قطعات کامپیوتر

کامپیوتر هوآوی هم به زودی به بازار می آید

بر اساس گزارشی که هوآوی منتشر کرده است کامپیوتر اختصاصی ساخت این شرکت تا چند هفته دیگر به بازار خواهد رسید. از چند ماه پیش که شایعه طراحی و تولید کامپیوتر هوآوی بر سر زبان ها افتاد، خیلی از فعالان حوزه تکنولوژی می دانستند که غول چینی به جز تولید گوشی های موبایل هوآوی قصد دارد محصولات دیگری را نیز عرضه کند. آنها این موضوع را تصمیمی برای مقابله با تحریم هایی که بر علیه این شرکت اعمال شده بود می دانستند. اما از همان ابتدا موضوعی که بیشتر از ویژگی های فنی و ظاهری کامپیوتر هوآوی اهمیت داشت، عدم دسترسی این محصول به نرم افزار ها و برنامه های کاربردی بود. مساله ای که فروش گوشی موبایل هوآوی را نیز دچار چالش بزرگی کرده بود.

کامپیوترهای دسکتاپ هوآوی تا آخر این ماه به طور رسمی رونمایی خواهند شد

لیست قیمت کامپیوتر رومیزی

کامپیوتر هوآوی چه ویژگی هایی خواهند داشت؟

محصول جدید شرکت Huawei یک کامپیوتر دسکتاپ است. کامپیوتر هوآوی از چیپست Kunpeng 920 به همراه پردازنده گرافیکی Radeon R7 430 پشتیبانی خواهد کرد. در مورد تراشه Kunpeng 920 باید گفت که این قطعه با فرآیند 7 نانومتری و مبتنی بر معماری ARM است که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد. این تراشه عملکردی با کیفیت بالا دارد و می تواند برای پروژه های تجاری مبتنی بر سرور بسیار مناسب باشد. بر اساس شایعاتی که در مورد این محصول منتشر شده است، این دستگاه مجهز به یک مانیتور 23.8 اینچی بوده که برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول هوآوی دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD می باشد. گفته می شود کامپیوتر هوآوی با یک کیبورد، سیستم عامل اختصاصی Kylin و به همراه یک موس و درایو نوری به بازار روانه شود.

مشخصات فنی کامپیوترهای دسکتاپ هوآوی

آیا کامپیوتر هوآوی می تواند رقیب برندهای این عرصه باشد؟

هرچند هوآوی سال هاست با لپ تاپ های خود، تحت عنوان برند آنر و هوآوی در بازار حضور دارد اما در مورد کامپیوتر رومیزی و مانیتور، این اولین تلاش این شرکت برای ورود به این عرصه است. هر چند هوآوی تلاش سختی را بر علیه تحریم هایی که به آن اعمال گردیده، انجام می دهد اما رقبای جدی ای مثل Dell و HP در این عرصه خواهد داشت و بر اساس ادعای خود هوآوی با محصول جدید خود می تواند حرف تازه ای در دنیای کامپیوتر داشته باشد. با ورود هوآوی به این عرصه احتمال اینکه بلندپروازی های این شرکت به حوزه تولید قطعات کامپیوتر هم برسد وجود خواهد داشت.

آیا کامپیوتر هوآوی می تواند رقیب برندهای دیگر این عرصه باشد؟

هوآوی برای اولین بار در سال 2019 مادربرد اختصاصی خود را معرفی کرد که بر اساس تراشه Kunpeng 920 و برای کامپیوترهای رومیزی ساخته شده بود. این مادربرد شامل قطعات مختلفی مثل حافظه رم و کارت شبکه رابط NIC بوده و از یک پردازنده چهار هسته ای و شش رابط هارد درایو SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. تا رونمایی از کامپیوتر هوآوی و به تحقق رسیدن یا رد شایعات در مورد محصول جدید این شرکت زمانی باقی نمانده است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی عالی هست که هوآوی داره با ارائه کامپیوترهای هوآوی گستره ساخته هاش رو بیشتر میکنه، اما با توجه به اینکه تحریم شده و در زمینه گوشی موبایل هوآوی موفقیت چشم گیری نداشته آیا میتونه تو کامپیوتر به کمپانیایی مثل دل و اچ پی برسه، هرچقدر هم حرف تازه داشته باشه، یعنی نمی تونه اون سرمایه و ایده رو تو همون گوشی موبایل بکار بگیره و در رابطه با تحریم گوگل تدابیری بیاندیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا