تجهیزات شبکهراهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

رک چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟

راهنمای خرید رک شبکه – رک چیست؟

رک محفظه ای است که سرور یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم و … در آن قرار می گیرد و با توجه به نوع رک هم از سرور محافظت می كند و هم جهت تهویه و جلو گیری از صدمات فیزیكی از جمله ضربه و فشار و كارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد و واحد اندازه گيری رک يونيت (Unit) می باشد كه هر يونيت تقریباً معادل 5 سانتی متر می باشد. اندازه رک ها معمولاً بين 4U تا 47U می باشد. رک های شبکه  2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شود .

رک های دیواری :

رک های دیواری معمولا دارای ارتفاع های ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۹ یونیت هستند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و معادل ۵/۴۳ میلیمتر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت می باشد  . عمق آنها می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتیمتر باشد البته به این نکته دقت کنید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر می باشد . کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن فقط ۲۹ سانتیمتر است . رک های ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و پنل های بغل برخی از آن ها کاملا باز می شود . و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورد . نوع مذکور جهت سوئیچ هایی که ماژول پشت دارند استفاده می شود . امکان نصب پاور یونیت های ۳ و ۴ پورت و فن ۱۲ سانتیمتری نیز بر روی رک های دیواری وجود دارد .

رک دیواری حرفه ای با قیمت مناسب

رک های ایستاده :
در رکهای ایستاده ، انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی را برای مدیریت آسانتر یکجا جمع می نمایند (معمولا به صورت استاندارد رک های ایستاده دارای 1 عدد فن 4 عدد چرخ 4 عدد پایه ثابت و یک بسته پیچ و مهره در داخل خود می باشند). از بالا و پائین ورودی برای انواع کابل دارند . همچنین از چهار طرف باز می شوند . ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر تولید می شوند . دارای دربهای شیشه ای یا تلقی فریم دار هستند . امکان نصب ۱ تا ۴ فن درون این رک ها وجود دارد و به طور پیش فرض دارای فقط یک فن می باشند . پاور ماژولهای ۸ پورت و ۹ پورت افقی درون این رکها نصب می شود و نسبت به ارتفاع رک می توان پاور ماژولهای عمودی نیز نصب کرد .

 

لیست قیمت رک شبکه

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بود
    فقط اگه میشه برای آپدیت این مطلب ، بیشتر در مورد انواع رک ، قیمت ، بهترین مدل ها و … توضیح بدید
    ممنون از سایت خوبتون

  2. یه نکته ای رو خواستم خدمتتون عرض کنم و اون اینه که برای خرید رک حتما ابتدا نیاز سنجی کنید که برای چه دستگاهی قراره استفاده بشه و این که رک مورد نظرتون دارای فن باشه و از همه مهم تر هم این که ایستاده باشه یا دیواری،و در آخر رعایت ایمنی برای رک های دیواری است،که حتما به وسیله پیچ و رول پلاک مطمئن به دیوار متصل بشه که خدایی نکرده در مقابل وزن زیاد دچار آسیب نشه سایت آی تی بازار سایت خیلی خوبیه سپاس.

  3. رک های ایستاده بیشتر در محیط های صنعتی فکر کنم جواب میده چون حجم بیشتری هم اشغال میکنه

  4. رک برای شبکه های داخلی به نظرتون نیاز هست؟ چه مارکی؟ چه خصوصیاتی؟ (برای 5 تا 10 سیستم)

  5. یه نکته ای رو خواستم خدمتتون عرض کنم و اون اینه که برای خرید رک حتما ابتدا نیاز سنجی کنید که برای چه دستگاهی قراره استفاده بشه و این که رک مورد نظرتون دارای فن باشه و از همه مهم تر هم این که ایستاده باشه یا دیواری،و در آخر رعایت ایمنی برای رک های دیواری است،که حتما به وسیله پیچ و رول پلاک مطمئن به دیوار متصل بشه که خدایی نکرده در مقابل وزن زیاد دچار آسیب نشه سایت آی تی بازار سایت خیلی خوبیه سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا