اخبار تکنولوژی

گوشی آیفون رتبه اول فروش در آمریکا را دارد

در آمریکا گوشی های آیفون همچنان پر طرفدارترین گوشی های بازار هستند. در گزارشی که به تازگی در نشریه Counterpoint Research منتشر شده است عنوان شده که در سه ماهه سوم سال 2021، اپل در بازار گوشی موبایل آمریکا حکمران بوده است. با توجه به مشکلات جدی در زمینه کمبود تراشه، فروش گوشی آیفون در آمریکا افزایش، و در اروپا کاهش پیدا کرده است. به عوض سامسونگ و شیائومی در اروپا فروش گسترده تری داشته اند. عرضه سری آیفون 13، یکی از دلایل اصلی این افزایش فروش است اما در کل برای آمریکایی ها، گوشی های موبایل اپل در اولویت خرید کاربران بوده است. در مجموع اپل و سامسونگ نزدیک به 70 درصد از بازار گوشی های هوشمند را در آمریکا در دست دارند. اپل همچنین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 9 درصد افزایش فروش داشته است.

رشد در فروش بازار گوشی موبایل در آمریکا

لیست قیمت گوشی موبایل اپل

اپل، برند همیشه محبوب در آمریکا

بررسی بازارهای کشورهای مختلف نسبت به جمعیت آنها، نکات قابل توجهی برای ارائه دارد که توسط نشریه های فعال در زمینه گوشی موبایل، یا گجت های مختلف بررسی می شوند. برای مثال بازار آمریکا که خود به تنهایی بازار گسترده ای را در بر دارد، همیشه گوشی موبایل اپل فروش بالاتری را به خود اختصاص می دهد. این در صورتی است که با وجود رغبت فراوان به محصولات اپل، اما در اروپا اپل و محصولاتش در رده دوم و یا سوم فروش قرار دارد. هر چند تمایل به خرید گوشی های دیگر نیز در بازار آمریکا وجود دارد اما بر اساس تحقیقات، در بازار آمریکا اکثر کاربران تمایل به خرید گوشی موبایل اپل و پس از آن سامسونگ را دارند. برندهایی مثل شیائومی و اوپو و ویوو هنوز نتوانسته اند آمریکایی را برای خرید محصولاتشان قانع کنند.

اپل، برند همیشه محبوب در آمریکا

کمبود جهانی تراشه، همچنان گریبان گیر بازار گوشی موبایل

بازار گوشی های هوشمند در یکی دو سال اخیر، علاوه بر تاثیراتی که از پاندمی متحمل شد، درگیر مشکل بزرگ دیگری هم بود. شرکت های بزرگ تولید تراشه برای لوازم دیجیتال، با کمبود قطعات اصلی مواجه شدند و به طبع آن، شرکت های تولید گوشی موبایل یا حتی کنسول های بازی، نتوانستند به رقم تولید مورد نظر خود برسند. برای همین فروش گوشی های هوشمند به این دلایل در سال گذشته پایین تر بوده. با این وجود به لطف رونمایی از گوشی آیفون 13 و گوشی موبایل سامسونگ در دو مدل تاشو، این سکون در بازار کمی تغییر پیدا کرد و بازار گوشی های موبایل خصوصا در آمریکا از رکود خارج شد.

کمبود جهانی تراشه، همچنان گریبان گیر بازار گوشی موبایل

با این وجود هرچند نزدیک به 40 درصد از سهم فروش گوشی هوشمند در آمریکا مربوط به گوشی های اپل  است، و سامسونگ هم 30 درصد بازار را در اختیار دارد، اما پیش بینی می شود برند های دیگر هم بتوانند رشدی را در این بازار تجربه کنند. با وجود قیمت های مختلفی که گوشی های اندرویدی با برندهای دیگر عرضه می کنند، احتمال رشد و پیشرفت برای آنها هست اما جای نگرانی برای اپل و سامسونگ دیده نمی شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا