موبایل

ویژگی های احتمالی و تاریخ انتشار iOS 17

هرسال اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC به معرفی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری جدید خود می پردازد. قبل از برگزاری این کنفرانس شایعاتی مبنی بر چگونگی ساخت محصولات و ویژگی های آن ها نیز منتشر می شود که برخی از آن ها به واقعیت تبدیل می شوند. این شایعات بیشتر بر مشخصات سخت افزاری محصولات می پردازد و کمتر شایعه ای مشخصات نرم افزاری را هدف قرار می دهد. مدتی است شرکت اپل کمتر به ویژگی های جدید سخت افزاری پرداخته است و دیگر خبری از محصولات انقلابی نمی باشد. اکنون در کنار شایعات عینک های هوشمند اپل خبرهایی مبنی بر ویژگی ها و تاریخ در دسترس قرار گرفتن iOS 17 منتشر شده است که ما را بیشتر با این نسخه از سیستم عامل آشنا خواهد کرد.

iOS 17 در چه تاریخی معرفی می شود؟

اپل قصد دارد iOS 17 را در کنفرانس WWDC 2023 که در ماه خرداد برگزار می شود معرفی کند. WWDC کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل است که در آن از جدیدترین نسخه سیستم عامل ها برای Apple Watch ،iPhone ،iPad ،Mac و Apple TV رونمایی می کند. پس از اینکه این غول آمریکایی نسخه جدید آی او اس را معرفی کرد، بلافاصله نسخه بتا این به روز رسانی برای توسعه دهندگان منتشر خواهد شد و احتمالاً در پاییز به همراه آیفون 15 و 15 پرو این نسخه از iOS در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تاریخ معرفی iOS 17
تاریخ معرفی iOS 17

طبق گزارش های منتشر شده، اپل تغییرات زیادی را در نسخه iOS 17 ایجاد نکرده است زیرا این شرکت تمرکز خود را بیشتر بر روی ساخت هدست های واقعیت مجازی گذاشته است. انتظار می رود هدست های هوشمند اپل در کنفرانس WWDC 2023 معرفی شود و می تواند اولین پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری شرکت اپل در زمان رهبری تیم کوک باشد.

تغییرات احتمالی در iOS 17

در ابتدا شایع شده بود که iOS 17 بر روی رفع اشکلات و بهبودها تمرکز خواهد کرد. بعد از آن خبرهایی منتشر شد که اپل قصد دارد برخی از ویژگی های درخواست شده از سوی کاربران را در به روز رسانی iOS 17 منتشر کند اما اکنون اطلاعاتی فاش شده است که شرکت اپل قصد دارد تنها تغییرات بزرگی را در مرکز کنترل ایجاد کند. Control Center برای اولین در iOS 7 منتشر شد و در نسخه 11 که سال 2017 منتشر شد به روز رسانی بزرگی را دریافت کرد و از آن سال تا کنون هیچ به روز رسانی و تغییری را دریافت نکرده است و انتظار می رود در آی او اس 17 شاهد تغییرات بزرگی در مرکز کنترل خواهیم بود.

تغییرات احتمالی در iOS 17
تغییرات احتمالی در iOS 17

کدام دستگاه ها iOS 17 را دریافت می کنند؟

آیفون های جدید در پاییز 2023 وارد بازار می شوند و انتظار می رود به صورت پیش فرض بر روی iOS 17 اجرا شوند. قرار است اپل به روز رسانی های iOS را برای دستگاه هایی که در 5 سال اخیر منتشر شده اند ارائه کند. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به تازگی آپدیت iOS 16 را دریافت کرده اند و بعید است iOS 17 را دریافت کنند زیرا این محصولات در سال 2017 معرفی شدند و عمر آن ها بیشتر از 5 سال می باشد همچنین احتمال دارد دریافت به روز رسانی ها شایعه باشد و در پاییز امسال تمام آیفون ها بتوانند به روز رسانی بزرگ را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا