مقالات آی تی

آشنایی با چت بات Bard گوگل

زمانی که ChatGPT از سوی OpenAI راه اندازی شد و نشان داد چقدر قدرتمند است مشخص بود گوگل احساس خطر خواهد کرد. بنابراین شرکت گوگل تصمیم گرفت پروژه ای را که قرار بود چند سال دیگر از آن رونمایی کند را زودتر از موعد معرفی کند. هرچند محصول هوش مصنوعی جدید گوگل در زمان رونمایی دارای عیب هایی بود اما می تواند مراحل تست و آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد و در آینده قدرت خود را به رخ ChatGPT بکشاند.

چت بات Bard گوگل چیست؟

Bard یک محصول هوش مصنوعی جدید می باشد که توسط گوگل معرفی شده است. این ربات اساساً یک ربات چت هوشمند می باشد و شرکت گوگل در حال توسعه آن بوده و قرار است رقیبی سرسخت برای ChatGPT باشد. امتیاز بزرگی که بارد گوگل نسبت به چت جی پی تی دارد این است که Bard قدرت جستجوی Google را پشت سر دارد. موتور جستجوی گوگل بزرگ ترین جستجوی جهان است و اطلاعات زیادی دارد که می تواند در اختیار بارد قرار بگیرد. برای اولین بار Bard توسط ساندار پیچای مدیرعامل گوگل معرفی شد.

چت بات Bard گوگل
چت بات Bard گوگل

چرا گوگل تصمیم گرفت Bard را اکنون معرفی کند؟

احتمالاً جواب این را می دانید که چرا گوگل تصمیم گرفت به این زودی بارد را معرفی کند. زمانی که ChatGPT معرفی شد در همان زمان های اولیه انتشار، از سوی کاربران با استقبال چشمگیری رو به رو شد و آمارها نشان می داد چت جی پی تی سریع ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران است. ChatGPT به صورت یک ویروس در حال گسترش پیدا کردن بود و از سوی دیگر هم گوگل به تماشای رقیبش ننشست. قرار بود گوگل تکنولوژی چت رباتش را چند سال دیگر معرفی کند اما از دیگر پروژه های در حال ساختش دست کشید و سرعت ساخت Bard را در کمترین زمان ممکن افزایش داد. گوگل این را درک کرده بود که اگر اکنون بارد را معرفی نکند به زودی کمر خم می کند و شکست خود را در برابر چت جی پی تی اعلام خواهد کرد.

رقابت Bard گوگل با ChatGPT
رقابت Bard گوگل با ChatGPT

چت بات Bard چه زمانی در اختیار کابران قرار خواهد گرفت؟

قرار بود گوگل در 8 فوریه 2023 (19 بهمن 1401) در جریان پخش زنده پاریس، Bard را با دیگر محصولات خود معرفی کند. در جریان این همایش جت بات بارد اطلاعات نادرست در مورد تلسکوپ فضایی جیمز وب ارائه کرد. در آن کنفرانس گوگل از بارد پرسید: چه کشفیات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم به کودک 9 ساله خود بگویم؟ و بارد پاسخ داد: جیمز وب اولین عکس ها را از یک سیاره خارج از منظومه شمسی گرفت. اما این جواب نادرست بود، زیرا اولین سیاره فراخورشیدی در سال 2004 توسط رصدخانه جنوبی اروپا گرفته شده بود. این پاسخ برای گوگل بسیار گران تمام شد و باعث شد عرضه عمومی این محصول به تأخیر بیفتد.

زمان معرفی چت بات Bard
زمان معرفی چت بات Bard

بارد هنوز برای عموم منتشر نشده است. گوگل می گوید اکنون Bard با گروه کوچکی از توسعه دهندگان در حال آزمایش می باشد. همچنین در 21 مارس 2023 (1 فروردین 1402) شرکت گوگل در پست وبلاگی اعلام کرد که قرار است چت باتش را در اختیار کاربران ایالات متحده و انگلیس بگذارد. انتخاب این دو کشور احتمالاٌ به این دلیل است که Bard در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا