کنسول بازی

راهنمای خرید Xbox

هنگامی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید را دارید، بهتر است ابتدا درباره آن کمکی تحقیق کنید تا متوجه شوید که چه محصولی در دسترس است یا کدام محصول می تواند نیاز شما را برطرف کند. این راهنمای خرید به بررسی این موضوع می پردازد که کنسول های مختلف Xbox چه ویژگی هایی را ارائه می دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را هنگامی خریداری آن داشته باشید.

چرا باید ایکس باکس بخریم؟

شاید دلیل اصلی برای خرید ایکس باکس به خاطر تنوع بازی های با کیفیت بسیار بالا در این سیستم باشد. Xbox عنوان های مختلف بازی های تک نفره و چند نفره را رائه می دهد، همچنین تعداد زیادی بازی انحصاری را منتشر کرده است. به علاوه این ها، در هر کنسول ایکس باکس سازگاری به عقب وجود دارد، به این معنا که به شما امکان می دهد بازی های قدیمی تر را در سیستم های جدید بازی کنید.

خرید ایکس باکس
خرید ایکس باکس

همچنین با اشتراک Game Pass می توانید به سرویس های ایکس باکس وان دسترسی داشته باشید. این ویژگی امکان دسترسی نامحدود به کتابخانه بزرگی از عناوین بازی های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 را فراهم می کند. تا زمانی که اشتراک فعال دارید، می توانید بازی ها را در هر زمانی که بخواهید دانلود و بازی کنید.

ایکس باکس سری X

ایکس باکس سری X در 10 نوامبر 2020 معرفی شد. این کنسول ممتاز فوق العاده سریع، بی صدا می باشد و از محتوای 4K و UHD پشتیبانی می کند. یکی از مزایای سری X این می باشد که کتابخانه بزرگ آن از بازی های سازگار با نسخه قبلی از هر نسل قبلی سخت افزار Xbox می باشد. اگر قبلاً یک کتابخانه عظیم از دیسک ها ساخته اید، معمولاً می توانید آن ها را به جای اتصال دوباره به یک سیستم قدیمی، در سری X پخش کنید. همچنین می توانید از اشتراک Game Pass بهره مند شوید و اگر قصد دارید بازی های چندنفره آنلاین را انجام دهید ضروری است.

Xbox Series X
Xbox Series X

ایکس باکس سری S

ایکس باکس سری S در کنار سری X عرضه شد. درست مانند پلی استیشن 5، این نسل از Xbox دو نسخه با درایو و بدون درایو دارد.  در سری S با دانلود بازی ها از Xbox Marketplace یا برنامه Game Pass می توانید بازی می کنید. از آنجایی که نسخه های اصلی بازی ها می توانند چندین گیگابایت حجم داشته باشند باید مطمئن باشید که اتصال اینترنت سریعی دارید تا مجبور نباشید ساعت ها منتظر بمانید تا بازی ها دانلود شوند. اشتراک سری S به همراه Game Pass Ultimate بسیار خوب است. با هزینه ماهانه می توانید از کتابخانه ای متشکل از صدها بازی استفاده کنید که هر ماه بازی های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. این اشتراک به شما امکان می دهد بازی ها را به جای دانلود آن ها را استریم کنید که یک نقص بزرگ را برطرف می کند. اگر چه برای انجام این کار همچنان به اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

Xbox Series S
Xbox Series S

ایکس باکس One X

ایکس باکس One X که در نوامبر 2017 منتشر شد در آن سال به عنوان قوی ترین کنسول جهان شناخته می شد. بازی ها با داشتن وضوح فوق العاده بالا «UHD» با وضوح 4K با محدوده دینامیکی بالا در نمایشگر بزرگ تصویر خیره کننده ای را به نمایش می گذاشت. این سیستم دارای یک پردازنده 2.3 گیگاهرتز، 8 هسته ای AMD و حافظه گرافیکی 12 گیگابایتی GDDR5 با 326 گیگابایت بر ثانیه می باشد که به آن انیمیشن های 4K با جزئیات بالا اجازه می دهد تا به آرامی روی صفحه حرکت کنند. همچنین Xbox One X صدایی با کیفیت فوق العاده ارائه می دهد و اگر سیستم صوتی با پشتیبانی از Dolby Atmos را دارید، گوش های شما به اندازه کافی می توانند از کیفیت صدا لذت ببرند.

Xbox One X
Xbox One X

ایکس باکس One S

ایکس باکس وان اس در آگوست 2016 معرفی و عرضه شد. این مدل از ایکس باکس به کتابخانه گسترده بازی های ایکس باکس وان دسترسی دارد و با برخی از بازی های ایکس باکس 360 سازگار است. این سیستم دارای یک پخش کننده Ultra HD Blu-ray Disc داخلی است و از فیلم های با کیفیت HDR پشتیبانی می کند. همچنین این سری از ایکس باکس شامل یک کنترلر Xbox One اصلاح شده و بهبود یافته است.

Xbox One S
Xbox One S

ایکس باکس One

ایکس باکس One اصلی در نوامبر 2013 منتشر شد و در آن زمان موفقیت بزرگی را برای شرکت مایکروسافت کسب کرد. کنترل کننده ای که همراه آن عرضه شد بسیار عالی بود. Xbox One از آن زمان با ایکس باکس وان اس جایگزین شده است و دیگر ساخته نمی شود، اگرچه هنوز هم می توانید کنسول های اصلی ایکس باکس وان را برای خرید پیدا کنید، اما به دلیل دست دوم بودنشان آن کیفیت اولیه را نخواهند داشت.

Xbox One
Xbox One

ایکس باکس 360

ایکس باکس 360 مانند مدل Xbox One از چرخه تولید کنار گذاشته شده است. تمام محصولات موجود در بازار برای گذشته هستند یا فقط مدل های دست دوم آن را می توانید پیدا کنید. سخت افزار قدیمی Xbox 360 مشکلات زیادی داشت که منجر به خرابی می شد. قبل از خرید یک سیستم دست دوم بهتر است تاریخ سازنده را بررسی کنید، که می توانید آن را در پشت هر کنسول 360 مشاهده کنید.  ایکس باکس 360 دارای مجموعه کاملی از عملکردهای ایمنی خانواده بود که والدین می توانستند به آن ها دسترسی داشته باشند.

Xbox 360
Xbox 360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا