گجت

چه محصولاتی در رویداد جدید اپل معرفی خواهند شد؟

همانطور که از ماه ها پیش انتظار می رفت اپل آخرین رویداد سال 2020 خود را در نوامبر برگزار خواهد کرد و بر اساس دعوتنامه هایی که منتشر کرده این رویداد تا هفته های آینده برگزار خواهد شد. این رویداد که One More Thing یا ” یک چیز دیگر ” نام دارد از زمان استیو جابز هم برگزار می شد که آخرین محصول ارائه شده توسط اپل را در هر سال به طرفدارانش معرفی می کرد. در رویداد ماه سپتامبر اپل که دو ماه پیش برگزار شد محصولاتی چون آیپد پرو، اپل واچ سری 6 و اپل واچ سری SE به همراه چند برنامه اختصاصی برای محصولات اپل معرفی شدند.

انتظار رونمایی از مک سیلیکونی اپل در رویداد یک چیز بیشتر در ده نوامبر

لیست قیمت گجت اپل

در رویداد One More Thing اپل هفت محصول جدید معرفی می شود

در آخرین رویداد اپل که ماه پیش و با عنوان Hi Speed برگزار شد گوشی آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس رونمایی شدند. همچنین در این رویداد اسپیکر هوشمند هوم پاد نیز معرفی شد. حالا پیش بینی می شود در رویداد جدید اپل هفت محصولی که امسال در مورد آن شایعات و خبرهای زیادی شنیده بودیم رونمایی شوند. گفته می شود تمرکز اصلی این رویداد بر روی معرفی اولین مک های اپل با استفاده از پردازنده سیلیکونی ساخته شده توسط خود اپل باشد. محصولاتی که احتمالا در این رویداد معرفی می شوند شامل موارد زیر هستند:

اپل هفت محصول جدید خود را در رویداد جدید معرفی خواهد کرد

مک بوک اپل با پردازنده سیلیکون

از اجزای اصلی رونمایی شده در این رویداد، مک بوک اپل با پردازنده اپل سیلیکون خواهد بود. مهاجرت اپل از پردازنده اینتل به پردازنده ساخت خود در این سری از مک اتفاق خواهد افتاد. این موضوع را اپل چند ماه پیش و در رویداد WWDC 2020 عنوان کرده بود. این تغییر پردازنده ها تا دو سال آینده و برای تمامی محصولات اپل اتفاق خواهد افتاد. گفته می شود این مک جدید با پردازنده سیلیکونی یک مک 12 اینچی خواهد بود که وزن تقریبی یک کیلوگرمی خواهد داشت. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این محصول نیز A14X است. عمر باتری این مک 15 تا 20 ساعت عنوان شده است و از پورت USB-C پشتیبانی خواهد کرد.

مک با تراشه سیلیکونی اپل

سیستم عامل macOS Big Sur نسخه نهایی

بر اساس پیش بینی ها یکی دیگر از محصولاتی که به احتمال قریب به یقین در رویداد جدید اپل رونمایی خواهد شد،  نسخه نهایی سیستم عامل macOS Big Sur است که در واقع نسخه جدید macOS است. بر اساس گزارشات این سیستم عامل هم برای مک بوک های با پردازنده جدید سیلیکونی اپل ارائه خواهند گردید. در این سیستم عامل تغییراتی در رابط کاربری ایجاد گردیده و همچنین تغییرات دیگر در اپ سافاری و پیام ها خواهد بود. هرچند این نسخه از سیستم عامل مک او اس بر روی مک های دارای پردازنده اینتل و مک های دارای پردازنده ARM نیز قابل اجراست.

آخرین نسخه سیستم عامل مک او اس بیگ سر

ایرتگز اپل

از چند ماه پیش خبر هایی مبنی بر گجت جدید اپل یعنی ایرتگز که برای پیدا کردن وسایل مختلف در صورت گم کردن آن استفاده می شود، منتشر شده است. از محصولات دیگری که با احتمال بسیار زیاد در رویداد ” یک چیز دیگر ” اپل معرفی خواهد شد می توان به این محصول اشاره کرد. این محصول با Sync شدن به اپ Find My بر روی موبایل یا آیپد یا تبلت اپل قابلیت پیدا کردن اشیای گمشده ما را خواهد داشت. این وسیله طرفداران زیادی را در بین کاربران اپل پیدا خواهد کرد.

اپل ایر تگز

ایرپادز استودیو

هدفون جدید اپل با نام ایرپادز استودیو با قابلیت حذف نویز فعال از دیگر محصولات معرفی شده در رویداد اپل خواهد بود. کیفیت بسیار بالای پخش و سخت افزار قدرتمند به کار رفته در آن هدفون اپل را در کنار دیگر ایربادزهای اپل قرار خواهد داد که بیشترین تعداد طرفدار را در بین دیگر برندهای ایرپادز دارد. این محصول اپل هوشمند محسوب می شود چرا که در صورت قرار گرفتن در دور گردن قطع می شود و در صورت قرارگیری مجدد بر روی گوش از سنسور مجاورت بهره می برد تا اتصال را دوباره برقرار کند. این گجت هم توانایی شناسایی توسط اپ Find My در محصولات دیگر اپل را دارد.

اپل ایرپادز استودیو

هرچند در حد شایعه است اما احتمال می رود اپل از هندزفری بلوتوث دیگری رونمایی کند که ظاهری شبیه هدفون بیتس دارد. از محصولات دیگر که احتمال می رود در این رویداد جدید اپل معرفی شوند نسخه Lite ایرپادز پرو است. در نهایت Apple TV 6  هم در آخرین نسخه رونمایی خواهد شد. بعد از آخرین رونمایی از اپل تی وی در سال 2017 احتمال می رود که نسخه جدید این دستگاه با پشتیبانی از قابلیت پخش فیلم های 4K رونمایی شود. تا زمان برگزاری رویداد جدید اپل چیزی نمانده است و ما به زودی شاهد محصولات متنوعی از کمپانی اپل خواهیم بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا نقفس ادم میگیره از این همه پیشرفت من فقط عاشق اون ایرتگز اپل هستم و دوست دارم زود تر بیاد بخرمش، ای کاش میتونستم برم تو اینم رویداد شرکت کنم و به عنوان خبرنگار پوشش بدم رویداد رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا