اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

ایلان ماسک توییتر را 44 میلیارد دلار خرید

بعد از ماه ها دعوای حقوقی میان ایلان ماسک و مدیران ارشد توییتر اکنون ثروتمندترین شخص در جهان مالک شرکت توییتر شده است. ایلان ماسک در اولین روز کاری خود در توییتر به صورت جدی وارد عمل شد و اولین کاری که انجام داد دست به اخراج تمام مدیران ارشد توییتر کرده و اولین ضربه خود را بر ریشه های فرسوده این شرکت زد. ایلان ماسک با هدف آزادی بیان این شرکت را خریداری کرد و قصد دارد قوانین جدیدی را برای توییتر به اجرا در بیاورد.

توییتر تحت رهبری ایلان ماسک

ایلان ماسک با انتشار توییتی با محتوای «پرنده آزاد شد» به طور رسمی اعلام کرد که مالک توییتر شده است. آقای ماسک اولین کاری که بعد از خریداری این شرکت انجام داد با کارمندان توییتر قهوه نوشید و بعد از آن پاراگ آگراوال و مالی ند را اخراج کرد همچنین ویجیا گاد مدیر سیاست شرکت توییتر که چند روز گذشته به صورت علنی از ماسک انتقاد کرده بود نیز بر کنار شد.

جلسات ایلان ماسک با کارمندان توییتر
جلسات ایلان ماسک با کارمندان توییتر

ماسک در ابتدا پیشنهاد خرید توییتر را در ماه آوریل داد و سپس نظر خود را تغییر داد و در ماه می تلاش کرد از پیشنهاد خود عقب نشینی کند اما او در 4 اکتبر نظر خود را تغییر داد و نامه ای را به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد که در آن تعهد خود را به معامله اصلی تأیید می کرد. سرانجام در روز جمعه آقای ماسک با ثبت قراردادی نهایی با ارزش 44 میلیارد دلار مالک توییتر شد.

اهداف ایلان ماسک در توییتر

آقای ماسک گفته است که توییتر راه خود را گم کرده است. او گفت توییتر اغلب سخنرانی ها را محدود می کند و هیچگونه آزادی بیان در آن شکل نمی گیرد و او قصد دارد طبق دستورالعمل هایی آزادی بیان را به صورت آزادانه در توییتر گسترش دهد. ماسک گفته است که خرید او در توییتر راهی برای کسب درآمد نیست، گزارش شده است که او ایده هایی را برای کاهش هزینه و افزایش درآمد مطرح کرده است همچنین ممکن است برای بهبود وضعیت پیشنهاد کاهش نیروی کار روی میز باشد. برخی از کارمندان فعلی توییتر از برنامه های ماسک برای این پلتفرم انتقاد کرده اند و آ ن را نامنسجم دانسته اند.

اهداف ایلان ماسک برای توییتر
اهداف ایلان ماسک برای توییتر

یکی دیگر از اهداف ایلان ماسک شکست دادن ربات های اسپم می باشد که مدیران اخراج شده توییتر مخالف سرسخت ماسک در این رابطه بوده اند همچنین آقای ماسک پیشنهاد کرده است که روش اعتدال توییتر را تغییر خواهد داد و به طور بالقوه انواع سیاست هایی را که باعث ممنوعیت برخی افراد در این پلتفرم شده بود را کاهش می دهد.

ایلان ماسک از توییتر برای ایجاد برنامه «X، برنامه همه چیز» صحبت کرده است این بحث اشاره به برنامه وی چت چین است که فعالیت خود را به عنوان یک پلتفرم پیام رسان آغاز کرد و این پیام رسان از زمان فعالیتش رشد چشمگیری داشته و چندین تجارت گوناگون را در بر گرفته است. ماسک در ژوئن به کارمندان توییتر گفته شما اساساً در وی چت چین زندگی می کنید، اگر بتوانیم آن را با توییتر بازسازی کنیم موفقیت بزرگی را کسب خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا