اگر دانشجو هستید انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای دانشگاه می تواند به شما کمک بزرگی کند تا در انجام پروژه ها با مشکل مواجه نشوید. برای برخی افراد خرید لپ تاپ می تواند مشکل ساز باشد و به دلیل تنوع زیاد محصولات نتوانند سیستم مناسب با نیاز خود را انتخاب کنند. در این مقاله شما خواهید دانست که هنگام خرید لپ تاپ برای دانشگاه باید به چه نکاتی توجه  کرد و کدام لپ تاپ می تواند نیاز شما را برطرف کند.

هنگام خرید لپ تاپ برای دانشگاه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یک دانشجو به طور متوسط حدود 70 درصد از زمان خود را صرف کار با لپ تاپ می کند، بنابراین مهم است که هنگام کار با لپ تاپ خود احساس راحتی کند. همه دانشجویان باید قبل از انتخاب لپ تاپ پنج عامل اصلی زیر را در نظر داشته باشند:

  • اندازه و وزن: جابه جا کردن لپ تاپ برای دانشجویان بسیار مهم است. در نتیجه باید سیستمی را در نظر بگیرید که هنگام حمل آن با مشکل مواجه نشوید.
  • انتخاب سیستم عامل: دانشجویان می توانند طبق سلیقه خودشان سیستم عامل دلخواهشان را انتخاب کنند. برخی از آن ها لپ تاپ هایی با سیستم عامل Windows را ترجیح می دهند و برخی می خواهند با MacBook فعالیت کنند.
  • صفحه نمایش: می خواهید صفحه نمایش چقدر بزرگ باشد؟ یک صفحه نمایش کوچک مانند 12 اینچ می تواند حمل آن را آسان تر کند، اما یک صفحه نمایش 17 انچی تجربه فعالیت گرافیکی یا تماشایی ویدیو را بهتر می کند. فراموش نکنید هرچه صفحه نمایش بزرگ تر باشد وزن آن افزایش پیدا می کند.
  • عملکرد CPU و GPU: از آنجایی که سی پی یو مغز رایانه و گرافیک قلب رایانه به حساب می آید انتخاب لپ تاپ با مشخصات مناسب می تواند کمک بزرگی به کاربران کند. برای دانشجویان رشته گرافیک و معماری یک لپ تاپ با پردازنده گرافیکی قدرتمند می تواند در اولویت باشد، اما برای یک دانشجوی کامپیوتر یا پزشکی انتخاب لپ تاپ با مشخصات معمولی هم می تواند کار آن ها را انجام دهد.
  • عمر باتری: یکی از مشخصه های مهم انتخاب لپ تاپ برای دانشجویان، عمر باتری طولانی آن می باشد. بیشتر باتری ها 10 الی 14 ساعت کار می کنند. هنگام خریداری باید دقت داشته باشید که عمر باتری حداقل 10 ساعت باشد تا هنگام ارائه پروژه در دانشگاه با مشکل مواجه نشوید.
نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022

اگر از طرفداران اپل هستید، لپ تاپ MacBook Air 2022 می تواند انتخاب عالی برای شما باشد به خصوص برای افرادی که کارهای طراحی و ویرایش فیلم انجام می دهد. به لطف وجود پردازنده M2 قدرت MacBook Air بسیار بالا رفته است و برای دانشجوهای گرافیک گزینه بسیار مناسبی می باشد. این لپ تاپ یکی از باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ های اپل است که حمل آن را بسیار آسان می کند.

اپل مک بوک ایر 2022

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA-DM1065T

لپ تاپ ایسوس مدل X543MA-DM1065T دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ با صفحه نمایش LED است که تصاویری با وضوح بالا را ارائه می دهد و نرخ تازه سازی صفحه نمایش آن 60 هرتز می باشد. این لپ تاپ یک کارت خوان ارائه می دهد که می توانید به راحتی داده ها را از کارت های حافظه خود انتقال دهید. همچنین دارای بلوتوث است که به شما امکان می دهد به صورت بی سیم به دستگاه های سازگار متصل شوید. X543MA با 4 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود و مجهز به وبکم است و می توانید بدون زحمت در تماس های ویدیویی و کنفرانس ها شرکت کنید. این لپ تاپ میان رده برای دانشجویان کامپیوتر، پزشکی و افرادی که نمی خواهند فعالیت های گرافیکی سنگینی داشته باشند مناسب است.

ایسوس ویوو بوک X543MA-DM1065T

لپ تاپ اچ پی مدل Envy x360

لپ تاپ اچ پی مدل Envy x360 یک لپ تاپ 2 در 1 است که هم به عنوان رایانه و هم تبلت می توانید از آن استفاده کنید. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی OLED می باشد و وضوح تصویر آن 1920 در 1080 با روشنایی 250 نیت است. تست های انجام شده به ما می گوید که HP ENVY x360 مشکلی برای مشاهده صفحه نمایش در روز ندارد و تصاویر صفحه نمایش به خوبی قابل تشخیص هستند. همچنین منتقدان می گویند صفحه نمایش این لپ تاپ از جمله روشنایی آن نسبت به قیمت آن بسیار خوب است. لپ تاپ HP Envy x360 دارای تعدادی پورت از جمله یک پورت SuperSpeed USB-C، دو پورت SuperSpeed USB-A، یک پورت HDMI 2.0، یک پین هوشمند AC و یک پورت ترکیبی هدفون/میکروفن است. اگر به دنبال یک لپ تاپ 2 در 1 با قیمت مناسب هستید HP ENVY x360 می تواند گزینه قابل اعتمادی برای شما باشد.

اچ پی Envy x360

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 3 A315 i3-1115G4

لپ تاپ ایسر Aspire 3 یکی از محصولات اقتصادی شرکت Acer است. این لپ تاپ صفحه نمایش 15.6 با وضوح 1080p و طراحی ظریف دارد و برای چنین دستگاهی با این قیمت بسیار سبک به نظر می رسد. Acer Aspire 3 دارای دو پورت USB 3.0 و یک USB 2.0 برای تجهیزات جانبی است. همچنین یک پورت اترنت برای اتصال اینترنت، یک پورت HDMI برای نمایشگر و یک کانکتور Kensington Lock و یک جک هدفون دارد. طبق آزمایش های انجام شده عمر باتری این لپ تاپ حدود 6 ساعت و 55 دقیقه می باشد. لپ تاپ ایسر Aspire 3 نسبت به وزن و مشخصات سخت افزاری می تواند یک گزینه اقتصادی مناسب برای تمام دانشجویان باشد.

ایسر Aspire 3 A315 i3-1115G4
علیرضا باقری

منتشر شده توسط
علیرضا باقری
برچسب: لپ تاپ

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل