موبایل

سیستم عامل هارمونی 2.0 هوآوی رونمایی شد

در جریان رویدادی که هوآوی برگزاری کرد و همانطور که وعده داده بود سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی شد. این سیستم ‌عامل با هدف یکپارچه ‌سازی تمام دستگاه ‌ها و محصولات هوآوی طراحی شده و قرار است فرایند برقراری ارتباط بین آنها را متحول کند. کمپانی هوآوی به خاطر تحریم‌ های سنگین دولت آمریکا از لحاظ سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری به ‌شدت تحت فشار قرار گرفت. این شرکت در سال های اخیر در جمع برترین سازندگان گوشی هوشمند در جهان دیده نمی ‌شود اما همچنان به تلاش خود برای بقا ادامه می ‌دهد و محصولات متعددی را تولید می‌ کند.

هوآوی نسخه جدید هارمونی او اس را معرفی کرد

لیست قیمت گوشی موبایل هوآوی

سیستم عامل هارمونی هوآوی رقیبی برای اندروید

همزمان با آغاز تحریم هایی که شرکت گوگل بر علیه هوآوی اعمال کرد، کمپانی بزرگ و مطرح هوآوی تصمیم گرفت سیستم‌ عامل اختصاصی خود را برای گوشی ‌موبایل هوآوی و دیگر محصولات خود منتشر کند. به این ترتیب این شرکت دیگر نیازمند گوگل برای استفاده از سیستم عامل اندروید نخواهد بود. سیستم‌ عامل اختصاصی هوآوی، هارمونی نام دارد و به تازگی بعد از فراز و فرودهای بسیار نسخه جدید آن رونمایی شد. هارمونی قرار است برای تمام محصولات هوآوی از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت و تلویزیون استفاده شود و هماهنگی بی‌ نظیری بین آنها به وجود بیاورد. بدیهی است از این طریق، نه تنها فرایند ارتباط بین دستگاه ‌های مختلف بلکه جابجایی اطلاعات و کنترل آنها هم بسیار ساده تر خواهد شد.

سیستم عامل هارمونی هوآوی رقیبی برای اندروید

البته سیستم عامل Harmony برای اولین بار دو سال پیش رونمایی شده بود ولی این بار شاهد نسخه‌ دوم یعنی هارمونی ۲.۰ بودیم که رسما در اختیار کاربران قرار دارد و می ‌توانند از قابلیت ‌های مختلف آن بهره‌ مند شوند. به طور کلی آنچه که فعلا شرکت چینی روی آن تمرکز کرده، قابلیت ‌های نرم ‌افزاری جذاب و یکپارچه ‌سازی و ایجاد راه‌ هایی برای تعامل هرچه بهتر بین این گوشی ‌ها و سایر دستگاه‌ ها می باشد.

ویژگی های سیستم عامل هارمونی 2.0

در رویداد اختصاصی که هوآوی برگزار کرد، نحوه برقراری ارتباط یک گوشی موبایل مجهز به این سیستم عامل با کامپیوتر ویندوزی مشاهده شد. این ارتباط بدون نیاز به یک اپلیکیشن مجزا و فقط به کمک یک برنامه مرورگر به گوشی و اطلاعات ان دسترسی پیدا کرد. این موضوع نشانگر این است که هوآوی تصمیم گرفته نه تنها ارتباط بین دستگاه ‌های مجهز به هارمونی بلکه ارتباط این لوازم با دیگر دستگاه ‌ها با سیستم‌ عامل ‌های مختلف را نیز بهبود ببخشد. همچنین اگر از یک تبلت و گوشی مجهز به سیستم‌ عامل هارمونی ۲.۰ استفاده کنید، می ‌توانید فعالیت ‌هایی را که درون گوشی مشغول انجام آن هستید را به تبلت منتقل کرده و ادامه کار را در آن انجام دهید.

ویژگی های سیستم عامل هارمونی 2.0

بنابراین مشخص است که هارمونی بر عکس سیستم عامل ویندوز برای موبایل، که نبود اپلیکیشن مناسب و با کیفیت باعث زود فراموش شدن آن شد، برنامه های یکپارچه خوبی را در دسترس کاربران قرار می دهد. در حال حاضر این سیستم عامل نوپا دو رقیب قدر مثل اندروید و آی او اس دارد و باید نکات مهمی را برای جا باز کردن در این بازار رعایت کند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هارمونی اسم قشنگی داره و خیلی لطیفه، اما خب بنظر من نمیتونه رقابت کنه با اندروید و ios، اونا الان بفکر این هستند که یه چیز پیشرفته تر بدن بیرون، اما این باید تازه تجهیزات و نحوه کار کردن باهاش رو به جهان معرفی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا