قطعات کامپیوتر

معرفی هارد دیسک حرفه ای سیلیکون پاور Armor A85

معرفی هارد دیسک حرفه ای سیلیکون پاور Armor A85 نشان داد که برای طراحی این هارد دیسک از آلومینیوم مقاومی استفاده شده که تا 500 کیلوگرم فشار را بدون ایجاد مشکل برای اجزای داخلی تحمل می کند. این لایه ضمناً در مقابل خش نیز مقاوم است و در ساخت آن از تکنیک شن زنی استفاده شده که بدنه دستگاه را در مقابل جذب اثر انگشت و کثیفی نیز محافظت می کند. در ادامه بااخبار آی تی و فناوریدر آی تی بازار همراه باشید.

 

هارد دیسک سیلیکون پاور Armor A85

 

پوسته آلومینیومی زیبا البته تنها مکانیزم دفاعی دستگاه نیست و در درون آن از لاستیک یکپارچه برای محافظت در برابر شوک و ضربه استفاده شده است. مدل A85 را  که آخرین نمونه از هارد دیسک های مقاوم سری Armor به شمار می رود و از خصوصیات مختلفی برای محافظت از اطلاعات کاربران برخوردار است. این لایه ضمناً در مقابل نفوذ آب و غبار نیز مقاوم است و همین موضوع، گواهی IP68 را برای A85 به ارمغان آورده است.

 

 

هارد دیسک سیلیکون پاور Armor A85

 

البته باید توجه داشته باشید که درگاه USB 3.0 اینهارد دیسکزیر پوششی پلاستیکی قرار دارد و تنها در حالتی که این درپوش بسته باشد، می توانید دستگاه را به مدت 60 دقیقه تا عمق 105 متری غوطه ور کنید. سازنده در نهایت یک سیستم پیشرفته تعلیق داخلی را نیز برای هارد دیسک در نظر گرفته تا اطلاعات کاربر تا حد ممکن در برابر ضربه و تکان های وارده مقاوم باشد.

 

هارد دیسک سیلیکون پاور Armor A85

این 3 لایه در مجموع مقاومت مدلA85 را به سطح ابزارهای نظامی رسانده و موجب شده اند این هارد دیسک موفقیت در دراپ تست MIL-STD 810G ارتش ایالات متحده را در پرونده خود به ثبت برساند. البته برای رسیدن به چنین سطحی از مقاومت لازم است بخشی از ویژگی های ظاهری دستگاه را فدا کنید و مدل A85 در عین زیبا بودن، با ابعاد 132 در 92 میلی متر در زمره هارد دیسک های ظریف و کوچک به شمار نمی رود. وزن دستگاه نیز بسته به ظرفیت داخلی، در بازه بین 298 تا 364  گرم قرار دارد و ضخامت آن به 25.9 میلی متر می رسد که البته سازنده با ایجاد انحنا در طراحی بدنه، تلاش کرده مقدار آن اندکی کمتر به نظربرسد. این هارد دیسک ضمناً به آداپتور نیاز ندارد و سازنده مثل مدل A65، یک کمربند پلاستیکی و محکم برای دستگاه در نظر گرفته که می توانیدکابل  همراه محصول را هنگام حمل، درون آن قرار دهید.

هارد دیسک بسیار مقاوم A85 به خوبی قادر است نظر شما را از لحاظ زیبایی ظاهری و طراحی تامین نماید.برای میزان مقاومت نیز، دستگاه را در برابر فشار، سقوط از ارتفاع 120 سانتی و جریان آب قرار دادیم. نتیجه اینکه مطابق ادعای سازنده، جای نگرانی در زمینه خطرات احتمالی هنگام استفاده روزمره وجود ندارد و پس از بررسی مشکلی در عملکرد هارد دیسک  مشاهده  نشد. مدل A85 از هارد دیسک 2.5 اینچی با سرعت چرخش 5200 دور در دقیقه بهره می برد. این مدل ضمناً 3ظرفیت 0.5 ,1 , 2 ترابایتی به  بازارعرضه  شده  و برای اتصال، از استاندارد USB 3.0 استفاده می کند.این استاندارد براساس اعلام سازنده  در تئوری می تواند تا 5 گیگابیت در ثانیه برسد، موردی که البته به موارد زیادی بستگی دارد و در دنیای واقعی معمولاً به شکل قابل توجهی کمتر است.

برای بررسی موضوع از هارد دیسک با استفاده از درگاه USB 3.0 بنچمارک به عمل آوردیم و این محصول بسته به نوع و حجم داده های مورد تبادل، بازه ای بین 100 تا 110 مگابایت در ثانیه را برای نوشتن و 100 تا 120 مگابایت بر ثانیه را نیز برای خواندن اطلاعات به ثبت رساند، رقمی که با وجود اختلاف نسبت به ادعای سازنده، کاملاً قابل قبول و در سطح رقبا به شمار می رود.

 

هارد دیسک حرفه ای Silicon Power armor A85

 

سرعت هارد دیسک البته علاوه بر حجم و نوع فایل ها، به فرمت دستگاه نیز بستگی دارد. سازنده به شکل پیش فرض فرمت FAT32 را برای A85 در نظر گرفته تا این مدل با همه سیستم عامل های موجود سازگاری داشته باشد، اما برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می کنیم فرمت هارد دیسک را پیش از آغاز استفاده به NTFS تغییر دهید، البته در صورتی که از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز استفاده می کنید.

سیلیکون پاور ضمناً یک نسخه موسوم به A85M را نیز عرضه می کند که تنها تفاوت آن به فرمت هارد دیسک یعنی +HFS باز می گردد و دستگاه به شکل پیش فرض برای استفاده در کامپیوترهای مک فرمت شده است. سازنده علاوه بر مکانیزم های سخت افزاری، نرم افزار Silicon Power HDD Lock Utility را نیز به شکل رایگان ارائه کرده که با استفاده از آن می توانید دستگاه را با استاندارد 256 بیتی AES رمز گذاری نمایید، اما باید توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور این نرم افزار امکان بازیابی آن وجود نداشته و در صورتی که چنین ویژگی را مطابق نیازهای خود نمی بینید می توانید از دیگر نرم افزار های موجود در این زمینه بهره بگیرید.

در مجموع می توان گفت سیلیکون پاور در A85 به خوبی موفق شده محصول بسیار زیبایی ارائه کند که در عین حال از مقاومت بالا برای محافظت از اطلاعات ارزشمند کاربران نیز برخوردار باشد. بدنه آلومینیومی در کنار دیگر مکانیزم های محافظتی، این هارد دیسک را به یک گزینه مناسب برای افرادی تبدیل کرده که می خواهند داده های خود را، در محیط های خارجی همراه داشته، یا سابقه از دست دادن اطلاعات به دلیل بی احتیاطی را در پرونده خود دارند.

 

لیست قیمت هارد دیسک

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هارد دیسک های اکسترنال امروزه به خاطر هزینه مناسبی دارند برای خیلی ها مناسب است . هارد دیسک سیلیکون پاور که در ای تی بازار هم آمده به نام Armor A85 از خانواده armor است که اسن خانواده به کیفیت بالای ساخت و قدرت در مقابل عوارض بیرونی مشهور است و این مدل جدید نیز می توان گفت که دارای همچین مزیتی است زیرا درگاه ورودی زیر پوششی پلاستیکی قرار دارد که کمک می کند مدت 60 دقیقه تا عمق 105 متری قرار بگیرد و مشکلی برای آن به وجود بیاید و با ظرفیت های استاندارد نیم ، 1،2 ،3 ،4 ترابایت ساخته می شود.

  2. سلام
    معرفی هارد دیسک حرفه ای سیلیکون پاور Armor A85 که این هارد دارای طراحی زیبایی میباشد و برای تمامی سیستم ها مناسب می باشد. این هارد قیمت مشخصی ندارد.برای بررسی موضوع از هارد دیسک با استفاده از درگاه USB 3.0 بنچمارک به عمل آوردیم و این محصول بسته به نوع و حجم داده های مورد تبادل، بازه ای بین 100 تا 110 مگابایت در ثانیه را برای نوشتن و 100 تا 120 مگابایت بر ثانیه را نیز برای خواندن اطلاعات به ثبت رساند، رقمی که با وجود اختلاف نسبت به ادعای سازنده، کاملاً قابل قبول و در سطح رقبا به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا