قطعات کامپیوتر

رونمایی اینتل از پردازنده های حرفه ای Xeon برای لپ تاپ

رونماییاینتل از پردازنده های حرفه ای Xeonبرای لپ تاپ انجام شد و برای اولین بار این پردازنده ها در لپ تاپ های حرفه ای قرار خواهند گرفت. سری پردازنده های Xeon، چیپ هایی هستند بسیار حرفه ای که در کامپیوترهای گران قیمت (همچون مک پرو از اپل) یا دیتاسنترها مورد استفاده قرار می گیرند. حال کمپانی اینتل خبر داده که اولین سری از همین نوع پردازنده را به کامپیوترهای شخصی لپ تاپ می آورد و نام آن را E3-1500M v5 گذاشته است.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

رونمایی اینتل از پردازنده های حرفه ای Xeon برای لپ تاپ

پردازندههای Xeon که این بار بر بستر نسل جدید چیپ های اینتل (اسکای لیک) توسعه یافته اند و به گونه ای طراحی گشته اند تا بتوانند در لپ تاپ های حرفه ای، پردازش هایی نظیر رندرهای سه بعدی یا محاسبات سنگین را به سرعت انجام دهند، در حالی که همچنان در بدنه باریک لپ تاپ ها قرار گرفته اند. چیپ های Xeon قابلیت های جالبی با خود به همراه دارند، برای مثال اصلاح خطای چیپ حافظه و مدیریت ریموت و از راه دور، از همان ویژگی ها محسوب می شوند. در کنار همین قابلیت ها اما اینتل پشتیبانی کامل از تادربولت ۳ را نیز به پردازنده های Xeon آورده است.

با تاندربولت ۳، می توانید به راحتی دو نمایشگر با رزولوشن ۴K را به یک پورت USB-C متصل نمایید. (پیشتر برایتان نوشته ایم که اینتل، تاندربولت را در قالب استاندارد USB-C ارائه نموده و اکنون این استاندارد برتری های فراوانی نسبت به نمونه های مشابه یافته است.)

رونمایی اینتل از پردازنده های حرفه ای Xeon برای لپ تاپ

اینتل صرفا اذعان داشته که چیپ E3-1500M را بهلپ تاپها خواهد آورد اما هنوز مشخصات دقیق آن را در اختیار اهالی رسانه و علاقه مندان قرار نداده. در هر صورت می توان انتظار داشت که پردازنده مذکور تا پاییز امسال در لپ تاپ ها ظاهر گشته و دل علاقه مندان به آخرین فناوری ها را به دست آورد.

اوضاع فروش کامپیوترهای شخصی در چند سال گذشته با رکود مواجه بوده و احتمالا اینتل نیز تلاش می کند تا با آوردن خانواده Xeon به لپ تاپ ها، فروش بهتری را در سال جاری و آینده برای آنها رقم بزند و درآمدهای خود را نیز بالاتر ببرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. پردازنده های Xeon به گونه ای طراحی گشته اند تا بتوانند در لپ تاپ های حرفه ای، پردازش هایی نظیر رندرهای سه بعدی یا محاسبات سنگین را به سرعت انجام دهند، در حالی که همچنان در بدنه باریک لپ تاپ ها قرار گرفته اند. امید وارم این پردازنده های حرفه ای Xeon بتوانند کیفیت لپ تاپ ها را خیلی بالا ببرند

  2. سلام
    رونمایی اینتل از پردازنده های حرفه ای Xeon برای لپ تاپ انجام شد و برای اولین بار این پردازنده ها در لپ تاپ های حرفه ای قرار خواهند گرفت. سری پردازنده های Xeon، چیپ هایی هستند بسیار حرفه ای که در کامپیوترهای گران قیمت (همچون مک پرو از اپل) یا دیتاسنترها مورد استفاده قرار می گیرند. حال کمپانی اینتل خبر داده که اولین سری از همین نوع پردازنده را به کامپیوترهای شخصی لپ تاپ می آورد و نام آن را E3-1500M v5 گذاشته است

  3. اینکه اینتل پردازنده فوق العاده خود را وارد بازار لپ تاب ها آورده و از سرور ها و لپ تاب های فوق حرفه ای قرض گرفته نشان می دهد که گویی مشکلاتی در رقابت او را می ازارد زیرا اینگونه دست درازی از این پردازنده به لپ تاب های عمومی عجیب است
    ممنون از ای تی بازار به خاطر اخبار به روزت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا