قطعات کامپیوتر

بهترین مانیتور گیمینگ چه ویژگی هایی دارد

برای تجربه یک بازی حرفه ای با کنسول بازی، باید اطلاعات کافی در خصوصمانیتور گیمینگ داشته باشید، در همین راستا سایت آی تی بازار نکات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بهترین مانیتور مناسب بازی را خریداری کنید.در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

بهترین مانیتور مخصوص بازی

لیست قیمت ال ای دی-ال سی دی

بهترین مانیتورهای گیمینگ دارای چه سایزی می باشند؟

مانیتورهای مجهز به صفحه نمایش 24 اینچی، بهترین نمایشگر برای کنسول بازی های PS4  و Xbox One یا PC خواهند بود اما تجربه نشان داده است که مانیتورهای زیر 22 اینچ مناسب گیمینگ نمی باشد.

سایز مانیتور گیمینگ

وضوح تصویر در مانیتورهای گیمینگ :

بازی هایی که در مانیتور هایی با رزولوشن Full HD یا 1080×1920 اجرا می شوند مناسب کنسول بازی های ایکس باکس وان و PS4 می باشند و حتی بعضی از بازی ها نیز در رزولوشن 900p قابل اجرا هستند، به همین دلیل نیازی به خرید نمایشگر هایی با وضوح تصویر بالاتر را ندارید! ولی ترجیاً مانیتورهای ultrawide هم با نسبت ابعاد 21:9 برای گیمینگ مناسب نیستند.

وضوح تصویر مانیتور گیمینگ

زمان پاسخگویی در مانیتورهای Gaming :

مانیتورهایی که زمان پاسخگویی کوتاهی دارند بهترین نمایشگر برای شما گیمرها بوده به همین دلیل مانیتوری را برای خرید در نظر بگیرید که دارای زمان پاسخگویی کوتاه باشد و تاخیری در ورودی ویدئو نداشته باشد. لازم به ذکر است اگر مانیتور گیمینگ دارای پنل TN می باشد زمان پاسخ گویی آن 1ms است، ولی اگر مانیتور پنل IPS دارد زمان پاسخ گویی آن برای گیمرها باید 4ms باشد. هم اکنون مانیتور هایی که دارای زمان پاسخگویی کوتاهی می باشند با قیمت مناسبی دربازار کنسول بازیبه فروش می رسند.

زمان پاسخگویی مانیتور گیمینگ

نرخ تجدید Refresh Rate نمایشگر های مخصوص بازی :

نرخ تجدید اکثر بازی های کنسولی به بالای 60hz نمی رسد به همین دلیل نیازی به خرید مانیتورهایی با نرخ تجدید 144hz ندارید مگر اینکه یک کامپیوتر گیمینگ داشته باشید، اگر شما با کامپیوتر بازی می کنید ما قطعا خرید یک مانیتور با نرخ تجدید 144hzرا به شما پیشنهاد می کنیم که باعت می شود شما بازی بسیار روان و دلنشینی را تجربه کنید اما اگر باکنسول بازیPS4 یا Xbox One بازی می کنید مانیتوری با نرخ تجدید بالا، تاثیری در بازی شما نخواهد داشت.

نرخ تجدید در مانیتور گیمینگ

پورت خروجی تصویر در صفحه نمایش گیمینگ :

حرفه ای ترین مانیتور گیمینگ برای پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان باید حداقل 1 ورودی HDMI داشته باشد زیرا این دو کنسول بازی برای وصل شدن به تلویزیون LED و یا LCD به ورودی HDMI نیاز خواهند داشت.

پورت خروجی تصویر صفحه نمایش گیمینگ

شایان ذکر است اکثر نمایشگرهای گیمینگ موجود در بازار مانیتور چند ورودی مختلف دارند که در صورت نیاز می توانید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به آن ها متصل کنید.

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد راهنمای خرید مانیتور گیمینگ برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ عالی بود ممنون لطفاً در مورد خرید کیبوردهای مخصوص بازی هم یک مقاله بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا