اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

بزرگ ترین رویدادهای فناوری سال 2022

سال 2022 سالی بود که هیچ علاقه مندی به دنیای فناوری آن را فراموش نخواهد کرد زیرا در این سال اتفاق خوب و بد زیادی رخ داد. در این سال ایلان ماسک سرسختانه در تلاش بود تا مالک توییتر شود و از طرفی دیگر با زمستان طولانی رمز ارزها مواجه شدیم که باعث شد خیلی از افراد سرمایه گذار در این زمینه صدمه هایی را ببیند و یا شاهد فراگیر شدن هوش مصنوعی و اینترنت پرسرعت 5G بوده ایم.

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

توییتر مکانی برای بحث های گوناگون است و جزء محبوب ترین و پراستفاده ترین پلتفرم های دنیا محسوب می شد. با تصاحب ایلان ماسک این محبوبیت چندین برابر شد اما با آمدن آن به این شرکت قوانین سرسخت حکم فرما شد و از دید خیلی کاربران او یک فرد جاه طلب شناخه شد. ایلان ماسک با یک سینک دستشویی وارد دفتر مرکزی توییتر شد و آن را با عنوان: بگذارید آن ها غرق شوند در توییتر به اشتراک گذاشت. او جنگی علیه ربات های اسپم را آغاز کرد و تغییراتی را مانند اصلاح مفهوم تیک آبی را ایجاده کرد. او همچنان به تغییرات ادامه می دهد و حماسه توییتر همچنان ادامه دارد.

تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک
تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

5G در هند

2022 سالی است که 5G در هند به واقعیت تبدیل شد. دو شرکت مخابراتی جیو و ایرتل اکنون شبکه های 5G را در شهرهای بزرگ هند با سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه ارائه می کنند. علاوه بر ارائه اینترنت پرسرعت، 5G یک شبکه با تأخیر کم ارائه می کند که بازی های چند نفره آنلاین را با تأخیر ورودی کمتر امکان پذیر می سازد. Airtel شبکه 5G مبتی بر NSA (غیر مستقل) را در هند ارائه می دهد. انتظار می رود شرکت های مخابراتی مانند Vi و BSNL شبکه بیسیم خود را در سال 2023 به 5G ارتقاء دهند. انتظار می رود نسل بعدی شبکه های تلفن همراه در سال 2023 درسطح جهانی رشد بیشتری داشته باشد.

5G در هند
5G در هند

سقوط کریپتو

درحالی که سال 2021 سال خوبی برای علاقه مندان به Crypto و NFT بود اما 2022 سالی نبود که یک سرمایه گذار ارز دیجیتال یا یک ماینر آن را به خاطر بسپارد. سال 2022 شاهد یک سقوط عظیم در قیمت اکثر ارزهای دیجیتال بودیم اما بدترین حالت زمانی بود که مشخص شد FTX کلاهبرداری کرده است و بعد از مدتی این پلتفرم ارزهای دیجیتال ورشکست شد. علاوه براین اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تبدیل شد که ضربه بزرگی برای ماینرهای کریپتو است به ویژه آن هایی که اخیراً پول زیادی را روی پردازنده های گرافیکی و ریگ های استخراج رمزنگاری سرمایه گذاری کرده اند.

سقوط کریپتو
سقوط کریپتو

ربات ChatGPT

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا ChatGPT نشان دهنده یک هوش مصنوعی قدرتمند است یا خیر وجود دارد.ChatGPT OpenAI به ما نشان داد که یک چت ربات مجهز به هوش مصنوعی در سال 2022 چه توانایی هایی دارد.

ربات ChatGPT
ربات ChatGPT

ChatGPT یک چت رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که با مجموعه بزرگی از داده ها آموزش دیده و قادر به تعامل با انسان ها به صورت مکالمه است و می تواند برای ویدیوها اسکریپت بنویسد و حتی می تواند اشتباهات خود را بپذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا