اخبار تکنولوژی

اپل واچ جان یک زن را از مرگ حتمی نجات داد

اگر یکی از کاربران اپل واچ هستید می توانید از بخش تنظیمات، اعلان های ضربان قلب را دریافت کنید. با استفاده از این ویژگی در صورتی که ضربان قلب شما غیرعادی باشد هشدارهایی را دریافت خواهید کرد و می توانید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. اعلان ضربان قلب اپل واچ تاکنون جان خیلی از افراد را نجات داده است. اکنون یک شهروند 29 ساله آمریکایی می گوید ساعت هوشمند اپل ضربان بالای قلب او را هشدار داده و از مرگ حتمی نجاتش داده است. به گفته برخی از پزشکان، به دلیل وجود ویژگی های سلامت در اپل واچ، این ساعت می تواند برای سالمندان بسیار مفید و کاربردی باشد.

اپل واچ فرشته نجات

یک زن اهل سینسیناتی آمریکا می گوید به دلیل بالا رفتن غیر عادی ضربان قلبش ساعت اپل به او هشدار داده و از خواب بیدارش کرده است. بعد از مراجعه او به مرکز درمانی، پزشکان تایید کرده اند این فرد از لخته شدن خون رنج می برده که احتمال زنده ماندش را 50/50 کرده بود. این زن می گوید هنگام خوابیدن احساس ناخوشایندی داشته، اما بعد از خوابیدن اپل واچ هشدار داده است که ضربان قلب او به 178 ضربه در دقیقه رسیده و او را از خواب بیدار کرده است. داشتن ضربان 178 در دقیقه با ضربان قلب یک ورزشکار در اوج عملکرد قابل مقایسه است. این زن می گوید که بسیار خوش شانس می باشد که متوجه هشدار اپل واچ شده است و اگر متوجه نمی شد زندگی او به پایان می رسید. بعد از مراجعه به مرکز پزشکی این زن جوان متوجه می شود دچار آمبولی ریه زینی شده است. این نوع آمبولی، یک نوع لخته خون بزرگ است که به هر دو ریه صدمه می زد.

هشدار ضربان قلب اپل واچ

دکتر ریچارد بکر، متخصص قلب در کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی تایید کرده است این نوع آمبولی که در این زن رخ داده است از نوع شدیدترین و تهدید کننده ترین نوع آمبولی می باشد، زیرا این آمبولی یک لخته خون است که رگ خونی را به سمت راست و هم به سمت چپ ریه به صورت (Y) منتقل می کند. افرادی که از چنین مشکلی رنج می برند تنها 50 درصد شانس زنده ماندن دارند.

ویژگی ضربان قلب اپل واچ

ساعت های اپل دارای مجموعه ای از ویژگی های مرتبط با سلامتی مانند: توانایی انجام آزمایش های ECG، تشخیص ضربان قلب نامنظم و نشان دادن سطح اکسیژن می باشد. یکی از ویژگی های مهم و کاربردی اپل واچ، تشخیص ضربان نامنظم قلب می باشد. این ساعت می تواند ضربان قلب شما را بررسی کند و می تواند ضربان نامنظم قلب را تشخیص دهد. ویژگی تشخیص ضربان قلب می تواند به بیماران کمک کند تا در صورت ضربان غیرعادی به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند. این ویژگی ضربان قلب بالای 120 ضربه در دقیقه یا کمتر از 40 ضربه در دقیقه را هشدار می دهد. همه اعلان های ضربان قلب را به همراه تاریخ، زمان و تعداد ضربان می توانید در برنامه Health در آیفون مشاهده کنید. خوشبختانه برای بهره مندی از این نوع هشدار، نیازی به داشتن آخرین مدل اپل واچ ندارید، زیرا تمام مدل های ساعت هوشمند اپل دارای این ویژگی هستند.

علیرضا باقری

نوشته های اخیر

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

2 روز قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

4 روز قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

1 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

3 ماه قبل