نقد و بررسی

معرفی گوشی های قدرتمند هوآوی پی 50 و پی 50 پرو

هوآوی گوشی های قدرتمند پی 50 و پی 50 پرو را معرفی کرد. هرچند این معرفی کمی دیرتر از آنچه هوآوی اعلام کرده بود صورت گرفت، اما ویژگی های خوب این دو مدل ارزش صبر کردن را داشت. از مهمترین ویژگی های این دو مدل گوشی موبایل هوآوی، استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 است.

همچنین کیفیت دوربین این گوشی های پرچمدار، رقیب گوشی های سری اس و حتی آیفون 12 است. هوآوی برای نجات خود از تحریم هایی که علیه این شرکت اعمال شده، مجبور شد برای این سری از دوربین و تراشه متفاوتی از نسل های قبلی خودش استفاده کند. در ادامه به بررسی ویژگی های خوب این دو مدل گوشی می پردازیم.

لیست قیمت گوشی موبایل هوآوی

دوربین شگفت انگیز در گوشی P50 و P50 Pro هوآوی

ساخت دوربین این دو مدل گوشی هوآوی این بار به عهده شرکت لایکا بود. یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی P50 و P50 پرو مورد استفاده قرار گرفته است. این سنسور قوی از قابلیت لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می کند. همچنین  هواوی P50 Pro دارای یک سنسور سیاه ‌و سفید ۴۰ مگاپیکسلی هم هست. ضمن اینکه یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار لیزری هم در دوربین این دو مدل به کار رفته است.

این ترکیب ضمانت یک عکس برداری کم نقص را به کاربر می دهد. در دوربین گوشی هوآوی پی 50 پرو یک دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 3.5 برابری تعبیه شده است. این دوربین از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر بهره می برد. در مدل پرو قابلیت XD Fusion Pro می ‌تواند دو برابر نور بیشتری را دریافت کند.

گوشی Huawei P50 یک دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابری دارد که از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. دوربین اولترا واید زاویه دید محدودتری از مدل پرو دارد اما از همان سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین سلفی هر دو گوشی هم 13 مگاپیکسل می باشد. ضمن اینکه هر دو گوشی از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌ کنند.

سخت افزار به کار رفته در مدل های جدید گوشی موبایل هوآوی

در مدل معمولی یعنی پی 50 این گوشی هوشمند، تراشه اسنپدراگون 888 به کار رفته است. رم این مدل 8 گیگابایت است و با دو مدل حافظه داخلی 125 و 256 گیگابایت عرضه می شود. اما مدل پرو این گوشی های هوآوی، در دو مدل با تراشه کایرین 9000 و اسنپدراگون 888 ساخته می شوند. در خود بازار چین احتمالا بیشتر مدل های با تراشه کایرین به دست کاربران خواهد رسید. گوشی هوآوی پی 50 پرو همچنین از لحاظ میزان رم هم دو گزینه برای انتخاب دارند. یکی با رم 8 و حافظه داخلی 128 و مدل گرانتر با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512 عرضه می شود. ضمن اینکه هر دو مدل از سیستم عامل هارمونی او اس که سیستم عامل اختصاصی هوآوی است پشتیبانی می کنند.

نمایشگر هر دو مدل تقریبا هم اندازه هستند و 6.6 اینچ  با لبه ای خمیده می باشند.  قیمت پایه برای مدل استاندارد از 930 دلار آغاز و تا 1240 دلار برای مدل پرو با حافظه بالا تر قیمت گذاری می شوند. این دو مدل گوشی جذاب ماه آینده به بازار می آیند. همانطور که پیش تر هم هوآوی اعلام کرده بود گوشی های هوآوی با سیستم عامل هارمونی او اس عرضه شدند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل