گوناگون

تاثیر مثبت بازی های کامپیوتری بر مغز انسان

در مطالعه جدیدی که در ژورنال معتبر Molecular Psychiatry به چاپ رسیده، از تاثیر مثبت این بازی ها بر روی حجم مغز انسان سخن به میان آمده.
محققان دو موسسه معتبر در آلمان از افراد مورد مطالعه خود خواستند که روزانه 30 دقیقه به مدت دو ماه، خود را با بازی ماریو 64 درکنسول نیتندومشغول کنند. پس از پایان این دوره دو ماهه، افزایش قابل ملاحظه ای در ماده خاکستری مغز، هم در هیپوکَمپوس و هم در بخش هایی از قشر جلویی مغز مشاهده شد. هیپوکمپوس یا اَسبَک، بخشی مغز است که مسئولیت حافظه دور و همچنین ارتباط اطلاعات حسی نظیر صدا و بو با حافظه انسان را به عهده دارد.

تاثیر مثبت بازی های کامپیوتری بر مغز انسان

رابطه مستقیم بین تمایل فرد به بازی بیشتر و افزایش حجم ماده خاکستری، از دیگر نکات جالب نتایج این تحقیق است. محققان، این مسئله را با سیستم پاداش دهی مغز در ارتباط می دانند. وقتی انسان از چیزی لذت می برد، این سیستم، دوپامین را در مغز افزایش می دهد، افزایش این هورمون مغزی ممکن است با افزایش ماده خاکستری در ارتباط باشد.
به عقیده بسیاری، تمرکز اخیر رسانه های مدرن تر بر روی جنبه های مثبتبازی های کامپیوتری، تا حدی به بازار پر رونق کسب و کار این بازی ها مرتبط است، و حتی ممکن است رد پای بسیاری از صاحبان این کسب و کارها در نتایج علمی مربوط به تحقیقات مربوط به بازی های کامپیوتری دیده شود.
با این حال، اگر بخواهیم بدبینی ها را کنار گذاشته و با دید مثبت به ماجرا نگاه کنیم، نتایج حاصله از این تحقیق، گواه دیگری است بر تاثیرات مثبت بازی های کامپیوتری .

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. با سلام
    تاثیر مثبت بازی های کامپیوتری بر مغز انسان که این بازی ها تاثیر زیادی بر مغز انسان ها که بیشترین این ها روی کودکان صورت می گیرد.این بازی ها دارای تصاویری هستند و صحنه هایی دارند که شاید برای همه مناسب نباشد.

  2. بله همونجور که در ای تی بازار اومده استفاده از بازی باعص تاثیر مثبت بر مغز می شود و همانطور بعضی از بازی ها باعث تاثیر منفی بر روان خواهد شد باید بازی مناسب رو برای خودمون و سنمون انتخاب کنیم و سعی کنیم بازی فکری باشه تا کشت و کشتاری

    1. جناب آقای رضا , مطمئناٌ بازی های کامپیوتری هم مثل خیلی از تفریحات میتونه ناسالم هم داشته باشه , به عنوان مثال محققان به این نتیجه رسیده اند که بازی های جنگی در دراز مدت میتونه برای نوجوانان روحیه تهاجمی و جنگ طلبانه ایجاد کنه ولی اکثر گیم های روز دنیا در جهت رشد فکر و بالابردن ضریب هوشی کاربران ساخته می شود .

  3. از فردا این صفحه رو رو دسکتاپم میذارم تا وقتی والدین گیر دادن چرا اینقدر بازی میکنی دلیل منطقی داشته باشم.
    🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا