اخبار تکنولوژی

ساخت تراشه انحصاری هوآوی برای نمایشگرهای اولد

هوآوی اعلام کرده است که به زودی ساخت تراشه انحصاری خود را برای درایور نمایشگرهای اولد تولید خواهد کرد. با مشکلات زیادی که در زمینه تولید تراشه در جهان وجود دارد، هوآوی با این خودکفایی می تواند یکی از تامین کنندگان اصلی تراشه در چین شود. از ابتدای کرونا بحران ساخت و تولید تراشه باعث عقب افتادن پروژه های زیادی شد. حتی باعث تغییر زمان بندی در برنامه های رونمایی محصولات شد.

حالا شرکت HiSilicon که یکی از شرکت های زیر مجموعه هوآوی است، اولین تراشه اختصاصی خود برای درایور نمایشگرهای اولد خواهد ساخت. این موضوع قطعا یک موفقیت و پیشرفت چشمگیر برای هوآوی محسوب می شود که درگیر تحریم های زیادی می باشد. با وجود اینکه گوشی موبایل هوآوی در شرایط فروش خوبی به سر نمی برد اما این شرکت دست از تلاش برای تولید برنداشت.

لیست قیمت قطعات موبایل

عرضه تراشه اختصاصی هوآوی تا آخر سال 2021

این طور که به نظر می رسد هوآوی قرار است تا آخر سال 2021 تراشه اختصاصی خود را عرضه کند. اعلام شده است که تراشه HiSilicon این اواخر مراحل آزمایشی این تراشه را به سرانجام رسانده و احتمالا تا آخر امسال آن را عرضه خواهد کرد. هرچند گفته می شود که این تراشه به صورت اختصاصی ابتدا در محصولات هوآوی استفاده خواهد شد. سپس این شرکت آن را برای دیگر  برندهای تولید کننده گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ عرضه می کند.

شرکت هوآوی پیش از این نیز تلاش هایی در زمینه تولید تراشه های درایور صفحه نمایش داشته است. از سال 2019 این شرکت در این زمینه بررسی هایی را انجام داد و در نهایت با همکاری شرکت BOE اولین تراشه اختصاصی درایور را در زمینه قطعات موبایل تولید کرد.

استفاده از تراشه اختصاصی هوآوی برای نمایشگر اولد انواع گجت

طراحی و توسعه تراشه پروسه بسیار سخت و پیچیده ای است. با این وجود اگر این موضوع به موفقیت برسد هوآوی می داند که پیشرفت چشمگیری را برای خود رقم خواهد زد. چرا که در اغلب مدل های گوشی هوشمند، تبلت و ساعت هوشمندی که این روزها ساخته می شوند از انواع مختلف نمایشگر OLED استفاده می شود. همچنین با وجود محدودیت های فراوانی که در بازار تراشه برای انواع موبایل و تبلت وجود دارد های سیلیکون و هوآوی می توانند فروش خوبی را برای خود رقم بزند.

نکته ای که وجود دارد این است که تراشه های درایور یاید به صورت اختصاصی و مستقل برای هر نوع نمایشگر طراحی شوند. بنابراین انواع مختلف نمایشگر اولد تراشه اختصاصی خود را نیاز خواهند داشت. سختی ساخت این نوع تراشه در این قسمت مشخص می شود. در حال حاضر تولید این تراشه به شرکت BOE تعلق دارد. اما پیش بینی می شود هوآوی به زودی این سهم را در بازار چین از آن خود کند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • هوآوی تا سال دیگه یکی از قدرتمند ترین تولیدکننده اای گوشی میشه، الان تراشه انحصاری. چند وقت پیش سیستم عامل هارمونی که برای خودشه! ساا دیگه هم قدرتمندی در جهان

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل