اخبار تکنولوژی

نحوه شناسایی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

این روزها هوش مصنوعی تقریباً در همه جا وجود دارد و در انواع کارها مانند نوشتن نامه، تولید محتوا و یادگیری به کاربران کمک می کند. اما این تکنولوژی هوشمند نگرانی هایی هم به وجود آورده است. به اعتقاد برخی از افراد، هوش مصنوعی می تواند جایگزین برخی از مشاغل شود و سرانجام بخش عظیمی از نیروی کار اخراج شود. در کنار تهدید مشاغل، هوش مصنوعی در حوزه گرافیک و طراحی می تواند دردسرساز شود، به تازگی تصاویری از افراد مشهور منتشر شده است که توسط هوش مصنوعی ساخته شده و تشخیص آن ها از واقعیت بسیار دشوار است. هرچند این فناوری از هوشمندی بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما در ایجاد خلق تصویر می تواند عیب هایی داشته باشد که با کمی دقت می توانید تصاویر جعلی و واقعی را از هم تشخیص دهید.

نگاه دقیق به جزئیات تصاویر

یکی از اولین مسئله هایی که باید به آن توجه کنید این است که چگونه انسان ها در تصویر نشان داده شده اند. هوش مصنوعی برای بازتولید دقیق اجزای بدن انسان به دلیل پیچیده بودن آن ها بسیار تلاش می کند. به جزئیات صورت که ممکن است عجیب به نظر برسند، به خصوص در اطراف چشم ها و گوش ها نگاه کنید، زیرا تولید این ناحیه ها برای هوش مصنوعی اغلب سخت می باشد. دیگر ویژگی های دشوار طراحی برای هوش مصنوعی، ترسیم چین و چروک ها و لب ها می باشد و اغلب تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی چین و چروک ها و لب ها رو به صورت واقعی تولید نمی کند.

دقت به جزئیات تصاویر

تمام جزئیات را بررسی کنید

علاوه بر اجزاء بدن، توجه به تمام عناصر موجود در تصویر مانند لباس ها و لوازم جانبی نیز بسیار مهم است. بررسی کنید که آیا طرز قرار گرفتن اشیاء مانند کیف، گردنبد و یا هر شئ دیگری درست هستند یا نه. اگر در تصویر حیوانات و گل هایی وجود دارند، مطمئن شوید که اندازه و شکل آن ها منطقی است یا نه.

بررسی جزئیات تصاویر

صحنه کلی را بررسی کنید

علاوه بر جزئیات، کمی مکث کنید و به تصویر بزرگ نگاه کنید. ابتدا نور و سایه ها را بررسی کنید، زیرا هوش مصنوعی اغلب با نمایش دقیق این عناصر مشکل دارد. سایه ها باید با منابع نوری هماهنگ باشند و با شکل اجسامی که آن ها را می تابانند مطابقت داشته باشند. همچنین مطمئن شوید که صحنه کلی تصویر واقع گرایانه است و از عقل سلیم دور نباشد. به عنوان مثال: بعید است که یک شیر با خانواده ای از پنگوئن ها شام بخورد در حالی که یک گردنبند مروارید به سر دارد و ظروف را با پنجه هایش نگه داشته است.

بررسی سایه و نور در تصاویر

بررسی تصاویر با ابزارهای آنلاین

اگر در مورد هر یک از تصاویر شک دارید و نکات بالا به شما کمک نکرد، می توانید ابزارهایی را نیز امتحان کنید تا مطمئن شوید تصویر واقعی است یا نه. با جستجوی تصویر معکوس در Google Images یا tineye.com می توانید متوجه شوید که تصویر از کجا آمده است. هرچند این ابزارها به ما نمی گویند آیا تصاویر جعلی است یا نه، اما شما می توانید ببینید که آیا تصویر مشابه ای وجود دارد یا نه.

علیرضا باقری

نوشته های اخیر

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

12 ساعت قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

2 روز قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

1 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

3 ماه قبل