کنسول بازی

ارائه چهار بازی جدید PS Now

شرکت کنسول بازی سونی بازی های جدیدی را در ماه آوریل ۲۰۲۲ برای PlayStation Now اضافه میکند و کسانی که اشتراک آن را داشته باشند، میتوانند برای دانلود این بازی ها در این سرویس گیمینگ اقدام کنند.

ادغام سرویس PS Now و PS Plus

سرویس گیمینگ ماهیانه PS Now شرکت سونی در ماه ژوئن دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد. تا چند ماه دیگر PS Now با PS Plus ادغام میشود و سه سرویس گیمینگ تازه به وجود می آورد که شامل Ps Plus Essential، PS Plus Extra و PS Plus Premium است.

سرویس گیمینگ PS Plus Essential همان PS Plus است، ولی چند تا از ویژگی های خوب PS Now را در دل خود دارد. اما PS Plus Premium صدها بازی کنسول بازی سونی را در برمیگیرد. با اینکه قرار است تغییراتی اساسی به زودی در PS Now رخ بدهد، اما سونی همچنان دارد بازی های ماهانه جدیدی به این سرویس گیمینگ اضافه میکند. بر همین اساس برای ماه آوریل ۴ بازی جدید قرار است عرضه کند.

طبق روال همیشه، بازی های جدید PS Now قرار است در اولین سه شنبه ی ماه به فهرست بازی ها اضافه شوند. مشترکین برای این ماه، از سه شنبه پنجم آوریل میتوانند بازی خود را شروع کنند.

بازی های PS در ماه آپریل
بازی های PS در ماه آپریل

بازی های جدید ماه آوریل PS Now

چهار بازی جدید اضافه شده به PS Now شامل بازی های زیر میشوند:

  • Journey to the Savage Planet
  • Outer Wilds
  • Werewolf: The Apocalypse – Earthblood
  • WRC 10 FIA World Rally Championship

در میان این بازی ها، بازی Outer Wilds از نظر تحسینی که از طرف منتقدان شده است، در صدر این فهرست قرار میگیرد. برای افراد ناآشنا باید بگویم که این بازی برنده ی چندین جایزه معتبر در سبک کاوشگرانه و فضایی است. روایت بازی به این صورت است که دنیای پررمزورازی در منظومه شمسی در تکرار زمانی گیر میکند و ماجراجویی ها در دنیایی کهکشانی اتفاق می افتد.

بازی outer wilds
بازی outer wilds

از طرف دیگر بازی Journey to the Savage Planet یک بازی در سبک ماجراجویی و اول شخص است که در آن بازیکنان دنیای آدم فضایی های متخاصم را کشف میکنند.

بازی Werewolf: The Apocalypse – Earthblood نیز یک بازی سبک نقش آفرینی است که در زمان انتشار نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. در نهایت بازی WRC 10 FIA World Rally Championship را هم داریم که یک بازی مسابقه ای است.

بازی آپریل پی اس
بازی آپریل پی اس

زمان حذف بازی های ماه آوریل PS Now

سونی زمان حذف این بازی ها از روی PS Now را مشخص نکرده است که این خودش خبر خوبی است. در این صورت بازیکنان میتوانند مدتی طولانی از این بازی ها در این سرویس گیمینگ استفاده کنند و تا زمان حذف در دسترس خواهند بود. معمولاً وقتی بعضی بازی ها برای مدت کمی قرار است روی سرویس بمانند، شرکت کنسول بازی سونی در زمان انتشار خبر عرضه، به تاریخ حذفشان اشاره میکند.

مثلاً زمان انتشار تاریخ عرضه بازی Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition بر روی سرویس گیمینگ PS Now دقیقاً به تاریخ حذف آن در ۲ می اشاره شد. حالا مشترکین PS Now میتوانند بدون تاریخ مشخص برای حذف این بازی ها از این خدمات بهره ببرند.

معرفی بازی های پلی استیشن
معرفی بازی های پلی استیشن

خرید اشتراک ارزان قیمت PS Now

اما صاحبان پلی استیشن حالا میتوانند با خرید عضویت PS Now به راحتی اشتراک مفید PS Plus Premium را با قیمتی ارزان تر به دست بیاورند.

مدت زیادی است که شرکت سونی میخواهد راهی برای رقابت با سرویس گیمینگ موفق کنسول بازی مایکروسافت، یعنی Game Pass پیدا کند. حالا همانطور که در بالا اشاره کردیم، میخواهد با نسخه ی جدید PS Plus، یعنی PlayStation Plus Premium به این نتیجه برسد. این سرویس گیمینگ به کاربران اجازه میدهد تا هم با کامپیوتر و هم با کنسول بازی ها را دانلود کنند و در ادامه هم صدها بازی رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد. این بازی های رایگان شامل بازی های کلاسیک کنسول های پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۲ نیز میشوند.

سرویس های پلی استیشن now
سرویس های پلی استیشن now

اما در این بین نگرانی هایی نیز برای کاربران سرویس PS Now پیش آمد که مبادا شرکت سونی بخواهد سرویس آن ها را محدودتر کند. در این بین سونی اعلام کرد که با انشار PS Plus جدید، بالاترین سطح کیفیتی سرویس دهی را بدون هیچ هزینه اضافی در اختیار کاربران قرار میدهد. کاربران پلی استیشن هم این فرصت را غنیمت شمردند و به نظرشان این راه حلی عالی برای به دست آوردن PS Plus Premium ارزان محسوب میشود.

پلی استیشن now
پلی استیشن now

به گفته ی برخی کاربران، بازیکنان میتوانند اشتراک PS Now را از طریق فروشگاه آنلاین پلی استیشن خریداری کنند و با این کار اساساً اشتراک PS Premiumای را که در ماه ژوئن عرضه میشود، با قیمت خیلی خیلی ارزان به دست می آورند.این تغییر به این صورت است که PS Now از دسترس خارج میشود، اما اشتراک کسانی که اکانت PS Now را خریداری کرده بودند، بدون هیچ هزینه اضافی به PS Plus Premium ارتقا می یابد.

حتی برخی از کاربران چندین و چند سرویس PS Now خریداری کرده اند که در آینده مجبور نباشند هزینه کامل PS Plus Premium را پرداخت کنند. این هزینه چیز کمی نیست که بشود راحت از آن چشم پوشی کرد. کاربران کنسول بازی سونی که سرویس PS Now را در ایالت متحده خریداری کرده اند، تقریباً پنجاه درصد تخفیف نسیبشان شده است.

ps now
ps now

البته سونی برای کشورهای دیگر سرویس را کمی محدودتر کرده است و برخی کاربران حین خرید اشتراک بیشتر با صفحه ی «در دسترس نیست» برای خرید مواجه شده اند. اما کسانی که بتوانند این سرویس را قبل از سرویس گیمینگ جدید به دست بیاورند، رسماً برد کرده اند.

در این بین کاربران زیاد دیگری نیز هستند که امید زیادی به سرویس گیمینگ جدید ندارند و نمیخواهند اکانت در PS Now بخرند تا در آینده قیمتش ارزان تر شود. این کاربران به این موضوع اشاره کرده اند که ممکن است سرویس گیمینگ PS Plus Premium در آینده شکست بخورد و ارزشش را ندارد.

گیم پلی بازی outer wilds
گیم پلی بازی outer wilds

برداشت کلی

مطمئناً کنسول سونی دارد با این خدمات آینده ای روشن تر برای کنسول بازی خودش رقم میزند. اخیراً این کمپانی حدود ۹۰ فروشنده را از بخش خرده فروشی فیزیکی خود از کار بیکار کرد و سرویس های فروش جدیدی را برای پیشبرد PlayStation Plus ارائه داد. شاید آینده ی پلی استیشن کاملاً به خدمات اشتراکی اش وابسته نباشد، چون رئیس این کمپانی بر این باور است که سرویس های زنده بازی روزی بر سرویس های اشتراکی این کمپانی غلبه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا