قطعات کامپیوتر

تفاوت کارت گرافیک RX550 ای ام دی با کارت گرافیک انویدیا GT1030

کمپانی انویدیا و ای ام دی که رقیب جدی یکدیگر در بازار قطعات کامپیوتر به شمار می آیند و سعی بر این دارند محصولات خود را به گونه ای طراحی و تولید کنند که بیشترین فروش بازار کالاهای دیجتیال را از آن خود کنند. کارت گرافیک های این دو شرکت نیز دارای تفاوت هایی می باشد بااخبار آی تیو فناوری در آی تی بازار همراه باشید تا ازتفاوت کارت گرافیک انویدیا با کارت گرافیک ای ام دی مطلع شوید.

کارت گرافیک

لیست قیمت کارت گرافیک

کارت گرافیک AMD RX550 در واقع مدل بازسازی شده کارت گرافیک های سری RX400 ای ام دی بوده و دارای تغییراتی جزئی در فرکانس برای کاهش مشکلات و افزایش نسبی کارت گرافیک سری 400 می باشد همچنین بر پایه سیلیکون های Polaris به بازار قطعات کامپیوتر معرفی شدند.

کمپانی انویدیا نیز کارت گرافیک GT1030 را جایگزین تراشه های گرافیکی مجتمع کرد با این وجود این کارت گرافیک رقیب کارت گرافیک RX550 ای ام دی شناخته شد. به هر حال هر دو کمپانی تصمیم دارند در ساخت لپ تاپ ها از این کارت گرافیک ها استفاده کنند در همین راستا شرکت انویدیا کارت گرافیک GT1030 را با نام MX150 برای لپ تاپ ها معرفی نمود.

کارت گرافیک انویدیا

با توجه به اینکه هنوز کارت گرافیک ای ام دی سری RX500 در ساخت لپ تاپ های گیمینگ مورد استفاده قرار نمی گیرد (به جز چند مدل) ولی ممکن است به زودی کمپانی AMD با کاهش توان حرارتی کارت گرافیک های خود، با سری RX500 به بازار لپ تاپ ورود پیدا کند.

تفاوت کارت گرافیک AMD RX550 با کارت گرافیک Nvidia GT1030 :

کارت گرافیک ای ام دی RX550 در دو نسخه 4 و 2 گیگابایتی به بازار قطعات کامپیوتر عرضه شد اما کارت گرافیک انویدیا GT1030 فقط در مدل 2 گیگابایتی به فروش می رسد.

این دو کارت گرافیک جزء ضعیف ترین کارت گرافیک های هر دو کمپانی شناخته شده اند، ولی با توجه به آزمون های مورد نظر دارای دقت FHD یا 1080×1920 می باشند و تنظیمات آنها با Low یا Medium به ثبت رسیده است. بازی های Doom ،Battlefield 1 ،Dota 2 و World of Warcraft در این آزمون مورد بررسی قرار گرفته و نرخ فریم هر دو کارت گرافیک نیز مشخص می باشد.

تفاوت کارت گرافیک انویدیا با ای ام دی

با توجه به این آزمون ها کارت گرافیک انویدیا GT1030 با اختلاف کم، بازی را به کارت گرافیک ای ام دی RX550 واگذار می کند، در صورتی که هر دو کارت گرافیک از نظر قیمتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

تفاوت کارت گرافیک انویدیا با کارت گرافیک ای ام دی

ولی لازم به ذکر است کارت گرافیک GT1030 از نظر توان حرارتی و مصرفی 20 وات کمتر از رقیب خود بوده همچنین دارای مصرف انرژی پایین تر و طول عمر بالاتری را به نسبت به کارت گرافیک ای ام دی RX550 خواهد داشت.

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد تفاوت کارت گرافیک ای ام دی با کارت گرافیک انویدیا برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی خوبه که تفاوت کالا های مختلف رو اعلام می کنید این اطلاعات باعث میشه راحت تر بتونیم کالایی رو انتخاب و خریداری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا