کنسول بازی

5 بازی خاطره انگیز SEGA

سگا (SEGA) نام شرکت بازی های ویدیویی می باشد که در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت اولین کنسول های بازی خود را در سال 1982 راه اندازی کرد و بعد از آن پنج نسخه بهبود یافته و پیشرفته آن را معرفی کرد که می توانیم به یکی از محبوب ترین آن ها یعنی مدل سگا مگا درایو (SEGA Mega Drive) اشاره کنیم و در ایران هم میان مردم بیشترین استفاده را داشته است. در دهه 2000 میلادی با آمدن بازی های ویدئویی مانند پلی استیشن و ایکس باکس، کنسول بازی سگا کمتر استفاده شد اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد تا اینکه شرکت ژاپنی سونیک تصمیم گرفت دوباره خط تولید این کنسول بازی را راه اندازی کند تا عاشقان بازی های نوستالژی برای خودشان خاطره سازی کنند. در این مقاله برای شما 5 بازی خاطره انگیز سگا را معرفی کرده ایم که می تواند یادآور دهه 60 و 70 برای شما باشد.

بازی سونیک (Sonic)

هروقت حرف از بازی های نوستالژی می شود قطعا نام بازی سونیک در میان آن ها وجود دارد. سونیک در کنسول سگا همانند بازی قارچ خور (Super Mario) در کنسول میکرو به محبوبیت جهانی دست یافت که هیچگاه به فراموشی سپرده نمی شود. نسخه اولیه ی سونیک سال 1991 توسط شرکت سگا معرفی شد که در ماه های اولیه به دلیل استقبال زیاد مردم با فروش چشمگیری رو به رو شد که رقیب خود یعنی قارچ  خور را برای مدتی در فروش پشت سر گذاشت. در سال های بعد بازی Sonic در 51 نسخه مختلف منتشر شد اما هیچگاه به محبوبیت نسخه 1991 نرسیدند.

بازی سونیک
بازی سونیک

بازی لاک پشت های نینجا (Turtle Ninja)

بازی لاک پشت های نینجا داستان چهار دوست با نام های لئوناردو، مایکل آنجلو، دانتلو و رافائل می باشد که قرار است مجسمه آزادی را از دست بزرگ ترین خلافکار آمریکا نجات دهند. بازی Turtle Ninja را نخستین بار شرکت کونامی سال 1989 روانه بازار کرد. بعد از موفقیت نسخه 1989 این بازی برای دیگر پلتفرم ها (کامپیوتر، پلی استیشن، اندروید و iOS) منتشر شد. قبل از انتشار بازی لاک پشت های نینجا در سال 1983 پیتر لایرد و کوین ایستمن کتاب کمیکی به نام Teenage Mutant Ninja Turtles را به چاپ رسانده بودند که این بازی را از روی آن الهام گرفته شده بود.

بازی لاک پشت های نینجا
بازی لاک پشت های نینجا

بازی خیابان های خشم (Streets Of Rage)

بازی خیابان های خشم یا شورش در شهر (Streets Of Rage) داستان شهری می باشد که زمانی آرام و مردم آن شاد بوده اند اما حالا این شهر رویایی به دست یک خلاف کار که هویت آن مشخص نیست بهم ریخته شده است و قرار است سه افسر پلیس با لباس مبدل خیابان های شهر را ایمن کنند تا مردم مجبور نباشند در خیابان های خشم قدم بزنند.

بازی خیابان های خشم
بازی خیابان های خشم

بازی سوپر استار بین المللی فوتبال لوکس (ISS Deluxe)

بازی فوتبال International Superstar Soccer Deluxe (ISS Deluxe) یکی دیگر از بازی های پرطرفدار و خاطره انگیز سگا می باشد. ISS Deluxe دنباله بازیInternational Superstar Soccer  می باشد که در سال 1994 منتشر شد. بازی فوتبال (ISS Deluxe) در سال 1996 توسط شرکت کونامی منتشر شد. این بازی فوتبال دارای جام های مختلف از جمله جام ملت های اروپا، جام ملت های آمریکا و جام جهانی می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این بازی این است که بازیکنان می توانستند به غیر از بازی کردن فوتبال به صورت جداگانه ضربات پنالتی بزنند و به صورت دستی آب و هوای بازی را تغییر دهند.

بازی سوپراستار بین المللی فوتبال لوکس
بازی سوپراستار بین المللی فوتبال لوکس

بازی عصر حجر (Flintstones)

بازی تک نفره عصر حجر ( (Flintstones شرح داستان مردی مهربان است که با یک چماق چوبی به کمک خانواده و دوستانش آمده تا مشکلات آن ها را برطرف کند. این بازی توسط 7 طراح برتر آمریکایی و اروپایی ساخته شد که نخستین بار در سال 1993 در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شد و بعد از گذشت چند سال فروش آن جهانی شد.

بازی عصر حجر
بازی عصر حجر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا