گوناگون

چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

4

6 دقیقه

برای بسیاری از مردم کسب درآمد از یوتیوب به یک رویا تبدیل شده است. اما خیلی از افراد از طریق همین پلتفرم درآمد کسب کرده و زندگی خود را به خوبی اداره می کنند. از آنجایی که ایجاد یک کانال در یوتیوب آسان تر از همیشه شده است در نتیجه بزرگ فکر کردن و هدف گذاری بلند مدت بر روی یوتیوب ضرری نخواهد داشت. بعد از انتخاب موضوع مناسب و تولید محتوای با کیفیت باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا بتوانید از یوتیوب کسب درآمد موفقی داشته باشید.

ماده اولیه یا مصرفی

  • یوتیوب

ابزار

  • نرم افزارهای ویرایش ویدیو

مرحله 1: چگونه محتوای با کیفیت در یوتیوب منتشر کنیم؟

ویدیو با کیفیت در یوتیوب

ویدیو با کیفیت در یوتیوب

در قدم اول باید یک دسته بندی یا همان موضوع مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب حوزه فعالیت، به دنبال محتوای با کیفیت باشید. بهتر است از منابع معتبر محتوا هایتان را جمع آوری کنید تا اشتباهی در آن ایجاد نشود و از همه مهم تر بازدیدکنندگان به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. در ادامه یک نرم افزار ویرایش ویدیو انتخاب کنید. از نرم افزارهای پرکاربرد با ویژگی های منحصر به فرد می توانیم به افتر افکت و پریمیر اشاره کنیم که با استفاده از آن ها ویدیوهای با کیفیت و خلاقانه تری را می توانید ایجاد کنید. برای رسیدن به حد نصاب بازدیدها حتماً به طور مداوم در کانال یوتیوب خود محتوا منتشر کنید. اگر فعالیت شما ادامه دار باشد بین شش ماه الی یک سال نتیجه پیشرفت فعالیت خود را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 2: محصولات خود را در ویدیوها تبلیغ کنید

تبلیغ محصولات در یوتیوب

تبلیغ محصولات در یوتیوب

در کنار صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می توانید کانال یوتیوب خود را راه اندازی کنید. از این طریق محصولات فروشگاه یا کارگاه تان را معرفی کنید. به عنوان مثال اگر کتاب فروش هستید می توانید کتابهایتان را معرفی کنید و یا اگر در حوزه آموزشی فعالیت می کنید بخش هایی از پکیج های آموزشی تان را در یوتیوب به نمایش بگذارید تا افراد بتوانند با شما آشنا شوند و در نهایت بسته های آموزشی مورد نظرشان سفارش دهند.

مرحله 3: اسپانسر مناسب انتخاب کنید

جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب

جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب

بعد از گذشت چند ماه فعالیت در یوتیوب و جذب کاربر، می توانید میان ویدیوهایتان محصولات دیگر شرکت ها را تبلیغ کنید. مثلاً اگر آشپز هستید با استفاده از مواد غذایی دیگر شرکت ها و با نام بردن اسم آن ها مبلغی را از سوی شرکت مواد غذایی دریافت کنید و یا اگر در حوزه تکنولوژی فعالیت می کنید با معرفی شرکت های اینترنتی و خدمات کامپیوتری تبلیغات های مناسبی را انجام دهید. همچنین با گذاشتن لینک های تبلیغاتی در توضیحات ویدیو مبلغ بیشتری را دریافت کنید.

مرحله 4: مشارکت با یوتیوب

مشارکت با یوتیوب برای تبلیغات

مشارکت با یوتیوب برای تبلیغات

یکی از متداول ترین راه های کسب درآمد از یوتیوب همکاری با خود این شرکت است. سازندگان ویدیو می توانند از طریق تبلیغات یوتیوب کسب درآمد کنند. برای کسب در امد از این روش باید شرایط یوتیوب را «1000 عضو فعال و بازدید ویدیوها به مدت 4000 ساعت در 12 ماه» داشته باشید. شرکت یوتیوب 45 درصد از مبلغ این روش تبلیغات را برای خود برداشت می کند و 55 درصد دیگر را به سازنده محتوا می دهد. هزینه هر نمایش آگهی بین 0.12 تا 0.30 دلار است. همچنین عوامل مختلفی مانند تعداد بازدیدها و نوع محتواها بر روی این قیمت ها تاثیر می گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا