اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

آیا ایلان ماسک از مدیریت توییتر استعفا می دهد؟

ایلان ماسک مالک کنونی شرکت توییتر بعد از گذاشتن محدودیت هایی در این پلتفرم مورد حمله منتقدین خود قرار گرفته است این حمله ها آنقدر گسترده بود که حتی هواداران و موافقان این مرد میلیاردر مخالف او شدند. بعد از تلاش های فراوان ایلان ماسک برای تصاحب شبکه اجتماعی توییتر اکنون با برگزاری نظر سنجی قصد دارد از سمت مدیرعاملی خود در این شرکت کناره گیری کند.

داستان ایلان ماسک و توییتر

اکنون ایلان ماسک مالک توییتر است اما چگونه به اینجا رسید؟ در 4 آوریل متوجه شدیم ماسک بخشی از سهام توییتر را خریداری کرده است تا بزرگ ترین سهام دار فردی آن شود. در نهایت او پیشنهاد ناخواسته ای را برای خرید 100 درصدی سهام توییتر به قیمت 54.20 دلار یا حدود 44 میلیارد دلار داد. توییتر پیشنهاد ماسک را پذیرفت اما پس از آن همه چیز به طرز عجیبی تغییر کرد زیرا ماسک سعی کرد که این معامله را لغو کند. در مورد ربات ها و پیام های متنی حرف های زیادی وجود داشت اما درنهایت ایلان به جای محاکمه در دادگاه به خرید شرکت رضایت داد و در روز اول کاری خود با در دست داشتن یک سینک دستشویی به دفتر مرکزی توییتر رفت!

ایلان ماسک و توییتر
ایلان ماسک و توییتر

ایلان ماسک دوره جدید مالکیت خصوصی توییتر را با اخراج چندین مدیر اجرایی از جمله مدیر عامل قبلی پاراگ آگراوال، مدیر مالی و مدیر سیاست گذاری آغاز کرد و یک هفته بعد اخراج های گسترده را آغاز کرد و نیروی کار خود را به شدت کاهش داد. در کنار اخراج مدیران ارشد، ایلان ماسک دیگر کارمندان شرکت را از جمله کسانی که از او انتقاد کرده بودند را اخراج کرد.

ایلان ماسک و مدیران ارشد توییتر
ایلان ماسک و مدیران ارشد توییتر

19 نوامبر ایلان ماسک نتایج یک نظرسنجی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که صفحات غیرفعال شده برخی از اشخاص مهم سیاسی را فعال می کند و در ادامه این نظرسنجی حساب توییتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را بازگرداند. حساب توییتر این رئیس جمهور در 8 ژانویه 2021 غیرفعال شده بود.

خداحافظی ایلان ماسک با توییتر

ایلان روز سه شنبه اعلام کرد از سمت مدیرعاملی توییتر استعفا می دهد اما همچنان مسئول تیم های نرم افزار و سرور توییتر خواهد ماند. او این خبر را در پاسخ به نظرسنجی که اوایل این هفته انجام داده بود اعلام کرد که در آن حدود 58 درصد از پاسخ دهندگان موافق با کناره گیری او از سمت مدیرعاملی بودند. باتوجه به اینکه شرکت توییتر عمدتاً از نرم افزار و سرور تشکیل شده است واضح است که ماسک همچنان کنترل مستقیمی بر شرکت خواهد داشت حتی اگر عنوان مدیرعاملی را نداشته باشد.

خداحافظی ایلان ماسک با توییتر
خداحافظی ایلان ماسک با توییتر

ایلان ماسک در نهایت چه کسی را جایگزین خود انتخاب خواهد کرد؟ برخی از گزینه ها وجود دارد از جمله جیسون کالاکانیس، دیوید ساکس و دیگر افرادی که به ماسک در روزهای پرهرج و مرج خرید او را مشاوره می دادند. با این حال احتمال دارد ماسک به کاربران توییتر اجازه دهد برای انتخاب مدیرعامل جدید نظرسنجی در توییتر راه بیندازد.

بازتاب های رفتار ایلان با کاربران توییتر
بازتاب های رفتار ایلان با کاربران توییتر

در حالی که ماسک نشان داده است که عمدتاً به کاربران توییتر علاقه مند است و بخش پولی توییتر را راه اندازی کرد و طرفدارانش حاضر هستند برای فعالیت در این پلتفرم هزینه پرداخت کنند، گروه دیگری از افراد نیز هستند که او باید آن ها را راضی کند و این افراد سهامداران تسلا هستند. قیمت سهام این شرکت از زمانی که ماسک توییتر را خرید در حال کاهش بوده است. ایلان ماسک چندین بار کاهش نرخ بهره را عامل جذابیت پس انداز نسبت به سرمایه گذاری دانسته است اما برخی از سهامداران تسلا نگرانی هایی را در مورد حضور مهندسان این شرکت در توییتر و نحوه بازتاب بداخلاقی های ماسک در توییتر بر سایر شرکت هایش مطرح کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا