بازی و سرگرمیمعرفی بازی

نقد و بررسی بازی Lego Skywalker Sag

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ بازی ویدیویی لگو جنگ ستارگان: حماسه اسکای واکر (Lego Star Wars: The Skywalker Saga) که یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است، برای پلتفرم های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، پلی استیشن ۴ و ۵، نینتندو سوئیچ و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

نسل جدید بازی های لگو

اکثر کسانی که در دهه ی ۷۰ به بعد به دنیا آمده اند، معمولاً با بازی های ویدیویی لگو بزرگ شده اند. از بازی های لگو مارول و جنگ ستارگان گرفته تا چندین و چند بازی دیگر. این سری بازی های لگو به طرز ماهرانه ای نقش مهمی در سرگرم کردن بچه ها و خانواده ها داشته اند و الان حتی بزرگترها هم به این مجموعه بازی ها جذب میشوند.

حتی تاریک ترین لحظات سری ارباب حلقه ها و هری پاتر هم به صورت لگو درآمده اند. اما چیزی که بیشتر از همه این بازی ها را سرگرم کننده میکرد، امکان بازی چندنفره بود که فضای امنی را برای کودکان فراهم میکرد تا اصول ژانر اکشن ماجرایی را با همراهی والدین و خواهر و برادر خود یاد بگیرند. از پرش دقیق گرفته تا حل معماها و مبارزات تن به تن.

مبارزه اکشن در بازی لگو جنگ ستارگان
مبارزه اکشن در بازی لگو جنگ ستارگان

الان اما نسل جدیدی از این بازی ها لذتی تازه با خود به همراه آورده اند که این سبک از سرگرمی را به درجه ی کاملاً متفاوتی میبرند. یکی از این بازی ها The Skywalker Saga از مجموعه بازی های جنگ ستارگان است که شما را به سفری بزرگ در تمامی ۹ فیلم اصلی این فرانچایز میبرد.

بازی، هر قسمت را به عنوان یک ماجراجویی کوچک در نظر میگیرد که دقیقاً روایت فیلم را دنبال میکند و برخی سکانس های اضافی را برای افزایش پتانسیل پخش و سرگرمی پازلی اضافه کرده اند. شما میتوانید سه گانه ها را به خواست خودتان شروع کنید، ولی مسئله این است که هرکدام را باید با فیلم اول آغاز کنید و انتخاب به صورت تصادفی وجود ندارد. مثلاً نمیتوانید تا A New Hope را کامل نکرده اید، به سراغ The Empire Strikes Back بروید.

مرحله های بازی لگو جنگ ستارگان
مرحله های بازی لگو جنگ ستارگان

داستان بازی Skywalker Saga

از هرجا که بازی را شروع کنید، آنقدر سفری لذتبخش و مملو از سواری های هیجان انگیز و نفس گیر که بیشتر شما را به خنده می اندازند، خواهید داشت که درجا میفهمید این اقتباس واقعاً قرار است برایتان لذت بخش باشد. هرطور حساب کنیم، بازیSkywalker Saga نسبت به بازی های لگو دیگر جاه طلبانه تر است و طنزی واقعاً دلنشین در دل خودش دارد که تعداد زیادی از نوستالژی های جنگ ستارگان را برایتان به ارمغان می آورد. با این حال دنیای پویای بازی در زیر بهمنی از جمع آوری چیزهای مختلف و انجام وظایف پشت سر هم دست و پا میزند.

داستان بازی Skywalker Saga
داستان بازی Skywalker Saga

اول از همه باید به این دید به بازی نگاه کنید که این بازروایی داستان آن ۹ فیلم اصلی نیست. این بازی تجسم مجدد داستان و مجموعه ای از ویژگی ها و ایده های نو است. در بازی Skywalker Saga همه چیز قرار است از دید سوم شخص تجربه شود و این باعث میشود همه چیز را کمی عمیق تر تجربه کنید.

بازی Skywalker Saga از دید سوم شخص
بازی Skywalker Saga از دید سوم شخص

این زاویه ی دید جدید واقعاً کمک میکند تا Skywalker Saga بیشتر شبیه یک بازی اکشن مناسب و درخور باشد. تیم TT Games تمام تلاش خود را کرده اند تا گام های بیشتری در این مسیر بردارند و مبارزات را کمی پیچیده تر کنند.

شخصیت ها در بازی جدید لگو ترکیب های حمله سبک دارند و شخصیت های اسلحه دار میتوانند از ورای شانه شلیک کنند، پناه بگیرند و حتی از آجرها پوشش بسازنند. با اینکه این امر باعث میشود نبرها هیجان انگیزتر به نظر برسند، اما درجه سختی کم باعث میشود اصلاً نیازی به عناصر تیراندازی نداشته باشید. یعنی بیشتر حالت انتخابی دارد تا ضروری.

شخصیت های اسلحه دار در بازی لگو جنگ ستارگان
شخصیت های اسلحه دار در بازی لگو جنگ ستارگان

گیم پلی بازی Skywalker Saga

تغییر عمده دیگر این است که Skywalker Saga اکنون شخصیت های مختلف قابل بازی را در ده دسته ی مختلف دسته بندی کرده است که همه ی آنها توانایی های متفاوتی برای حل پازل دارند. خوشبختانه تغییر شخصیت ها فقط چند ثانیه طول میکشد.

همان ابتدای بازی فرمول کلی Skywalker Saga دستتان می آید و تکلیفتان مشخص میشود. به یک منطقه عظیم با تعداد انگشت شماری مأموریت اصلی سفر میکنید. سپس به منطقه ی اصلی بعدی میروید. مأموریت های اصلی، نقاط برجسته و درخشان بازی Skywalker Saga هستند که نهایت خلاقیت تیم دست اندرکاران را به نمایش میگذارند.

گیم پلی بازی Skywalker Saga
گیم پلی بازی Skywalker Saga

درست مثل بازی های جنگ ستارگان لگو قبلی، مأموریت های داستانیِ هر فیلم با سطح جالبی از طنز بازگو میشود. خلاقیت در بازی استثنایی است؛ مأموریت های اصلی به طور مدام گیم پلی را با عناصر منحصر به فرد ترکیب میکنند.

درست مثل نبرد با کشتی های فضایی پرسرعت. دوئل ها با لایت سیبر هم یکی دیگر از نقاط برجسته ی بازی هستند. نبرد با لایت سیبرها از همیشه شدیدتر و هیجان انگیزتر شده اند و هم در مبارزه و هم در حل معما نیاز به تفکر و خلاقیت بیشتری است.

نبرد با لایت سیبرها
نبرد با لایت سیبرها

مأموریت کلی و فرعی در گیم پلی بازی Skywalker Saga

با اینکه میتوانید کاملا روی مأموریت های داستانی تمرکز کنید، ولی بخش عمده ای گیم پلی در نقاط مختلف بازی Skywalker Saga اتفاق می افتند. هر کدام از مناطق پر از چیزهای به دست آوردنی، اسرار و مأموریت های مختلف است. به طوری که کاملاً تحت تأثیر تعداد زیادی کارهایی که باید انجام بدهید، غرق میشوید.

کلکسیون های اصلی بازی که باید به دست بیاورید، Kyber Bricks آبی هستند و هر بار که یکی را جمع آوری میکنید، متوجه میشوید که این مورد به کلکسیون بیش از هزار مورد اضافه میشود. این مسئله مدام به شما این یادآوری تلخ را میکند که هنوز صدها آجر دیگر را باید جمع آوری کنید و همین ممکن است اشتیاقتان را کمی کور کند.

مأموریت کلی و فرعی در گیم پلی بازی Skywalker Saga
مأموریت کلی و فرعی در گیم پلی بازی Skywalker Saga

بسیاری از بازی ها مثل Witcher 3 یا Elden Ring دارای مأموریت های جانبی متمایز هستند که در نوع خودشان خاطره انگیز محسوب میشوند، اما داستان Skywalker Saga فرق میکند. این بازی در کل احساس میکند که باید روی محتوای بیشتر متمرکز باشد. همین شاید یکی از نقاط ضعف بازی Skywalker Saga به حساب بیاید، چون ای کاش کیفیت را به کمیت ترجیح میداد.

گیمر در طول بازی مدام از خود میپرسد که چرا اینقدر چیزهای مختلفی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، وقتی بسیاری از این مأموریت ها اصلاً توسعه نیافته اند. برخی مکانیک های خاص فقط یک بار در بازی به نمایش در می آیند و بعد دیگر به چشم نمیخورند.

Witcher 3 یا Elden Ring
Witcher 3 یا Elden Ring

مهارت های مخصوص هر دسته از شخصیت ها هم علاوه بر مزایای خود، این ضرر را هم دارند که مدام باید برای حل پازل های مختلف کاراکتر عوض کنید و نمیتوانید با یک کاراکتر تمام مدت ادامه بدهید. اگر شخصیت ها محدود میشدند، دیگر هیچ بخشی از مناطق و کلکسیون ها و شخصیت ها  روی هم تلنبار نمیشدند و تعداد بیشتر همیشه به معنای بهتر نیست.

مبارزه در بازی لگو جنگ ستارگان
مبارزه در بازی لگو جنگ ستارگان

بازی Skywalker Saga یک شکست بزرگ یا موفقیتی چشمگیر؟

پس بازی Skywalker Saga را زمانی میتوان موفقیت آمیز خواند که احساس دنیای جنگ ستارگان را بهتر به تصویر بکشد، که معمولاً با تلاش در این امر موفق میشوند. از نظر بصری بازی مطلقاً بینظیر است و البته نباید هیچ جوره از موسیقی اصلی جنگ ستارگان و جلوه های صوتی همیشگی غافل شویم. طراحی صحنه ها و گیم پلی مأموریت های اصلی کم و کاست زیادی ندارند، اما گاهی مأموریت های فرعی دلتان را میزنند.

luke و darth
luke و darth

در کل باید گفت Skywalker Saga یکی از بهترین بازی های لگو است که تا به حال ساخته شده است، اما امیدواریم در آینده شاهد تکامل بهتر بخش اصلی گیم پلی این فرانچایز باشیم. میتوانید این بازی را برای کنسول بازی مایکروسافت، کنسول بازی سونی و همچنین کنسول بازی نینتندو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا