اخبار تکنولوژی

اولین پروژکتور پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی

پروژکتور پوشیدنی هوش مصنوعی که به زودی قرار است به فروش برسد، این خبر را به ما می دهد که فناوری به سرعت در حال پیشرفت می باشد. این فناوری حدود یک ماه پیش در سخنرانی TED مورد توجه قرار گرفت. اکثر افراد حاضر در این سخنرانی بر این باور بودند که این پروژکتور هوش مصنوعی نمی تواند به این زودی ساخته و منتشر شود. اما اکنون شرکت Humane اعلام کرده است که می خواهد تا اواخر سال میلادی جاری پروژکتور هوش مصنوعی خود را معرفی کند.

پروژکتور پوشیدنی هوش مصنوعی

در کنفرانس TED، عمران چودری بنیانگذار Humane از یک پروژکتور جیبی که از پیراهنش بیرون آمده بود رونمایی کرد. این تصاویر توسط یک روزنامه نگار که نام او مشخص نیست منتشر شده است. این دستگاه کوچک تر از یک تلفن هوشمند می باشد و دارای مجموعه ای از دوربین ها و حسگرها در بالای محصول می باشد که می تواند تصاویر را بر روی دست ها، میزها و یا هر سطحی پخش کند. شاید بزرگ ترین جذابیت Humane و پروژکتور هوش مصنوعی این است که تیم تشکیل  دهنده این شرکت توسط دو مهندس و طراح اپل که بر روی پروژه های مک، آی پد و آیفون تاثیر بزرگی داشتند می باشد. در اسفند سال گذشته، شرکت Humane دور جدیدی از سرمایه گذاری به مبلغ 100 میلیون دلار با مشارکت OpenAI و مایکروسافت را آغاز کرد. سام آلتمن مدیرعامل OpenAI به یکی از سرمایه گذاران اصلی Humane تبدیل شده است. بنابراین می توانیم فرض کنیم که هوش مصنوعی در اکثر عملکردهای دستگاه Humane به شدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پروژکتور هوش مصنوعی
پروژکتور هوش مصنوعی

ویدیو منتشر شده توسط Humane در یوتیوب که در آن سام شفر مدیر رسانه این شرکت صحبت می کند به ما گفته است: در اواخر سال جاری میلادی می توانید سفارشات خود را ثبت کنید و به مردم دستور داد تا به لیست انتظار این شرکت بپیوندند تا فرصت خرید این محصول جادویی را از دست ندهند. اولین مسئله ای که باید برای Humane  توجه کنید، جدای از اتکا به هوش مصنوعی این است که این پروژکتور یک دستگاه پوشیدنی می باشد و هدف آن تعامل با دنیای واقعی همراه با استفاده از آن در حین انجام فعالیت های روزانه می باشد. تعامل با دنیای واقعی ممکن است برخی افراد را به دلیل نقض حریم خصوصی نگران کند، اما عمران چودری به کاربران این اطمینان را می دهد که این محصول امنیت حریم خصوصی را حفظ می کند و استفاده از آن بی خطر است.

قیمت احتمالی پروژکتور هوش مصنوعی

در حال حاضر پیش خرید این محصول در اواخر سال 2023 برای کاربران در دسترس است اما قیمت نهایی Humane مشخص نیست، پروژکتور هوش مصنوعی قصد دارد خودش را جایگزین گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند کند و احتمالاً قیمتی مشابه با گوشی و ساعت های هوشمند موجود در بازار باشد. این نکته را فراموش نکنید که قیمت یک آیفون 14 از 799 دلار و آیفون 14 پرو از 999 دلار شروع می شود و اپل واچ سری 8 قیمت 399 دارد. در اینجا امیدواریم که محصول Humane با قیمت مناسب تر وارد بازار شود. بدون شک در آینده ای نزدیک اطلاعات و تصاویر بیشتری از این محصول را مشاهده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا