قطعات کامپیوتر

پردازنده مدیا تک Helio P35 متشکل از 10هسته ‌ی پردازشی

پردازنده مدیا تک Helio P35 متشکل از 10هسته ‌ی پردازشی بوده و در سه ماه اول سال آینده به لیست قیمت پردازنده های داخل بازار قطعات کامپیوتر افزوده خواهد شد همچنین با توجه به مشخصات فنی فاش شده این Cpu میان رده و قدرتمند می باشد. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

پردازنده مدیا تک Helio P35

مدیاتک یکی از تولید کنندگان تراشه‌ های موبایل در دنیا است که رشد چشمگیری در سال‌ های اخیر داشته است. به تازگی مشخصات پردازنده‌ ی Helio P35 این کمپانی فاش شده است. کمپانی تایوانی مدیا تک، ماه سپتامبر دو پردازنده‌ ی هلیو پی 25 و ایکس 30 را معرفی کرد که قرار است طی ماه‌ های آتی روی گوشی‌ موبایل های جدید استفاده شوند.

در حالی که هلیو پی 25 نسخه‌ ی ارتقا یافته‌ ی تراشه‌ ی میان ‌رده‌ی هلیو پی 20 است و با لیتوگرافی 16 نانومتری TSMC تولید شده، هلیو ایکس 30 پرچم ‌دار جدید پردازنده‌ های این کمپانی است که با فناوری 10 نانومتری ساخته شده و نسبت به نسل ‌های قبلی، عملکرد بهتر و مصرف کمتری دارد.

پردازنده مدیا تک Helio P35

با این وجود، امروز اسنادی در ویبو منتشر شده است که اطلاعات مهمی از پردازنده ‌ی بعدی مدیاتک ارائه می‌ کند. تراشه‌ ی هلیو پی 35 در بین نمونه ‌های میان‌ رده‌ ی بازار قرار می ‌گیرد. هلیو پی 35 نیز با استفاده لیتوگرافی 10 نانومتری تی ‌اس‌ ام‌ سی ساخته و از 10 هسته ‌ی پردازشی تشکیل شده است.

معماری هسته ‌های این پردازنده مشابه آن چیزی است که در محصولات پرچم‌ دار مدیا تک دیده می ‌شود. بر اساس اسناد جدید که در ادامه می ‌بینید، دو هسته‌ ی Cortex A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته ‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز بر روی هلیو پی 35 استفاده شده است. چهار هسته‌ ی Cortex A53 دیگر، با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می ‌کنند.

پردازنده مدیا تک Helio P35

تراشه‌ ی هلیو پی 35 بهپردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 MP3 آرم مجهز شده است و از 2 رم LPDDR4، شارژ سریع، UFS 2.1 و مودم Cat. 10 LTE پشتیبانی می ‌کند. در حالی که هنوز مدیا تک به‌ صورت رسمی در این باره صحبتی نکرده است؛ پست منتشرشده روی ویبو، نشان می ‌دهد عرضه‌ ی این پردازنده از سه‌ ماهه سوم سال 2017 آغاز خواهد شد. انتظار می ‌رود پردازنده هلیو پی 35 مدیاتک پاسخ این کمپانی برای اسنپدراگون 660 کوالکام باشد که احتمالا روی میلیون ‌ها گوشی‌ هوشمند وتبلتدر سراسر دنیا دیده خواهد شود.

لیست قیمت پردازنده

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد پردازنده مدیا تک برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پردازنده مدیا تک Helio P35 فوق العادست امیدوارم اسمارت فون های جدید به این سی پی یو مدیاتک هلیو p35 مجهز بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا