قطعات کامپیوتر

عرضه مانیتورهای Quantum dot فیلیپس به زودی به بازار های دنیا

عرضهمانیتورهای Quantum dot فیلیپسبه زودی به بازار های دنیا:تکنولوژی Quantum dot یکی از فناوری هاییست که اخیرا اخبار زیادی درباره آن به گوش می رسد. در آخرین خبر، کمپانی فیلیپس اولین مانیتور با تکنولوژی quantum dot را تولید کرده است. این مانیتور 27 اینچی با نام 276E6ADS شناخته می شود و کیفیت آن full HD است. فیلیپس در این مانیتور از Color QS Vision IQ برای فراهم کردن رنگ هایی با کیفیت و تصاویر حقیقی تر استفاده کرده است. تکنولوژی quantum dot از نانو مواد نیمه رسانایی استفاده می کند که الکترون ها را وادار می کنند در سه محور y ،x و z حرکت کنند تا به این ترتیب تصویری پایداری و یکنواخت تولید نمایند. فیلیپس در این پروژه با QD Vision همکاری خواهد کرد.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

عرضه مانیتورهای Quantum dot فیلیپس به زودی به بازار های دنیا

این کمپانی نانوموادی تولید می کند که می توانند به طور چشمگیری کیفیت رنگ ها را درتلویزیونو سایر تجهیزات نمایش ویدئویی افزایش دهند. Color IQ که نام تجاری QD Vision است نیز یک تکنولوژی نانوکریستال های نیمه رساناست که با دقت زیادی نور را برای تولید رنگ های با کیفیت سبز، قرمز و آبی منتشر می کند. تلویزیون های LCD و مانیتورهایی که از Color IQ استفاده می کنند معمولا طیف دینامیک بیشتری از رنگ ها به نمایش گذاشته و می توانند جدول رنگ های طبیعی که در تصاویر کد شده اند را نشان دهند.

در اکثر تلویزیون هایLCD، با بزرگتر شدن اندازه صفحه، دقت رنگ ها و جزئیات کاهش پیدا می کنند. این تلویزیون ها تنها می توانند 70 درصد از محدوده رنگ استاندارد NTSC را نمایش دهند، اما QD Vision ادعا می کند تکنولوژی آنها 100 درصد از این استاندارد رنگی را نمایش داده و در هر سایز و رزولوشنی کیفیت خود را حفظ می کنند. همچنین نمایشگر های quantum dot می تواند 99 درصد از بازتولید رنگ Adobe RGB را نیز برای گرافیست ها و علاقمندان به کارهای ویدئویی تولید کند. تولید بیشترین مقدار ممکن از گستره رنگ ها یکی از کلیدی ترین موارد برای افرادی است که با کارهای گرافیکی سر و کار دارند. تا پیش از این، قدرتمند ترین مانیتورها چیزی در حدود 80 درصد از این گستره را تولید می کردند و حالا مانیتور quantum dot فیلیپس اولین دستگاهی است که می تواند 100 درصد از استاندارد NTSC و 99 درصد از استاندارد Adobe RGB را تولید نماید.

عرضه مانیتورهای Quantum dot فیلیپس به زودی به بازار های دنیا

گروه تحقیقات نمایشگرهای لمسی (TDR)، که نهادی مستقل در ارزیابی بازار به حساب می آید، پیش بینی می کند که بازار نمایشگرهای quantum dot تا سال 2016 از 2 میلیارد دلار و تا پایان سال 2025 از مرز 10.6 میلیارد دلار عبور خواهد کرد. دکتر جنیفر کولگرو، مدیر عامل TDR بیان می کند که 51% ازمانیتورهای رایانه ها تا سال 2025 از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد. این گزارشات بر اساس تحلیل بازار و بررسی عملکرد بیش از 60 شرکت که در زمینه مواد و اجزای quantum dot فعالیت می کنند به دست آمده است. مانیتور جدیدفیلیپسکه در حال حاضر در بازارهای کشور چین وجود دارد، در تابستان امسال وارد بازار آمریکا و اروپا نیز خواهد شد. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه در بازارهای جدید ارائه نشده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    عرضه مانیتورهای Quantum dot فیلیپس به زودی به بازار های دنیا که این مانیتور دارای امکانات خوب و طراحی زیبایی است و کیفیت این مانیتور بسیار زیاد است.قیمت این مانیتور بسیار گرران است.

  2. با سلام و خسته نباشید از ای تی بازار
    مانیتورهای Quantum dot نمایشگر های quantum dot می تواند 99 درصد از بازتولید رنگ Adobe RGB را نیز برای گرافیست ها و علاقمندان به کارهای ویدئویی متونن از ان استفاده کنند حالا مانیتور quantum dot فیلیپس اولین دستگاهی است که می تواند 100 درصد از استاندارد NTSC و 99 درصد از استاندارد Adobe RGB را تولید کندکه مورد توجه خیلی از گرافیت ها قرار میگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا