قطعات کامپیوتر

حافظه اس اس دی اینتل آپتین 905P مناسب برنامه ‌نویسان حرفه ای

با توجه به کمرنگ شدن کارایی حافظه های HDD در بازار قطعات کامپیوتر، اکثر کاربران حافظه های اس اس دی را جایگزین آن کرده اند چرا که تنوع انواع و قابلیت این حافظه ها سبب جذب مشتریان زیادی شده است. کمپانی اینتل که یکی از فعال ترین شرکت های تولید‌ کننده‌ هارد در بازار آی تی می باشد به تازگی سری جدیدی حافظه های آپتین را به علاقمندان معرفی کرده است. در ادامه بااخبار آی تیو فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

حافظه اس اس دی اینتل آپتین 905P

لیست قیمت حافظه اس اس دی

حافظه اس اس دی 905P به لطف فناوری Optane نسبت به حافظه های آپتین 900P اینتل و 970EVO سامسونگ دارای سرعت بالاتری بوده همچنین در آزمون PCMark 8 نیز با اختلاف 11 درصدی نسبت به درایو اس اس دی اینتل 900P و اختلاف 300 درصدی نسبت به حافظه سامسونگ 970EVO توانسته به عنوان سریع ترین اس اس دی جهان شناخته شود.

ظرفیت حافظه اس اس دی اینتل آپتین 905P برابر با 960 گیگابایت بوده و به دو ردیف LED آبی رنگ نیز بهره مند شده است که در شرایط کاری به نور پردازی داخلکیسمی ‌پردازد. طبق اعلام مهندسان شرکت اینتل سرعت خواندن و نوشتن حافظه SSD 905P برابر با 2/6 و 2/2 گیگابایت برثانیه بوده؛ بدین ترتیب مناسب کاربران معمولی خواهد بود.

حافظه اس اس دی اینتل آپتین 905P

حافظه اس اس دی اینتل 905P سری آپتین در شرایط باری ترکیبی و هنگام تبادل اطلاعات کنترلر و سایر حافظه ‌ها نیز عملکرد فوق ‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است تا بدین ترتیب یکی از گزینه ‌های ایده‌ آل  برای برنامه ‌نویسان حرفه‌ای باشد.

حافظه اس اس دی اینتل

کمپانی اینتل حافظه‌ جدید خود را محصولی ایده ‌آل برای ورک‌ استیشن ‌ها می‌ داند. هنگامی که پردازنده مشغول به پردازش حجم بالایی از داده‌ها باشد، 905P با سرعت بسیار بالایی نسبت به رقبا خود عمل خواهد کرد.طبق آزمایش‌ های اولیه‌ نشریه‌ tom’s HARDWARE، در تست ‌های مبتنی بر بلوک ‌های 128 کیلو‌بایت ترتیبی، حافظه اس اس دی اینتل آپتین 905P عملکرد یکپارچه‌ای در تمام بازه‌ ترد‌ های پردازشی دارد که البته از لحاظ نرخ سرعت نیز در سطح برابری با سایر رقبای مطرح خود است؛ اما در آزمایش بلوک‌ های 4 کیلوبایتی تصادفی حافظه‌ آپتین 905P عملکرد فوق ‌العاده‌ای از خود نشان داد و با اختلاف در صدر سریع‌ ترین حافظه ‌های بازار قطعات کامپیوتر قرار گرفت.

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد هارد اس اس دی اینتل برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا