موبایل

عجیب ترین گوشی موبایل های تاریخ

تلفن های همراه در 50 سال گذشته مسیر طولانی را طی کرده اند. موتورولا DynaTAC 8000X اولین تلفن همراهی بود فقط می توانست تماس تلفنی برقرار کند تا تلفن های هوشمند مدرن امروزی که امکانات بسیاری زیادی دارند. در طول این سال ها برندهای تلفن همراه طرح های بیشماری را آزمایش کرده اند که برخی از آن ها حتی از کارخانه خارج نشده است. این روزها اکثر گوشی های هوشمند از یک قانون ظاهری پیروی می کنند، یک صفحه نمایش لمسی با چند دوربین در پشت آن. سال های اخیر برندهایی مانند سامسونگ، موتورولا و گوگل گوشی های تاشو ارائه کرده اند، اما دوران طراحی های عجیب و غریب آن ها تقریباً به پایان رسیده است.

گوشی نوکیا 5510

در زمانی که نوکیا با یکی از محبوب ترین گوشی های آن زمان «نوکیا 3310» بر بازار تلفن های همراه حکومت می کرد، این شرکت فکر می کرد که عرضه یک گوشی موبایل با صفحه کلید افقی و نمایشگر کوچک در مرکز ایده خوبی باشد. در نتیجه نوکیا مدل 5510 را عرضه کرد. این گوشی موبایل برای ارسال پیامک عالی بود، اما صفحه نمایش آن به طرز نامناسبی قرار داشت و کاربران برای پاسخ به تماس مجبور بودند گوشی را به طرفین کج کنند. علیرغم فرم بدشکل، Nokia 5510 از جهاتی جلوتر از زمان خود بود، زیرا اکنون گوشی های هوشمند مدرن در جهت افقی برای تماشای فیلم و بازی استفاده می شوند.

Nokia 5510
Nokia 5510

گوشی نوکیا 7600

در سال 2003، دو سال پس از عرضه 5510، نوکیا مدل 7600 قطره ای شکل را با هدف قرار دادن جمعیت جوان تر را روانه بازار کرد. مانند بسیاری از تلفن های همراه، Nokia 7600 دارای صفحه نمایش مستطیلی بود. با این حال بر خلاف سایر گوشی ها، کلیدها دور صفحه نمایش را احاطه کرده بودند و تایپ کردن را دشوار می کردند. اگر چه نوکیا 7600 می توانست به شبکه های 3G متصل شود و یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی داشت، طراحی عجیبش استفاده از آن را برای تماس یا پیامک تقریباً غیرممکن می کرد.

Nokia 7600
Nokia 7600

گوشی زیمنس Xelibri 6

به نظر می رسید سال 2003 سال گوشی های عجیب و غریب باشد، زیرا زیمنس نیز مدل خاص Xelibri 6 را عرضه کرد. این تلفن همراه که به شکل لوازم آرایشی طراحی شده بود و به دلیل ظاهر آن مصرف کنندگان زنان جهان را هدف قرار می داد. در داخل گوشی دو آینه وجود داشت که یکی دارای جلوه بزرگنمایی بود و صفحه نمایش کوچک آن داخل آینه در بالا قرار گرفته بود.

Siemens Xelibri 6
Siemens Xelibri 6

گوشی هایر P7

Haier P7 که با نام Pen Phone نیز شناخته می شود به شکل یک خودکار نسبتاً حجیم طراحی شده است. این گوشی در یک طرف دارای یک صفحه نمایش بود در حالی که طرف دیگر دارای دو سوراخ برای میکروفون بودند. دکمه ها، کلیدهای جهت نما و یک صفحه نمایش کوچک در بالا قرار گرفته بودند. همچنین یک دوربین VGA و یک پورت USB در پایین آن قرار داشت. این گوشی موبایل با یک بار شارژ می توانست تا شش روز دوام بیاورد، اما به دلیل طراحی آن در بین کاربران محبوبیتی پیدا نکرد.

Haier P7
Haier P7

گوشی موتورولا MPX

شاید یکی از نوآورانه ترین تلفن های اوایل دهه 2000 گوشی موتورولا مدل MPX با طراحی لولای دوگانه بود که به کاربران اجازه می داد آن را به دو صورت عمودی مانند تلفن تاشو یا افقی مانند لپ تاپ باز کنند. این گوشی موبایل صفحه نمایش رنگی 2.8 اینچی داشت و سیستم عامل مایکروسافت را اجرا می کرد. جالب اینجاست که این تلفن همراه با یک قلم داخلی عرضه شد. اگرچه MPX افراد حرفه ای را هدف قرار داده بود، اما برای زمان خود بسیار جذاب بود و به چشم بیشتر مردم یک محصول انقلابی به نظر می رسید. سال 2005 موتورولا گوشی تاشو Razr را عرضه کرد که پایه ای برای گوشی های تاشوی مدرن امروز مانند Galaxy Z Flip بود.

Motorola MPX
Motorola MPX

گوشی سامسونگ Serene

در سال 2005 سامسونگ یک گوشی موبایل با نام Serene را با همکاری Bang & Olufsen عرضه کرد. سامسونگ Serene دارای یک لولای آلومینیومی موتوردار بود که مانند لپ تاپ باز می شد. نیمی از تلفن دارای صفحه نمایش بود در حالی که که نیم دیگر آن را صفحه کلید دایره ای تشکیل می داد. جدای طراحی نامناسب، Serene از ویژگی های ضروری مانند پخش کننده MP3، ضبط ویدیو و اتصال 3G برخوردار نبود که همه این ویژگی ها در آن زمان در تلفن های همراه موجود بود.

Samsung Serene
Samsung Serene

گوشی موبایل توشیبا G450

Toshiba G450 یکی از عجیب ترین تلفن های همراه ساخته شده تاکنون می باشد. طراحی آن شبیه به کنترل از راه دور است که سه عنصر دایره ای بر روی آن قرار داشت. نمایشگر گرد آن در بالا قرار گرفته و در زیر آن صفحه کلید وجود داشت. بنا به دلایلی توشیبا تصمیم گرفت صفحه کلید را به دو قسمت تقسیم کند و اعداد 1-6 در وسط و اعداد 7-9 در پایین قرار گرفتند. این کار باعث شده تایپ کردن روی آن گیج کننده و غیر معمول باشد. این تلفن دارای ویژگی هایی مانند MP3، USB و مودم HSDPA بود.

Toshiba G450
Toshiba G450

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Beam

در سال 2012 سامسونگ فکر کرد که قرار دادن یک مینی پروژکتور در شاسی گلکسی اس 2 ایده خوبی است. و اینگونه بود که Samsung Galaxy Beam متولد شد. پروژکتور nHD با 360 در 640 پیکسل را ارائه می داد و می توانست فیلم ها و تصاویری با اندازه 50 اینچ پخش کند.

Samsung Beam
Samsung Beam

گوشی موبایل آمازون Fire Phone

سال 2014 آمازون تلاش کرد تا با Fire Phone وارد بازار تلفن همراه شود. این گوشی در مجموع دارای 6 دوربین بود که تنها دو دوربین آن برای عکس برداری در پشت گوشی موبایل قرار داشت. بر روی صفحه نمایش پنج دوربین بود که در حاشه های صفحه قرار گرفته بودند و یک دوربین سلفی خارج از مرکز در بالای قاب قرار داشت. دوربین های چهار گوشه برخی از ویژگی های جالب مانند کنترل ژست ها و پرسپکتیو پویا را فعال می کردند که حرکات سر کاربر را ردیابی می کرد. از دلایلی که Fire Phone به محبوبیت نرسید عدم پشتیبانی از فروشگاه گوگل پلی و رابط کاربری پیچیده بود که هیچوقت آمازون این محدودیت را برطرف نکرد.

Amazon Fire Phone
Amazon Fire Phone

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا