موبایل

ضربه سنگین شرکت سامسونگ به شرکت آمریکایی کوالکام

ضربه سنگینشرکت سامسونگبه شرکت آمریکایی کوالکام:با توجه به استفاده نکردن از تراشه‌‌ی اسنپدراگون در پرچمدار سامسونگ، کوالکام به صرافت توقف دریافت حق پتنت از تولیدکنندگان و در درجه‌ی اول سامسونگ افتاده است. با قطع همکاری سامسونگ و اضافه شدن آن به صف تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل و همچنین قدرت گرفتن روزافزون کمپانی تایوانی مدیاتک، پایه‌های سلطنت کوالکام در دنیای تراشه‌های موبایل شروع به لرزش کرده است، از این‌رو کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته تا بخش تولید تراشه‌های خود را از بدنه‌ی کمپانی جدا کند. حال باید دید این تصمیم تا چه اندازه جدی است و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؟

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از جمله گران ترین اسمارت فون های عرضه شده توسط سامسونگ است. این تفاوت قیمت با در نظر گرفته نسخه قبلی به حدی قابل توجه است که برای تهیه آن در اپراتوری چون ورایزون باید 290 دلار هزینه کنید. این قیمت حتی با توجه به دیگر اسمارت فون ها نیز کاملا “گران” بودن خود را نشان می‌دهد. نزدیک به 110 قطعه در گلکسی اس 6 استفاده شده است که برای مقایسه بدنیست بدانید 30 قطعه نسبت به گلکسی اس 5 با 80 قطعه افزایش داشته است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

ضربه سنگین شرکت سامسونگ به شرکت آمریکایی کوالکام

در ادامه با آی تی بازار همراه باشید.

اکنون قدرت سامسونگ در زمینه تولید داخلی به حدی رسیده است که تقریبا بیشتر این قطعات را میتواند شخصی تولید کند. مهم ترین قسمت در اسمارت فون، پردازنده است که خودکفایی در این زمینه برای تولید چیپست های ایگزینوس در گلکسی اس 6/اج باعث شده است استقلال بیشتری را این شرکت بدست بیاورد. استقلال بیشتر یک مولفه مهم برای صرف جویی در هزینه کلی دستگاه خواهد بود. این صرفه جویی مستلزم این که کاربر نهایی مواردی را حس کند، نیست و بیشتر مربوط به مسائل حاکمیتی بین دو شرکت خواهد بود. فکر میکنید رقم کمی خواهد بود؟ مسلما خیر! شما حساب کنید از هر دستگاه به طور میانگین 2.5 الی 5 درصد صرفا سودی باشد که شرکت کوالکام خواهد کرد. با این که سامسونگ از دستگاه های سری اس تقریبا درصد مساوی را بین چیپست های ایگزینوس و کوالکام تقسیم می‌کرد اما همین درصد نیز کافی بود که سود خالص 9 میلیارد دلاری را شرکت از سری اس اول تا اس 5 داشته باشد. درصد سود برای هر یک اسمارت فون متفاوت بود اما به هر حال رقم کلی چنین آماری را نشان می‌دهد.

ضربه سنگین شرکت سامسونگ به شرکت آمریکایی کوالکام

حال که پروژه صفر کلید خورده است و دستگاهی را از سامسونگ شاهد هستیم که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده، این 2 الی 5 درصد می‌تواند رقم خوبی را به خود اختصاص دهد، کوالکام فراموش شده است. هیچ سودی را از فروش اس 6 و اس 6 به عنوان پرچمداران بزرگترین تولید کننده اسمارت فون در دنیا نخواهد لمس کرد و این یعنی یک ضربه بزرگ برای شرکت سیلیکونی محبوب ما؛ از سوی دیگر این رابطه اگر در چارچوب همان اسمارت فون های پایین یا میان رده نیز بخواهد محدود شود، چه بسا پس از مدتی سامسونگ بتواند پردازنده ایگزینوس را معرفی کند که به خوبی جایگزین اسنپدراگون های 400 شود و این ضربه دوم برای شرکت به حساب خواهد آمد.

شرکت مدیاتک نیز در حال رونق گرفتن است و این شرکت نیز به اندازه خود توانسته است درصد قابل توجهی از بازار چین(در حداقل ممکن) در اختیار خود بگیرد. کمی اوضاع کوالکام نابسامان شده است و هنوز حضور جدی این شرکت در سال جاری برای قلب تپندهگوشی موبایلهای پرچمدار در سال 2015 لمس نشده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    ضربه سنگین شرکت سامسونگ به شرکت آمریکایی کوالکام: با توجه به استفاده نکردن از تراشه‌‌ی اسنپدراگون در پرچمدار سامسونگ، کوالکام به صرافت توقف دریافت حق پتنت از تولیدکنندگان و در درجه‌ی اول سامسونگ افتاده است. با قطع همکاری سامسونگ و اضافه شدن آن به صف تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل و همچنین قدرت گرفتن روزافزون کمپانی تایوانی مدیاتک، پایه‌های سلطنت کوالکام در دنیای تراشه‌های موبایل شروع به لرزش کرده است، از این‌رو کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته تا بخش تولید تراشه‌های خود را از بدنه‌ی کمپانی جدا کند. حال باید دید این تصمیم تا چه اندازه جدی است و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؟

  2. سلام خسته نباشید
    به نظر من سامسونگ و نمیشه با برندی مقایسه ش کرد سامسونگ روی گوشی های سطح بالا واقعا کار میکنه پردازنده های قوی و حافظه های با ظرفیت بالاداراست و مطمعنن برندی که تازه وارد کار شده نمیشه باهاش مقایسه کرد به علاوه که سامسونگ قطعات داخلیشو خودش تولید میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا