قطعات کامپیوتر

مشخصات فنی کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI

مشخصات فنی کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI که توسط کمپانی انویدیا منتشر شده است نشان می دهد که این کارت Vga دارای 12  گیگابایت حافظه GDDR5 می باشد و با ویژگی های منحصر به فرد دیگری به زودی به فروش خواهد رسید. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI

در ماه گذشته شاهد معرفی کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI بودیم. محصولی قدرتمند که از نظر عملکرد مابین کارت گرافیک های GTX1080 و TITAN X قرار می گیرد. واژه TI برگرفته از نام تیتانیوم (Titanium) است و نشان دهنده یک پله افزایشی در قدرت کارت گرافیک های انویدیا است.

این کارت گرافیک در مرحله اول از سیلیکون GP102 بهره می برد که برخی از بلوک های آن مسدود گشته است. این محدودیت به وسیله غیر فعال کردن 4 واحد از بخش های Streaming Multiprocessor صورت پذیرفته و در نهایت تعداد هسته های CUDA در آن به 3328 عدد رسیده است.

کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI

تعداد واحد های TMU در GTX1080 TI نیز 208 عدد بوده و بلوک های ROP نیز 96 عدد است. انویدیا از 12 گیگابایت حافظه GDDR5 در این محصول استفاده کرده است و یک رابط 384 بیتی آن را به GPU متصل می کند. پهنای باند در GTX1080 TI به 384 گیگابایت در ثانیه می رسد.

توان حرارتی این کارت گرافیک انویدیا دقیقا به مشابه TITAN X بوده و 250 وات است.و در نهایت به یکی از مهم ترین مشخصات فنی در این محصول، یعنی فرکانس هسته می پردازیم؛ فرکانس پایه (Base) به 1503 مگاهرتز ست شده و فرکانس افزایشی (Boost) نیز برابر 1623 مگاهرتز (در نسخه مرجع) است.

کارت گرافیک انویدیا GTX1080 TI

انویدیا تائید کرده است که این کارت گرافیک را همزمان با نمایشگاه CES 2017 روانه بازار خواهند کرد. این نمایشگاه که در ماه ژانویه برگزار می گردد، مکانی برای معرفی صدها Device متنوع که در زمینه های صوتی و تصویری، سخت افزار، لپ تاپ، گجت و…قرار می گیرند.با وجود آنکه انویدیا در سال 2017 به عرضه کارت گرافیک های Volta خواهد پرداخت، زمان عرضه آن کمی عجیب به نظر می رسد. قیمت GTX1080 TI بین GTX1080 و TITAN X قرار می گیرد.

لیست قیمت کارت گرافیک

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد کارت گرافیک انویدیا برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. لیست قیمت کارت گرافیک که انتهای خبرها درج می کنین عالین…منکه خیلی ازشون استفاده می کنم. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا