نرم افزار

چگونه اکانت تلگرام را ایمن نگه داریم

4

5 دقیقه

در دنیای تکنولوژی هیچ پلتفرم یا سیستم رایانه ای امنیت صد در صدی را ندارد و ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرند. در این میان، تلگرام هم می تواند مورد حمله قرار بگیرد. یکی از مهم ترین مواردی که بعد از ایجاد اکانت تلگرام باید جدی بگیرید، امنیت آن است، زیرا شما باید از اطلاعات حساب خود حفاظت کنید و آن را در بالاترین سطح امنیت نگه دارید. اگر هیچ یک از نکات امنیتی و حریم خصوصی را در دستگاه خود فعال نکنید، خطر سرقت اطلاعات و نفوذ به حریم خصوصی شما افزایش می یابد همچنین اگر گوشی تلفن شما مورد سرقت قرار گیرد و هیچ یک از گزینه های امنیتی تلگرام را از فعال نکرده باشید اطلاعات شما دست شخص دیگری خواهد افتاد و باید اکانت تلگرام خود را حذف کنید.

ماده اولیه یا مصرفی

  • گوشی موبایل

ابزار

  • اپلیکیشن تلگرام

مرحله 1: تایید دو مرحله ای را فعال کنید

فعال سازی تایید دو مرحله ای

فعال سازی تایید دو مرحله ای

برای ورود به تلگرام باید شماره تلفن را وارد کنید تا کد امنیتی برای شما ارسال شود و با وارد کردن آن، به تلگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر شخص دیگری به هر طریقی به این کد دسترسی داشته باشد، از این روش می تواند تلگرام شما را کنترل کند. تایید دو مرحله ای می تواند امنیت حساب شما را حفظ کند زیرا هنگام ورود به تلگرام باید رمز عبور را وارد کنید. در بخش «چگونه تایید دو مرحله ای تلگرام را فعال کنیم» با آموزش کامل فعال سازی تایید دو مرحله ای آشنا خواهید شد.

مرحله 2: مقابله با حملات فیشینگ

مقابله با فیشینگ

مقابله با فیشینگ

اگر پیامی از طرف تلگرام دریافت کردید مراقب باشید و ببینید که تیک آبی دارد یا نه. تمام حساب های رسمی شرکت تلگرام بدون شماره و دارای تیک آبی یا همان نشان تایید هستند. اگر حساب جعلی با نام تلگرام به شما پیام داد، در سریع ترین زمان ممکن آن را مسدود کرده و به تلگرام گزارش دهید. به دلیل امنیت بالای تلگرام هک شدن آن بسیار دشوار است و معمولاً هکرها از این روش برای دسترسی به حساب کاربری افراد استفاده می کنند.

مرحله 3: نادیده گرفتن پیام های جعلی

لینک های مشکوک در تلگرام

لینک های مشکوک در تلگرام

ممکن است پیام هایی را دیده باشید که از تلگرام با این متن برای شما ارسال شده باشد: «حساب شما به طور موقت مسدود شده است، برای تایید هویت خود روی لینک زیر کلیک کنید.» تلگرام هرگز از شما نمی خواهد که هویت خود را تایید کنید و این یک پیام جعلی می باشد. هرچند وب سایت این لینک ها بسیار شبیه به وب سایت تلگرام هستند اما وب سایت رسمی شرکت تلگرام نیستند. اگر چنین پیام هایی را دریافت کردید، آن را نادیده بگیرید و هرگز روی پیوند آن کلیک نکنید.

مرحله 4: فعال سازی چت مخفی

چت مخفی در تلگرام

چت مخفی در تلگرام

اگر پیام های تلگرام شما حاوی اطلاعات حساس و محرمانه هستند که نمی خواهید در گروه یا گفتگوی خصوصی آن ها را بیان کنید، بهتر است از ویژگی چت مخفی تلگرام استفاده کنید. Secret Chat تضمین می کند که تمام پیام های چت ها رمزگذاری شده و بعد از مدتی به طور خودکار حذف خواهند شد. از دیگر ویژگی های چت مخفی می توانیم به این موارد اشاره کنیم: پیام های موجود در چت مخفی قابل ارسال به دیگران نمی باشند. امکان اسکرین شات بدون دسترسی و اجازه امکان پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا