آموزش و ترفند

گوگل در حال آزمایش آوردن بازی ها به یوتیوب است

یوتیوب یکی از محبوب ترین پلتفرم های اشتراک ویدیو می باشد که در سال 2005 توسط گوگل راه اندازی شد و توانست انقلابی در محتوای ویدیویی ایجاد کند. در حال حاضر یوتیوب تلاش می کند ویژگی های متفاوتی را به خود اضافه کند تا بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد و افراد بیشتری را جذب کند. در ماه های گذشته مشاهده کردیم که یوتیوب با آوردن ویدیوهای کوتاه با استقبال کم نظیر کاربران مواجه شد و توانست نظر آن ها  را جلب کند. طبق خبرهای منتشر شده، یوتیوب در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به افراد مختلف امکان می دهد به صورت آنلاین بازی کنند. این ویژگی در حال حاضر در مرحله تست و آزمایش می باشد و قرار است به زودی در اختیار تمام کاربران دسکتاپ، اندروید و iOS  قرار بگیرد. این خبر نشان می دهد که جاه طلبی های گوگل در صنعت بازی های آنلاین با تعطیلی Stadia متوقف نشده است.

بازی های آنلاین در راه یوتیوب

نزدیک به شش ماه پس از اینکه گوگل به طور رسمی سرویس بازی ابر خود را با نام Stadia تعطیل کرد، به نظر می رسد که این شرکت ممکن است محصول مشابهی را از طریق یوتیوب عرضه کند. طبق گزارش ها، پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوی متعلق به گوگل در حال آزمایش یک بازی آنلاین است که می تواند به کاربران امکان بازی از طریق وب سایت یوتیوب بر روی دسکتاپ یا برنامه یوتیوب از طریق دستگاه های iOS و اندروید را بدهد. طبق خبرهای منتشر شده، این پروژه  گوگل «Playables» نامیده می شود و دارای بازی های سبک آرکید مانند Stack Bounce است که در آن بازیکنان از یک توپ جهنده برای شکستن لایه های آجر استفاده می کنند.

پروژه بازی آنلاین یوتیوب

سخنگوی یوتیوب از تایید راه اندازی این ویژگی خودداری کرده و گفته است: بازی ها مدت هاست که در یوتیوب مورد توجه قرار گرفته اند. ما همیشه در حال آزمایش ویژگی های جدید هستیم و در حال حاضر نمی توانیم خبری مبنی بر راه اندازی بازی آنلاین در یوتیوب را به صورت رسمی تایید کنیم. آزمایش «Playables» توسط یوتیوب در حالی انجام می شود که برخی از شرکت های رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری های قبلی خود در بازی های آنلاین را پس گرفته اند.

نگاهی کوتاه به گوگل Stadia

ظهور و سقوط Google Stadia در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه سه ساله اتفاق افتاد، زیرا گوگل این سرویس را به دلیل پذیرش کم کاربران کنار گذشت. Stadia در سال 2019 راه اندازی شد و به کاربران این امکان را می داد که به جای دانلود بازی ها در کنسول، مستقیماً از فضای ابری بازی کنند. همچنین استادیا دارای یک ویژگی ای بود که در آن سازندگان می توانستند بازی را که در Stadia انجام می دهند را به صورت زنده پخش کنند و به بینندگان اجازه دهند به نظرسنجی ها در بخش چت پاسخ دهند. این سرویس برای جذب تعداد بازیکنان تلاش کرد اما موفق نشد و در نهایت این پروژه با شکست مواجه شد و در اوایل سال 2023 تعطیل شد. زمانی که استادیا غیر فعال شد، گوگل در پست وبلاگی اعلام کرد فناوری سرویس بازی آنلاین را در دیگر بخش ها مانند گوگل پلی، یوتیوب و واقعیت افزوده تقویت خواهد کرد.

علیرضا باقری

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل