نرم افزار

Imagen Editor ویرایشگر عکس هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چند سالی است به پروژه های مختلف شرکت های تکنولوژی رنگ و بوی تازه ای داده است. در کنفرانس I/O 2023 گوگل به معرفی ابزارهای جدید هوش مصنوعی پرداخت و به ما نشان داد که سرسختانه می خواهد در این حوزه فعالیت کند. در این کنفرانس ما شاهد معرفی ابزارهای ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی بودیم و اکنون گوگل یکی دیگر از ابزارهای ویرایش عکس پیشرفته تر خود را نیز معرفی کرد که این ابزار به ما می گوید پایان فعالیت فتوشاپ بسیار نزدیک می باشد. این ابزار جدید Imagen Editor AI نام دارد که ابزاری بسیار حرفه ای برای ویرایش عکس ها می باشد.

آشنایی با Imagen Editor

Imagen Editor یک برنامه قدرتمند است که به کاربران این امکان را می دهد تا تغییرات بزرگی را در یک عکس ایجاد کنند. در بیان ساده می توان گفت با کمک Imagen Editor می توانید عکس های جدیدی را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنید و بر روی آن ویرایش های حرفه ای انجام دهید. استفاده از این ابزار بسیار ساده می باشد که برای استفاده از آن نیازی به تخصص نمی باشد و هرکسی می تواند با این برنامه، ویرایش عکس ها را انجام دهد.

ابزار Imagen Editor
ابزار Imagen Editor

Imagen Editor چگونه کار می کند؟

Imagen Editor از هوش مصنوعی مولد برای بازسازی عکس ها استفاده می کند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که کاربران می توانند مستقیماً از طریق Google Photos به آن دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی های اصلی این ابزار سادگی آن است، زیرا کاربران فقط باید عکس خود را آپلود کنند، منطقه ای را که می خواهند ویرایش کنند انتخاب و تغییرات موردنظر را برای آن منطقه خاص اجرا کنند. به عنوان مثال شرکت گوگل تصویر سگی را به ما نشان می دهد که می خواهد یک لباس فضایی قرمز بر تن آن کند، بعد از انتخاب ناحیه موردنظر، ابزار به طور دقیق لباس فضایی را در ناحیه انتخاب شده قرار می دهد. در نمونه ای دیگر، این ابزار یک موشک ساخته شده از مقوا و هدفون آبی رنگ را به تصویر سگ اضافه کرد. برای پاک کردن یک شی کاربران می توانند قسمت مورد نظرشان را برجسته و انتخاب کنند و عملیات پاک کردن را اعمال کنند. علاوه بر اضافه و پاک کردن اشیاء به عکس، با کمک ابزار Imagen Editor می توانند رنگ آسمان را به راحتی تغییر دهند.

ویژگی های Imagen Editor
ویژگی های Imagen Editor

Imagen Edotor چه زمانی عرضه می شود؟

در حال حاضر برای استفاده عمومی این نرم افزار تاریخ دقیقی اعلام نشده است. گوگل قصد دارد ویرایشگر Imagen را به دلیل نگرانی در مورد هوش مصنوعی و امکان استفاده نادرست از آن برای تغییر عکس ها در دسترس عموم قرار ندهد زیرا ممکن است مشکلات امنیتی را به همراه داشته باشد، اما نه باید فراموش کنیم که قابلیت های آن می تواند انقلابی در دنیای عکاسی و ویرایش عکس ها ایجاد کند. شرکت گوگل می تواند با انتشار نسخه آزمایشی در میان کارمندان خود مشکلات و نحوه کنترل Imagen را بررسی کند و بعد از آن موانع ایمنی و امنیتی جدید را وضع کند تا در آینده این فناوری هم برای خود شرکت و هم کابران مشکل ساز نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا