راهنمای خرید

پرایوسی کوین و نقش آن در بازار کریپتو کارنسی

در این مقاله قصد داریم تا پرایوسی کوین و نقش آن در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. برخلاف باور عموم، تراکنش‌ های بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال ناشناس نیستند. اگرچه برای انجام این تراکنش ‌ها در بیت کوین نیاز به ارائه اطلاعات شخصی نداریم، اما بلاک چین و شبکه بیت کوین کاملاً شفاف است و می ‌توان یک تراکنش یا یک آدرس خاص را از مبدأ تا مقصد پیگیری کرد. با یک پرایوسی کوین یا همان ارز دیجیتال حریم‌ خصوصی محور می ‌توانید تراکنش ‌هایی کاملاً ناشناس انجام دهید. چیزی که در بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر امکان‌ پذیر نیست. در حقیقت می توان گفت اکثر ارزهای دیجیتال از جمله خود بیت کوین نیمه ناشناس محسوب می شوند. هرچند ناشناس ماندن کامل هم در این سیستم کاملا غیر ممکن است.

لیست قیمت ارز دیجیتال

ارز دیجیتال حریم خصوصی محور یا Privacy Coin چیست؟

ارزهای دیجیتال حریم‌ خصوصی محور یا Privacy Coins با تکنیک ‌های رمزنگاری امکان مشاهده تاریخچه تراکنش ‌ها و موجودی آدرس ‌ها را از بین می برند. لازم به ذکر است که ویژگی ‌های حریم خصوصی در این ارزها می‌ توانند متفاوت باشند. در برخی از پرایوسی کوین ‌ها مانند مونرو تراکنش ‌ها به ‌طور پیش ‌فرض مخفی هستند، اما در برخی دیگر مانند هورایزن افراد می‌ توانند خودشان انتخاب کنند که تراکنش مخفی داشته باشند یا خیر. در بعضی وبسایت های جستجوگر بیت کوین مانند سایت بلاک چیر (Blockchair.com) آدرس بیت کوین و تراکنش های مربوط به آن قابل پیگیری هستند. چیزی که در مورد پرایوسی کوین متفاوت است. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین پرایوت کوین ها می پردازیم.

ارز دیجیتال مونرو XRM

ارز دیجیتال مونرو یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور محسوب می شود. دلیل اصلی این محبوبیت توانایی این ارز دیجیتال برای کمک به ناشناس ‌ماندن هویت کاربر می باشد. رصد و ردیابی تراکنش ‌های این ارز دیجیتال بسیار دشوار است، زیرا از امضاها و آدرس ‌های مخفی استفاده می ‌کند. این روش ‌ها به مخفی ‌کردن هویت فرستنده و گیرنده کمک می‌ کنند. علاوه بر این تراکنش‌ های محرمانه حلقوی یا به عبارت دیگر رینگ ‌سی ‌تی به کاربر کمک می‌ کند که مقدار تراکنش را مخفی نگه دارید و حریم خصوصی بیشتری برای خود ایجاد کنید.

ارز دیجیتال بیم Beam

ارز دیجیتال بیم یک ارز متمرکز بر امنیت است که ویژگی اصلی آن کنترل کامل حریم خصوصی کاربر می باشد. همه تراکنش ‌ها به ‌صورت پیش‌ فرض خصوصی هستند و هیچ آدرس و اطلاعات خصوصی دیگری بر روی بلاک چین آن ذخیره نمی‌ شود. این ارز دیجیتال مدعی مقیاس ‌پذیری عالی به ‌واسطه اندازه بلاک چین متراکم خود است. همچنین قابلیت رسیدگی، پشتیبانی از تراکنش ‌های آنلاین و آفلاین، اتمیک سواپ و یکپارچگی کیف پول ‌ارز دیجیتال از جمله کیف پول های سخت‌ افزاری از دیگر ویژگی ‌های این ارز دیجیتال به شمار می ‌رود.

ارز دیجیتال ZEC

در یک تعریف کلی می توان زی کس را اینگونه تعریف کرد: اگر بیت کوین برای پول مثل HTTP باشد، زی‌کش HTTPS است. این تعریف ویژگی ‌های امنیتی و حریم خصوصی ارتقایافته زی ‌کش را برجسته می ‌کند. زی‌کش از ابزار Zero-knowledge proof یا رمزنگاری اثبات دانایی صفر استفاده می‌ کند و به مشارکت ‌کنندگان گزینه ‌ای برای محافظت از تراکنش ‌های آنها را ارائه می‌ دهد. زی ‌کش به مشارکت ‌کنندگان این امکان را می ‌دهد که بدون نیاز به افشای آدرس فرستنده و گیرنده، تراکنش ‌های خود را انجام دهند. ابزار Zero-knowledge proof  همچنین مبلغ تراکنش ‌ها را مبهم می ‌کند.

ارز دیجیتال هورایزن ZEN

ارز دیجیتال هورایزن آدرس ‌های Z را که از نظر حریم خصوصی محافظت شده هستند با آدرس ‌های عمومی T ارائه می ‌دهد و مشابه بیت کوین کار می ‌کند. با این حال هنگام ارسال وجه از آدرس Z به آدرس T مبلغ دریافتی نشان داده می ‌شود. هورایزن از یک شبکه نود گسترده که به ناشناس ماندن کاربران کمک می ‌کند، استفاده می کند.

دنیای ارزهای دیجیتال با همه نوساناتی که به جذابیت آن اضافه می کند هر روز در حال تغییر و گسترش است. آشنایی با این بازار می تواند موجب افزایش سودآوری و کاربرد بهتر آن شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • پیشنهاد من به عنوان کسی که چند ساله تو حوزه ارز دیجیتال فعالیت میکنم اینه که حتما حتما همه هنرمند ها و فعالان با NFT اشنا بشن و کار باهاش رو یاد بگیرن تا بتونن تو دنیای آینده که دنیا تکنولوژی هست زندگی کنن و پولدار بشن

نوشته های اخیر

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۴ | معرفی بهترین ها

وقتی که اسم تابستان را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تعطیلات و خاطرات خوش این فصل…

14 ساعت قبل

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

3 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل