اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

خرید خودروهای تسلا از طریق بیت کوین

ایلان ماسک مدیر تسلا با انتشار یک خبر اعلام کرد که از این پس افراد می توانند با استفاده از بیت کوین اقدام به خرید خودروهای این شرکت نمایند. با توجه به اینکه روز به روز به میزان خریداران ارزهای دیجیتال افزوده می شود، هر خبری در این مورد منتشر شود می تواند تاثیر مستقیم یا غیر مستقیمی بر نرخ این ارز داشته باشد. این اخبار اگر از سمت کمپانی های بزرگ باشد تاثیر دو چندانی خواهد داشت.

ظرف چند روز اخیر اخبار زیادی در مورد پیوستن فوتبالیست ها به خریداران بیت کوین منتشر شد. به تازگی هم ایلان ماسک ضمن انتشار خبری اعلام کرد خریداران خودرو تسلا علاوه بر ارزهای دیجیتال و راه های معممول می توانند از طریق بیت کوین هم از محصولات تسلا بهره مند شوند. می توان درک کرد که این خبر از جنبه های مختلفی بر نرخ ارز دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت. تسلا در ماه گذشته 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و به زودی هم روش پرداخت رمز ارزها را برای خریداران خود فراهم خواهد آورد.

ایلان ماسک اعلام کرد مردم می توانند با بیت کوین تسلا بخرند

لیست قیمت ارز دیجیتال

تاثیر خرید تسلا با بیت کوین برای خریداران

روش پرداخت از طریق ارز دیجیتال مخصوصا بیت کوین از سال 2014 در آمریکا رواج پیدا کرده است. از طریق این شیوه پرداخت امن، افراد حتی خارج از حوزه این کشور هم می توانند به خرید اقلام شرکتهایی که از این شیوه پرداخت بهره می برند اقدام نمایند. از طرفی باید توجه داشت اگرچه بیت‌ کوین یک رمز ارز جهانی می باشد اما گزینه‌ پرداخت توسط آن هنوز فقط در بازارهای خاصی امکان ‌پذیر است. به ‌عنوان یک شرکت، دریافت بیت‌ کوین در قبال خدمات می ‌تواند یک برگ برنده محسوب شود. از سویی به‌ عنوان مشتری معامله‌ یک دارایی با ارزش ثابت مانند خودروی تسلا، با یک دارایی که ارزش آن ممکن است در آینده بیشتر شود، شاید منجر به پشیمانی در آینده شود. هرچند این موضوع مسأله‌ فعلی نخواهد بود.

تاثیر خرید با بیت کوین برای خریداران

خرید با رمز ارز به نفع خریدار یا فروشنده؟

با توجه به اینکه قیمت رمز ارزها روز به روز در حال تغییر و نوسان است، هنوز نمی توان با جدیت اعلام کرد که خرید محصولات با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر به نفع خریدار است یا به ضرر فروشنده و یا برعکس. هنوز هیچ ثبات خاصی در این بازار وجود ندارد و ممکن است با افزایش نرخ بیت کوین، خریداران متضرر شوند. اما در مجموع شیوه پرداختی از طریق رمز ارزها می تواند یک گام رو به جلو برای خریدهایی در حد جهانی محسوب شود. برای بعضی از سرمایه ‌گذاران بیت ‌کوین، هدف نهایی این است که بتوانند آن را با کالا مبادله کنند و در حال حاضر چنین امکانی برای خودروهای تسلا فراهم شده است.

خرید با رمز ارز به نفع خریدار یا فروشنده

برای پذیرش پرداخت، ایلان ماسک گفت که تسلا از نرم ‌افزار داخلی و اپن سورس استفاده خواهد کرد و البته در این روش، امکان بازگردانی وجه معامله شده وجود نخواهد داشت. وی همچنین تأکید کرد که تسلا گره ‌های بیت‌کوین را مستقیما اداره می‌ کند و بنابراین پرداخت‌ های انجام شده به صورت بیت‌کوین باقی می ‌مانند و به پول بی ‌پشتوانه تبدیل نخواهند شد.

گره‌ها (Nodes) رایانه ‌های شبکه‌ بیت‌کوین هستند که برای تأیید معاملات و جلوگیری از پرداخت ‌های تکراری و ایجاد امنیت شبکه استفاده می ‌شوند. این روزها طرفداران ارز دیجیتال روز به روز بیشتر می شود و اخبار در حول و حوش کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره این ارزها بیشتر به گوش می رسد. اهمیت کیف پول سخت افزاری برای نگهداری بیت کوین هم این روزها مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دیگه کم کم واجب شد بیت کوین بخریم ماهم، اینطوری که تسلا داره پیش میره تا چند وقت دیگه بقیه کمپانی هم وارد این عرصه میشن، مثل کمپانی های کالاهای دیجیتال و آی تی و حتی چیزای دیگه، ارز دیجیتال و استفاده اون خیلی بهتره، تحریم و این مسائل واردش نیست و جهانی هست و امکان دزدی و اینا هم فکر میکنم خیلی کمتر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا