قطعات کامپیوتر

کوچکترین کامپیوتر جهان C.H.I.P با قیمتی عجیب

کامپیوتر رَزبری پای (Raspberry Pi) چند سال پیش با قیمت 25 تا 35 دلار کوچکترین و ارزانترین کامپیوتر جهان لقب گرفت. کامپیوترهای کوچک، به اندازه یک کارت بانک که ارزان و ظریف‌اند البته کار زیادی نمی‌کنند اما همه ویژگی‌ها یک کامپیوتر را دارند. هنوز هم اگر متخصصان علوم رایانه بپرسید ارزان‌ترین کامپیوتر کدام است، احتمالا خیلی‌ها رزبری پای را معرفی می‌کنند. اما به تازگی کامپیوتر جدیدی معرفی شده به نام چیپ “C.H.I.P” با قیمت ۹ دلاردر ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید تا با این محصول جدید بیشتر آشنا شوید.

این کامپیوتر کوچک هم مانند رزبری پای قابلیت‌های مختلفی برای استفاده دارد. می‌توان به آن صفحه کلید، موس، و مانیتور وصل کرد و آن را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کرد. سازندگان این کامپیوتر کوچک کاربران را به برنامه‌نویسی و پیدا کردن استفاده‌های مختلف از این کامپیوتر تشویق ‌می‌کنند.

کوچکترین کامپیوتر جهان C.H.I.P با قیمتی عجیب

هر سیستم عاملی که بر پایه لینوکس باشد روی آن قابل اجرا است. البته ناگفته پیدا است، “CHIP” کامپیوتر قدرتمندی نیست،پردازندهیک گیگا هرتزی و ۵۱۲ مگابایت رم دارد و چهار گیگ حافظه روی فلش، اما به اندازه‌ای است که وبگردی سبک و اجرای اپلیکشین‌های ساده را ممکن کند. پورت “USB”، جک صدا و بلوتوث‌۴ و وای‌فای از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این کامپیوتر کوچک است. اگر واقعا می‌خواهید آن را به یک تلویزیون و مانیتور امروزی وصل کنید و به پورت “HDMI” نیاز دارید باید آن را جداگانه بخرید  که حدود ۱۵ دلار است.

قسمت جالب این کامپیوتر کوچک امکان افزودن یک قسمت سخت‌افزاری اضافه به آن است که این کامپیوتر جالب را قابل حمل می‌کند. “PocketC.H.I.P” همان‌طور که در تصویر می‌بینیدمانیتورتاچ‌اسکرین دارد و یک صفحه کلید “QWERTY×”، باتری آن هم تا پنج ساعت دوام می‌آورد. این پروژه مرحله جمع‌آوری سرمایه را با موفقیت انجام می‌دهد و انتظار می‌رود تا دسامبر به دست مشتریان برسد.

ویدیوی این محصول را ببینید:

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید من با شنیدن این خبر خیلی غافلگیر شدم که همچین کامپیوتر کوچکی اختراع شده که همه یویزگی های یه کامپیوتر خوب رو داره و خیلی هم ارزونه و چون اندازش کوچیکه به راحتی قابل حمل کردنه و میشه هرجایی ازش استفاده کرد با اینکه این کامپیوتر خیلی قدرتمند نیست اما میتونه نیاز های اولیه ی یک کاربر رو براورده کنه

  2. سلام
    کوچکترین کامپیوتر جهان C.H.I.P با قیمتی عجیب: کامپیوتر رَزبری پای (Raspberry Pi) چند سال پیش با قیمت 25 تا 35 دلار کوچکترین و ارزانترین کامپیوتر جهان لقب گرفت. کامپیوترهای کوچک، به اندازه یک کارت بانک که ارزان و ظریف‌اند البته کار زیادی نمی‌کنند اما همه ویژگی‌ها یک کامپیوتر را دارند. هنوز هم اگر متخصصان علوم رایانه بپرسید ارزان‌ترین کامپیوتر کدام است، احتمالا خیلی‌ها رزبری پای را معرفی می‌کنند.

  3. سلام
    این واقعا خبر عجیبیه حالا این کامپیوتر کوچیک چی کار میکنه چون قیمتش هم خیلی ارزونه با توضیحاتی که توی این مطلب اومده است این مینی کامپیوتر همه چی هم داره کاش از اینا توی ایرانم پیدا میشد تا بتونیم این دیگه چه نوع کامپوتریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا