گجت

مقایسه ساعت هوشمند اپل واچ 5 و گلکسی واچ 3

برترین ساعت های هوشمند موجود در بازار از نظر کاربران اپل واچ 5 و گلکسی واچ 3 هستند که در این مقاله در مورد مقایسه این دو گجت پرطرفدار خواهیم خواند. با رونمایی از گلکسی واچ 3 در رویداد رونمایی از محصولات جدید سامسونگ، بحث داغی در مورد مقایسه دو ساعت هوشمند برتر موجود در بازار بالا گرفته است. این روزها احتمالا کاربران برای خرید ساعت هوشمندی با کیفیت، میان دو گزینه که قیمتی تقریبا برابر و کیفیتی بالا دارند به شک و تردید افتاده اند. هر کدام از آنها می تواند بهترین گجت پوشیدنی محبوب برای کاربر باشد اما بهتر است قبل از اقدام به خرید به نکاتی در مورد این دو ساعت هوشمند توجه کنید:

مقایسه ظاهری اپل واچ 5 و گلکسی واچ 3

لیست قیمت ساعت هوشمند

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ 3 از لحاظ ظاهری

طراحی کلی ظاهری گلکسی واچ 3 یادآور ساعت های کلاسیک است و بند چرمی آن هم این سبک لوکس را بیشتر القا می کند. ابعاد متناسب این ساعت نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک بوده و در دو سایز 41 و 45 میلی متری به بازار عرضه خواهد شد. وزن آن بدون احتساب بند، 48 گرم بوده و دارای یک صفحه پرمیوم ضدضربه شیشه ای می باشد. از ویژگی های فنی Galaxy Watch 3 می توان به پشتیبانی از جی پی اس، وای فای و بلوتوث، و اینترنت LTE اشاره کرد. این ساعت هوشمند سامسونگ در سه رنگ مشکی، نقره ای و برنزی با ظاهری جذاب ارائه می شود. نمایشگر آن نیز دارای یک حاشیه متحرک است و صفحه آن نیز لمسی بوده. دکمه هوم و پاور آن نیز در سمت راست بدنه ساعت قرار دارد. در کنار گلکسی واچ 3 اپل Apple Watch 5 را به بازار روانه کرده که می توان گفت با سری های قبلی ساعت هوشمند اپل تفاوت چندانی پیدا نکرده است. صفحه اپل واچ سری 5 از نوع پرمیوم ضد ضربه بوده و بدنه آن نیز از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. اپل واچ 5 در مقابل گلکسی واچ 3 از ظاهری مدرن تر برخوردار است و صفحه نمایشگری چهارگوش دارد که به یک مچ بند لاستیکی متصل است. هر چند بند لاستیکی آن را می توانید با بند های دیگری تعویض کنید ولی قاعدتا این هزینه تعویض به عهده خودتان است. در اپل واچ هم علاوه بر عملکردهای صفحه لمسی ساعت هوشمند اپل، از طریق دو دکمه می توان به برنامه های اخیرا باز شده دسترسی پیدا کرد و یا عملکرد بازگشت را اجرا کرد.

هر دو نمایشگر این ساعت های هوشمند از نوع اولد و با جنس Gorilla Glass خواهد بود. قابلیت افزایش نور صفحه تا حد بالا در هر دو مدل وجود دارد که به صورت خودکار نیز قابل تنظیم است. یکی از تفاوت های این دو گجت این است که در گلکسی واچ 3 صفحه نمایش به صورت دستی روشن می شود اما در اپل واچ 5 این ویژگی به صورت دائم فعال است. یعنی اگر با ساعت خود کار نکنید صفحه به مرور کمی تاریک تر می شود اما خاموش نمی شود. هر چند می توان این قابلیت را در گلکسی واچ 3 نیز فعال کرد اما موجب زود تمام شدن شارژ آن می شود.

مقایسه عملکرد اپل واچ 5 و گلکسی واچ 3

مقایسه عملکرد در Galaxy Watch 3 و Apple Watch 5

از تفاوت های بنیادی در مورد این دو برند ساعت هوشمند باید گفت که در گلکسی واچ 3 شما می توانید با استفاده از سیستم عامل ویژه سامسونگ برنامه هایی مثل Samsung Pay، Bixby و اسپاتیفای را اجرا کنید و حتی می توانید وبگردی کرده یا اینستاگرام و یوتیوب خود را چک کنید. در مقابل اپل واچ 5 هیچ کدام از این قابلیت ها را در دسترس کاربران قرار نمیدهد. در عوض اپلیکیشن های بیشتری در اپل واچ 5 قابل اجرا هستند و همچنین کیفیت انیمیشن ها و طراحی افکت ها در آن از نقاط برتری اپل واچ 5 در مقابل گلکسی واچ 3 می باشد. اما در مورد حافظه باید اشاره کرد که اپل واچ حافظه 8 گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که در مقابل 32 گیگابایت فضای حافظه گلکسی واچ 3، فضای خیلی کمی محسوب می شوند. در مورد یکی از اصلی ترین کاربردهای ساعت های هوشمند یعنی استفاده از آنها برای فعالیت های ورزشی،هر دو ساعت تقریبا عملکرد یکسانی دارند. امکان اضافه کردن هر گونه فعالیت جدید که در لیست فعالیت های آنها وجود ندارد، هست. سنسور ضربان قلب نیز در هر دو ساعت کاربرد یکسانی دارد و امکان استفاده از جی پی اس در هنگام پیاده روی برای رسیدن به مقصدی مشخص در هر دو وجود دارد. در هر صورت انتخاب هر کدام از این ساعت های هوشمند بستگی به گوشی موبایل شما  دارد. گوشی های اندرویدی عملا از هیچکدام از برنامه های اپل واچ پشتیبانی نمی کنند و همینطور گلکسی واچ 3 در گوشی موبایل آیفون کاربرد محدودی دارد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. وای ساعت گلکسی 3 چقدر قشنگه و کلاسیکه، من محصولات اپل رو ترجیح میدم همیشه، اما بنظرم اپل واچ ها اونقدرا ها هم ظاهر زیبایی ندارند، من خودم البته سلیقه ام کلاسیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا