کنسول بازی

کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ هوآوی در راه است

بر اساس شایعه هایی که اخیرا منتشر شده، هوآوی درصدد ساخت یک کنسول بازی و یک لپ تاپ گیمینگ است. البته ورود هوآوی به حوزه سخت افزار گیمینگ می توان جواب محکمی در برابر تحریم هایی باشد که بر علیه این شرکت اعمال می شود. بر طبق این شایعات این شرکت در ابتدا قرار است یک لپ تاپ گیمینگ را راهی بازار کند. در همین زمینه می ‌توان به لپ ‌تاپ گیمینگ Honor اشاره کرد که سال گذشته معرفی شد. اما برند آنر در حال حاضر از هوآوی جدا شده است. گفته می ‌شود لپ ‌تاپ گیمینگ هوآوی در سال 2021 عرضه خواهد شد.

سخت افزار گیمینگ هوآوی در کنسول و لپ تاپ هوآوی

لیست قیمت کنسول بازی

کنسول بازی هوآوی رقیب Xbox و پلی استیشن

مهم ‌ترین بخش این شایعه مربوط به احتمال عرضه‌ کنسول بازی از طرف هوآوی است که به ‌عنوان رقیب کنسول بازی پلی ‌استیشن و کنسول بازی ایکس ‌باکس به بازار وارد خواهد شد. برند هوآوی از لحاظ کیفیت محصولاتش در جایگاه خوبی در بین کاربران و منتقدان قرار دارد. هرچند هنوز درباره‌ پلتفرم این کنسول بازی اطلاعاتی منتشر نشده است. با توجه به مقایسه با کنسول ‌هایی مانند پلی ‌استیشن، به نظر می ‌رسد بر خلاف نینتندو این محصول هواوی مبتنی بر معماری  Arm نخواهد بود و در عوض از توان سخت ‌افزاری بالایی بهره خواهد برد. این نکته بسیار قابل توجه است. زیرا تا کنون شرکتی خود را در این میان رقیب سونی و مایکروسافت ندانسته است.

کنسول بازی هوآوی رقیب Xbox و پلی استیشن

استفاده از تراشه اختصاصی در کنسول بازی هوآوی

احتمال می رود کنسول بازی هوآوی مانند پلی ‌استیشن و ایکس ‌باکس از تراشه‌ ساخت AMD در سیستم سخت افزاری خود بهره بگیرد، اما از طرف دیگر شاید هوآوی قصد دارد برای این محصول از تراشه‌ اختصاصی خود بهره ببرد. ساخت  تراشه اختصاصی از طرف هوآوی هم اصلا دور از ذهن نیست. زیرا با توجه به تاخیری که AMD در ساخت تراشه های مربوط به Xbox و PS5 داشت، این شرکت برای کنسول بازی خود از تراشه ساخت هوآوی بهره بگیرد. در این مورد می توان به یکی از کامپیوترهای هوآوی اشاره کرد که از تراشه‌ اختصاصی ساخت این شرکت استفاده می ‌کند.

جالب است بدانیم سال گذشته هوآوی از Game Center رونمایی کرد که یک پلتفرم گیمینگ برای اندروید است. در ماه ژانویه به دلیل بروز اختلافات با شرکت تنسنت، هوآوی تمام بازی‌ های توسعه یافته توسط تنست را از این پلتفرم حذف کرد. با این حال، در این پلتفرم همچنان بازی ‌های اندرویدی زیادی قرار دارند.

استفاده از تراشه اختصاصی در کنسول بازی هوآوی

مهم ‌ترین ویژگی کنسول ‌های بازی مربوط به محتوا است و شاید هوآوی قصد دارد برای بازی‌ های اندرویدی یک کنسول عرضه کند. یک احتمال دیگر هم آماده ‌سازی سیستم‌ عامل مبتنی بر لینوکس است ولی در این صورت هوآوی باید تعداد زیادی بازی را از ابتدا آماده کند. همچنین باید گفت در صورت عرضه، این اولین کنسول بازی هوآوی نخواهد بود. هوآوی در سال ۲۰۱۴ از کنسول ترون رونمایی کرد که مبتنی بر اندروید ۴.۲ بود ولی متاسفانه استقبال خوبی از آن نشد و به دست فراموشی سپرده شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من چند وقت پیش یه خبر خوندم که اپل هم میخواد کنسول بازی عرضه کنه، پس تنها رقیب جدید ایکس باکس و سونی هوآوی نخواهد بود، از طرفی باتوجه به سابقه اپل تو برندینگ محصلاتش و حرفه ای بودنش تو هر محصولی که دست میزاره بعید میدونم هوآوی بتونه رقابت آنچنانی بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا