن ها سبک تر و ظریف تر می شوند و در آینده ای نزدیک شاهد گوشی هایی خواهیم بود که وزن آن ها مانند یک برگ کاغذ خواهد بود.

مارتین کوپر پدر تلفن همراه

در 3 آوریل سال 1973، مارتین کوپر با دستگاهی به اندازه یک آجر در پیاده روی خیابانی واقع در منهتن آمریکا ایستاد و اولین تماس را از طریق گوشی موبایل با یکی از مردانی که برای توسعه این دستگاه با او رقابت می کرد برقرار کرد. کوپر که در آن زمان مهندس ارشد شرکت موتورولا بود، در تلفنی به جوئل انگل رئیس شرکت AT&T گفت: من با یک تلفن همراه با شما تماس میگیرم، این یک تلفن شخصی و قابل حمل است. کوپر خالق گوشی موبایل اکنون 94 سال دارد و گفته است: از اینکه همه تلفن همراه دارند تعجب نمی کنم. در آن زمان که اولین تماس را با تلفن همراه برقرار کردم به خودم گفتم در آینده هر شخصی که به دنیا می آید یک شماره تلفن اختصاصی خواهد داشت و هر یک از آن ها می توانند یک گوشی موبایل داشته باشند.

اولین تماس مارتین کوپر
اولین تماس مارتین کوپر

مارتین کوپر اکنون یکی از کاربران آیفون می باشد و دوست دارد از اپل واچ برای ردیابی فعالیت های روزمره و اتصال سمعک خود به تلفن هوشمند خود استفاده کند. او معتقد است که تاکنون پیشرفت فناوری برای جامعه کاملاً مثبت بوده و همه فعالیت ها به نفع کاربران بوده است. او بیان کرد: من می دانم که تلفن همراه معایبی دارد و برخی افراد هستند که معتاد آن شده اند و من فکر می کنم به طور کلی مزایای تلفن های همراه از معایب آن بیشتر می باشد و معتقدم که گوشی های موبایل بشر را به سمت بهتر شدن هدایت می کند و این روند در آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

مارتین کوپر خالق گوشی موبایل
مارتین کوپر خالق گوشی موبایل

تکامل گوشی های موبایل

تلفن همراهی که کوپر اولین تماس را با آن برقرار کرد DynaTAC 8000X نام داشت که برای یک تماس 30 دقیقه ای باید 10 ساعت شارژ می شد. در همان اوایل تنها اشخاص به خصوص و معروف از این مدل گوشی موبایل می توانستند استفاده کنند اما در سال 1983 به تولید انبوه رسید و در نهایت با قیمت 3995 دلار روانه بازار شد. در دهه 1990 تلفن های همراه به دلیل کاهش وزن و داشتن ظاهری کاربر پسند با فروش نسبتاً خوبی رو به رو شدند. در سال 1992 شرکت آی بی ام اولین گوشی تلفن هوشمند را عرضه کرد که قادر به انجام عملکردهای مشابه یک کامپیوتر را داشتند. در انقلاب سال 2007، اپل صفحه نمایش لمسی و سایر فناوری ها را در آیفون خود ترکیب کرد و تلفن هوشمند را به عنوان یک رایانه دستی محبوب تبدیل کرد. بعد از سال 2007 رقابت میان شرکت های فناوری جور دیگری صورت گرفت و تکنولوژی گوشی های هوشمند به طور چشمگیری پیشرفت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا