آموزش و ترفند

سرویس گوگل هندزفری جهت پرداخت بدون استفاده از دست

سرویس گوگل هندزفریجهت پرداخت بدون استفاده از دست بوده و این فناوری جدید محصول گوگل به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا مشتریان بدون این که حتی گوشی موبایل خود را از جیب خود خارج کنند خرید های خود را به آسانی پرداخت نمایند. به لطف گوگل، با بهره گیری از فناوری پرداخت هندزفری می توانید تنها با صحبت کردن پرداخت های خود را انجام دهید. در اواخر سال جاری گوگل اپلیکیشنی را بر روی گوشی های هوشمند تست می کند که به مشتریان مغازه های مخصوص، امکان می دهد تا تنها با ایستادن در مقابل صندوق و آگاه سازی صندوق دار از اینکه تمایل به پرداخت از طریق گوگل دارند، پرداخت خود را انجام دهند. در ادامه بااخبار آی تی و فناوریدر آی تی بازار همراه باشید.

سرویس گوگل هندزفری

گوگل در حال آزمایش سرویس پرداخت جدیدی است که تفاوت زیادی با Android Pay دارد. Android Pay که در سال ۲۰۱۵ در جریان کنفرانس سالانه ‌ی گوگل رونمایی شد، سیستم پرداختی مثل Apple Pay است که از راه اتصال NFC کار می ‌کند و مخصوص گوشی‌ های مجهز به سنسور اثر انگشت است.

سیستم پرداخت گوگلبا عنوان «سرویس پرداخت هندزفری» (Hands Free Mobile Payment Service) روی آن کار می ‌کند، مخصوص مشتریانی است که هر دو دست‌ شان پر از بسته ‌های خرید است و امکان خارج کردنگوشی موبایلاز جیب‌ شان را ندارند. شاید کسانی که با بچه‌ های کوچک به خرید می ‌روند، مثال روشنی از کاربران موردنظر برای این سرویس باشند یا حتی کسانی که صرفا حوصله‌ ی فعالیت زیاد را ندارند! برای کار با این سرویس، دستگاه شما باید بلوتوث و Wi-Fi داشته و هردو قبل از پرداخت روشن باشند. بلوتوث پس از ارتباط با سیستم موقعیت (Location services) که به‌ وسیله‌ی Wi-Fi فعال شده،‌ دستگاه را با اتصال به آنتن نصب‌شده روی کانتر برای پرداخت آماده می‌ کند.

سرویس گوگل هندزفری

کافی‌ ست مشتری به صندوق‌ دار بگوید قصد پرداخت با گوگل را دارد. صندوق‌ دار تصویر و اطلاعات اولیه‌ ی او را بررسی کرده و سپس با پرداخت او موافقت می‌ کند. در همین لحظه هشدار لازم به گوشی (یا هرنوع دستگاه دیگر) مشتری ارسال می‌ شود تا پرداختی که انجام شده را تایید کند. اما مشکلی که این‌ جور پرداخت ‌ها دارند این است که برای پذیرش پرداخت هندزفری، به سخت ‌افزارهای بیشتری نیاز است. در شرایطی که پایانه‌ های پرداخت NFC امکانات لازم را در جا های مختلف دنیا ندارند، این ایده چندان کاربردی به نظر نمی‌ رسد. گوگل قصد دارد که این نوع عملیات پرداخت را در رستوران های McDonald’s و Papa John تست کند، بنابراین تنها باید منتظر بود تا این اپلیکیشن در دسترس عمومی قرار گیرد.

سرویس گوگل هندزفری

هرچند به نظر می‌ رسد این‌ طور برنامه‌ها چندان با فعالیت گوگل مرتبط نیستند،‌ اما باید گفت چنین برنامه‌ریزی‌ هایی از طرف گوگل قابل‌ تحسین ‌اند چرا که باعث می‌ شوند سرویس ‌های بلااستفاده دوباره به کار گرفته شوند و البته این برای خود گوگل هم نوعی ریسک را به دنبال دارد.

تصاویراز اپلیکیشن گوگل هندزفری :

سرویس گوگل هندزفری

سرویس گوگل هندزفری

سرویس گوگل هندزفری

سرویس گوگل هندزفری

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام
    سرویس گوگل هندزفری جهت پرداخت بدون استفاده از دست بوده و این فناوری جدید محصول گوگل به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا مشتریان بدون این که حتی گوشی موبایل خود را از جیب خود خارج کنند خرید های خود را به آسانی پرداخت نمایند. به لطف گوگل، با بهره گیری از فناوری پرداخت هندزفری می توانید تنها با صحبت کردن پرداخت های خود را انجام دهید.

  2. سلام خسته نباشیذ گوگل واقعا مرور گر خوبیه با امکانات خوبی که در اختیار کاربرا میذاره در هر لحظه محبوبیت بیشتری پیدا میکنه ا با ارئه این امکان جدید سرویس گوگل هندزفری جهت پرداخت بدون استفاده از دست واقعاا امتکاره عالی بوده مخصوصا کسانی که از ناتوانای های برخوردارن البته این فناوری گوگل منجبر به هزینه زیادی میشه مخصوصا از نظر سخت افزاری

  3. دریگه گوگل شرع مرده خودش رو وارد همه عرصه ها می کنه با پرداخت هندزفری گول فکر کنم کل اطلاعات بانکی هم در اختیار گوگل قرار می گیره چون باید خود گوگل مستقیما این کار رو نشون می ده. گوگل دار یه کاری می کنه که مردم برای هر کاری نیاز به اون داشته باشن.
    ممنون از ای تی بازار به خاطر این اخبار خوبش

  4. هر روز شاهد سرویس ها و تکنولوژی های جدید از گوگل هستیم. گوگل فول العادست. ای کاش این سرویس Google Hands Free و Google Wallet و Android Pay در ایران هم کار می کرد. خبر بروزی بود آی تی بازار. ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا