بدون شک پاییز امسال در دنیای گوشی های هوشمند تحولات جدیدی را شاهد خواهیم بود. قبل از رونمایی شرکت اپل از آیفون های سری 15، سامسونگ روی صحنه می رود تا از سری جدید گوشی های تاشو خود با نام Galaxy Z Flip 5 رونمایی کند. طبق خبرهای رسمی و شایعه ها، گفته می شود سامسونگ تغییرات گسترده ای در این سری از گوشی های تاشو خود ایجاد کرده است.

بهبود لولاها در Z Flip 5

یکی از عناصری که گفته می شود سامسونگ در Flip 5 تغییر داده است، احتمالاً مهمترین عنصر در فضای تلفن های تاشو یعنی لولا می باشد. شایعه شده است که گلکسی فلیپ 5 با لولای قطره ای عرضه می شود که رقبای آن مانند Oppo Find N2 Flip و Motorola Razr Plus از آن استفاده می کنند. چنین لولا مقاومت بیشتری ایجاد می کند و از ایجاد چین و چروک زیاد جلوگیری می کند. در سری های قبل هنگام باز و بسته شدن گوشی چین و چروک و شکاف های زننده ای را مشاهده کردیم. لولای سری Flip سامسونگ تا کنون دارای محافظ آب بوده است، اما هرگز در برابر گرد و غبار محافظت نشده است و چنین تغییری در زد فلیپ 5 بسیار خوشایند خواهد بود.

عملکرد لولاها در زد فلیپ 5

عدم تغییرات در دوربین های Z Flip 5

هرچند Galaxy Z Flip 5 در بخش لولا می تواند تغییرات بزرگی داشته باشد، اما در قسمت دوربین ها شاهد تغییرات چشمگیری نخواهیم بود. این گوش دارای سیستم دوربین اصلی دوگانه متشکل از یک دوربین عریض و فوق عریض خواهد بود و یک دوربین سلفی در صفحه اصلی وجود خواهد داشت. همه تلفن های تاشو که تاکنون مشاهده کرده ایم با دو دوربین عرضه می شوند و تاکنون لنز زوم اختصاصی روی یک تلفن تاشو به سبک تاشو ندیده ایم. بنابراین شاید این ویژگی را در نسل های آینده بتوانیم ببینیم، اما نه در فلیپ 5.

تغییرات کوچک در دوربین زد فلیپ 5

بهبود عملکرد و ارتقاء حافظه در Z Flip 5

شایعه شده است که سامسونگ جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را بر روی Galaxy Z Flip 5 می آورد و این باعث می شود که گوشی تاشوی جدید سامسونگ از نظر عملکرد و سرعت به قدرت اول در گوشی های تاشو تبدیل شود. رقبای دیگر مانند موتورولا و اوپو فقط از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل استفاده می کنند. همچنین انتظار داریم رم این مدل از گوشی از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش یاد. در حال حاضر انتظار می رود که مدل پایه گلکسی زد فلیپ 5 دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشد.

سرعت و حافظه در زد فلیپ 5

نسخه اندروید Z Flip 5

انتظار می رود Galaxy Z Flip 5 با اندروید 13 وارد بازار شود، اما به خاطر داشته باشید که گوگل در کنفرانس I/O 2023 اعلام کرده بود که نسخه رسمی اندروید 14 قرار است در پاییز امسال عرضه شود، بنابراین فلیپ 5 پس از معرفی، اندورید 14 را دریافت خواهد کرد.

نسخه اندروید در زد فلیپ 5

قیمت Z Flip 5

در حال حاضر قیمت Galaxy Z Flip 5 به صورت قطعی از سوی سامسونگ اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد همان قیمت سال گذشته را خواهیم دید. گلکسی زد فلیپ 4 در زمان عرضه 999 دلار قیمت داشت همانطور که گلکسی زد 3 با همان قیمت عرضه شد. بدون شک سامسونگ قیمت مدل های جدید را از آستانه 1000 دلار عبور نخواهد داد. زد فلیپ 5 همان مدل قدیمی را خواهد داشت یا قیمت آن کمتر خواهد بود. توجه داشته این قیمت تنها برای مدل 128 گیگابایتی اعمال می شود و فضای ذخیره سازی بیشتر، قیمت بالاتری خواهد داشت.

علیرضا باقری

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل